Genfryse frost frugt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.033 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

Rødhætte

Må man genfryse frost frugt igen?

Jeg har en veninde som laver mos til hendes barn ved at koge frostfrugt og så fryse det ned igen.. Synes det er smart med forskellige bær og ligne. Men må man det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Nettemor

det tror jeg godt da det jo er blevet behandlet i mellemtiden.. men er faktisk ikke 100% sikker

Anmeld

19. oktober 2011

havana

Ja, hvis det er kogt efter det har været frosset, skulle det ikke være noget problem..

Anmeld

19. oktober 2011

livhemdrup

Ja det må man gerne hvis blot det er kogt inden det igen nedfryses. Så sker der ingenting ved det. Men ja det er smart. jeg gjorde det at jeg hældte det i isterninge bakker og så ku jeg klikke et par stykker ud og tø dem op når barnet skulle have mad. Jeg gør det nu stadig blot i forn af grønsager som blendes og puttes i bakker og så tager jeg et par terninger op når vi skal have sovs men da ingen i huset her vil spise grønsager putter jeg det i sovsen så opdager de det ikke

Anmeld

19. oktober 2011

SussieThyssen

Rødhætte skriver:

Må man genfryse frost frugt igen?

Jeg har en veninde som laver mos til hendes barn ved at koge frostfrugt og så fryse det ned igen.. Synes det er smart med forskellige bær og ligne. Men må man det?

Hvis det er rå frossen frugt, der så bliver kogt...så må man gerne fryse mosen, når frugten er blevet kogt. 

Du må jo også gerne tø et stykke frossent kød, tilberede det og så fryse det ned derefter.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. oktober 2011

Rødhætte

Tak for de gode svar

Anmeld

19. oktober 2011

TaAsJu

livhemdrup skriver:

Ja det må man gerne hvis blot det er kogt inden det igen nedfryses. Så sker der ingenting ved det. Men ja det er smart. jeg gjorde det at jeg hældte det i isterninge bakker og så ku jeg klikke et par stykker ud og tø dem op når barnet skulle have mad. Jeg gør det nu stadig blot i forn af grønsager som blendes og puttes i bakker og så tager jeg et par terninger op når vi skal have sovs men da ingen i huset her vil spise grønsager putter jeg det i sovsen så opdager de det ikke

hi hi det var da smart

Anmeld

19. oktober 2011

livhemdrup

Mor til 2, snart 3 skriver:

hi hi det var da smart

Ja det er så. Nogen af børnene her i huset HADER seriøst grønsager og kan nærmest kaste op grundet grønsager bare ikke når det er gemt i brun sovs  og så smager sovsen også ifgl ungerne super godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.