Jer der er studerende....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.303 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. februar 2009

Honningblomst

hvordan ser jeres økonomi ud...låner I penge og hvad har I at leve for pr. måned..??
Jeg har valgt at tage lån så jeg ikke skal vende hver en krone..er lige blevet færdig med min praktik og der mistede jeg netto 4500kr pr. måned...nu er jeg på skole igen og har lige det mere at leve for.
Knus Eva...som snart er halvvejs i udd. øv, det går for stærkt,,,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2009

Lærke90

Nu har jeg så godt nok ingen børn, så derfor har jeg jo lidt flere penge til mig selv.
Men min kæreste og jeg har til sammen omkring 12000kr hver måned (uden lån)

Anmeld

4. februar 2009

Honningblomst

babydream skriver:

Nu har jeg så godt nok ingen børn, så derfor har jeg jo lidt flere penge til mig selv.
Men min kæreste og jeg har til sammen omkring 12000kr hver måned (uden lån)

Ok...det er ikke det samme som jeg mig, men jeg har jo også lån...

Anmeld

4. februar 2009

starsofheaven

hejsa

jeg var på elev løn indtil 1 januar, de betalte mit halv års barsel der fik jeg udbtalt 6500,- kr nu er jeg stadig på barsel og har udbetalt omkring 10.000 kr. men kunne sagens bruge flere til maj starter jeg op på min udd. igen og går tilbage på elevløn!

Anmeld

4. februar 2009

Astrid P

Jeg tager også lån, selvom vi vel strengt taget godt kunne klare os uden. Men det ville virkelig være surt, og jeg ville være nødt til at arbejde ved siden af.
Jeg havde job ved siden af studiet de første par år, men jeg droppede det da jeg blev gravid. Og nu synes jeg slet ikke jeg kan finde tiden til job ved siden af barn og studie...
Mht. hvor meget vi har at leve for hver måned, så er det sgu svært at sige. Jeg får SU, studielån og et ekstra lån som man kan få hvis man har børn. Så ialt får jeg omkring 8000 udbetalt. Min mand har vel cirka det dobbelte udbetalt vil jeg tro. Når alle udgifter er betalt, så har vi vel ca 4-6000 til at leve for, dvs. til mad, tøj, bleer, lommepenge osv...

Anmeld

4. februar 2009

Kvindemin

Eva skriver:

hvordan ser jeres økonomi ud...låner I penge og hvad har I at leve for pr. måned..??
Jeg har valgt at tage lån så jeg ikke skal vende hver en krone..er lige blevet færdig med min praktik og der mistede jeg netto 4500kr pr. måned...nu er jeg på skole igen og har lige det mere at leve for.
Knus Eva...som snart er halvvejs i udd. øv, det går for stærkt,,,

Jeg for ikke en krone, da jeg er på en ikke Su berettiget udd.
Så jeg lever på min kærestes bekostninger. Han betaler alt.
Så her vendes hver en krone.
Og hvor er det trist.

Men sådan er det jo, så længe man brænder for det

Anmeld

22. marts 2009

Sign85

Jeg er studerende og min kæreste er lærling. Vi har tilsammrn 15.000 udbetalt om måneden.
Vi tager ikke lån for selvom det ikke er en fest, føler vi ikke, at vi mangler noget.

Anmeld

7. august 2009

Hende den lille

Hej

Jeg ved godt at det lyder uforskammet og umodet og alt muligt - men vi har købt lejlighed her sidste år og har ny bil - jeg er på uddannelse og kæresten er it-konsulent. Selvfølgelig er det ikke vildt mange penge vi har til rådighed.

Men... Min kæreste er evig optimist og vi er begge totalt livsnydere og eftersom vi sætter de bløde værdier først - altid - siger vi "vi skal nok få det til at fungere, man skal jo også leve"!. Dermed ikke ment at man skal handle hovedløst og sådan, men man kan sgu altid bruge ekstra penge - så længe man har et godt forhold og begge har det samme livssyn (som mit eksempel) så skal det nok gå. Pengeproblemer ødelægger forholdet - så snak om det stille og roligt.

Hvad er din livskvalitet værd? Hellere bruge et par kroner ekstra (selvfølgelig med omtanke) og leve livet og elske livet. Vi sys det virker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.