Føde normalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

456 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

Anonym trådstarter

Er der nogen der ved om man må føde selv når man har haft to kejsersnit?

Jeg har 3 børn første med akut kejsersnit nr 2 fødte selv med igangsætning nr 3 akut kejsersnit. Må jeg så føde selv denne gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

gonefishing

Anonym skriver:

Jeg har 3 børn første med akut kejsersnit nr 2 fødte selv med igangsætning nr 3 akut kejsersnit. Må jeg så føde selv denne gang?

Så vidt jeg ved fra egen erfaring. Så må du det du har lyst til, med mindre hospitalet siger ligeud : "hvis du prøver at føde normalt er der en xxpct risiko for du dør". 

Jeg tabte alt for meget blod, blev udredet for om jeg havde blodsygdom -havde jeg ikke. Men lægerne har rådet mig til at tage kejsersnit næste gang og dette står også i min journal at jeg tilrådes.

Men jeg kan jo godt vælge at sige jeg vil prøve at føde normalt næste gang, de kan jo kun råde mig, så længe det ikke er sikkert at det samme vil ske næste gang. du ved hvis nu de vidste at jeg f.eks. havde skævt bækken og aldrig ville kunne føde normalt, så er du fri til at vælge selv.

Anmeld

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Så vidt jeg ved fra egen erfaring. Så må du det du har lyst til, med mindre hospitalet siger ligeud : "hvis du prøver at føde normalt er der en xxpct risiko for du dør". 

Jeg tabte alt for meget blod, blev udredet for om jeg havde blodsygdom -havde jeg ikke. Men lægerne har rådet mig til at tage kejsersnit næste gang og dette står også i min journal at jeg tilrådes.

Men jeg kan jo godt vælge at sige jeg vil prøve at føde normalt næste gang, de kan jo kun råde mig, så længe det ikke er sikkert at det samme vil ske næste gang. du ved hvis nu de vidste at jeg f.eks. havde skævt bækken og aldrig ville kunne føde normalt, så er du fri til at vælge selv.

OK tak for svar havde bare hørt at når man har fået kejsersnit to gange så må man ikke føde normalt grundet for meget arvæv men vil helst føde selv. Da jeg gerne vil have en ambulant fødsel.

Anmeld

19. oktober 2011

Chewy

Anonym skriver:

Umiddelbart vil jeg sige nej. Tror simpelthen ikke din livmor kan holde til det, når den har været skåret op to gange... Men snak med lægen, kan være det godt kan gå, men tror det nu ikke...

Held og lykke med det

Anmeld

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

Chewy skriver:

Umiddelbart vil jeg sige nej. Tror simpelthen ikke din livmor kan holde til det, når den har været skåret op to gange... Men snak med lægen, kan være det godt kan gå, men tror det nu ikke...

Held og lykke med det

Ok tak for svar prøver at spørge dem ad.

Anmeld

19. oktober 2011

Christine

Anonym skriver:

Nu er Danmark desværre lidt bagefter nogle gange og specielt på det her område! Alle læger og jordemødre jeg har mødt siger to gange kejsersnit, så må du ikke føde selv.

Men hvis du prøver at google det er der rigtigt mange fødselsberetninger fra mødre der har fået både to og tre kejsersnit, som har født vaginalt alligevel. Det er mit indtryk at risikoen er stærkt overvurderet i Danmark!!!

Seælvfølgelig er der en risiko og ja, den er også øget når man har fået to kejsersnit. Men det er ikke sådan at det er mest sandsynligt at livmoderen ikke kan holde til det - tværtimod er det overvejende sandsynligt at den holder!

Prøv at google VBA2C så kommer der i hvert fald en masse fra udlandet hvor der heldigvis er mange der gør op med lægernes ret strikse "to kejsersnit, aldrig fødsel"-holdning.
Efter min mening er det grotesk at man "vejleder" på den måde. Jeg har selv efterspurgt vejledning, men KUN fået at vide at det ikke kan lade sig gøre når jeg har fået to kejsersnit. Og det er selvfølgelig ikke rigtigt.

Når du nu har født før, ved man at du kan klare det og så vil jeg tro der er endnu bedre chance for at det nok skal gå med en fødsel engang. Jeg vil personligt vente mindst 3 og helst 4 år før jeg forsøger en fødsel efter mine to kejsersnit, men det er noget man SELV bestemmer!! Du skal ikke lade dig skræmme, men spørg grundigt ind til dine muligheder for så SKAL de fortælle dig hvor stor din chance er for succes med en naturlig fødsel.

Anmeld

19. oktober 2011

TbCp

Min søster fik kejsersnit de to første gange og derfor skulle hun have kejsersnit 3. gang også...

Men ved ikke om der er andre "regler" når du har født almindeligt 2. gang...

Anmeld

19. oktober 2011

Christine

TbCp skriver:

Min søster fik kejsersnit de to første gange og derfor skulle hun have kejsersnit 3. gang også...

Men ved ikke om der er andre "regler" når du har født almindeligt 2. gang...

Det tror jeg også de siger alle steder, men de kan jo heldigvis ikke skære nogen op mod vedkommendes egen vilje!

Det er simpelthen for dårligt at de har lavet sådan en regel i stedet for at vejlede om risiko.
En livmoder kan også sprænge selv om man aldrig har fået kejsersnit og omvendt kan den også holde selv om man har fået +1 kejsersnit.

Spørg lægerne!! Og gerne kritisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.