Medicin og graviditet - det der med maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

193 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. februar 2009

Charlie

Ja jeg endte jo med at ryge paa skadestuen i loerdags pga min kramperne i min mave. Loerdag aften havde jeg stort set ikke spist noget i 1 1/2 doegn, fordi det bare gav kramper.
Jeg blev undersoegt af en laege, som var bange for, at der var noget med min lever, pga. det sted jeg havde ondt, saa han sendte mig til en scanning af leveren. Hende der scannede fandt dog ikke andet usaedvanligt end at den er lidt laengere end normalt - ikke stoerre, bare laegere, saa den ligger hen over min mavesaek, hvilket kan forklare at jeg faar smerter ved leveren, naar jeg har problemer med maven, fordi den saa bliver klemt mod ribbenene.
De tog nogle blodproever og endte med at give mig drop. Jeg opgav at finde ud af, hvad det var, de gav mig, for de talte stort set kun fransk. Men jeg fandt da ud af saa meget, at det var mod smerterne i maven... -ja det skulle det jo ogsaa helst vaere, naar nu, det var det jeg var kommet for
Men blodproeverne viste imidlertid et lavt indhold af kalium og elektrolytter, saa laegen gav mig en recept paa noget medicin mod det + noget syrenedsaettende til maven.
Jeg er ikke begyndt at tage noget af det endnu Men jeg er saadan lidt ambivalent med det, for jeg bryder mig ikke om at tage medicin, naar jeg er gravid, men paa den anden side, saa kan det, efter hvad jeg har kunnet finde frem til, vaere lidt alvorligt med for lidt kalium i kroppen. Jeg synes bare, de udskriver medicin til baade hoejre og venstre hernede. De er ikke saa tilbageholdende, som i DK. Det sammer gaelder til boernene...
Jeg fik det MEGET bedre efter at have faaet det drop, og jeg har haft det super fint siden.
Ville I tage medicinen? Jeg sagde selvfoelgelig til alle dem jeg tate med, at jeg er gravid.

Knus Dorthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2009

Munder

Sikken en omgang, jeg ved desværre ikke noget omkring medicinen, der skal vi nok have nogle af lægerne på banen.

Hvor langt henne er du nu?

knus

Anmeld

4. februar 2009

Charlie

Hej Dorte,
jeg har lige talt med min egen laege, og hun sagde at der ingen risiko er for barnet ved at tage kalium'et. Hun sagde, at det er meget vigtigt, at jeg faar niveauet op igen, da det er et af de vigtigste mineraler i vores krop. Saa jeg har nu taget den foerste tablet.
Men jeg ved endnu ikke helt med det syrenedsaettende. Hun sagde, at det praeparat, jeg har faaet, kan jeg godt tage under graviditet. Men jeg ved alligevel ikke helt... Jeg er ikke saa glad for at tage medivcin, naar jeg er gravid. Jeg doejer godt nok med maven, men maaske jeg lige venter og ser, hvad den her kaliumbehandling resulterer i.

Jeg er nu 10 uger henne, saa det er ikke saa langt, men jeg synes allerede jeg buler godt, isaer om aftenen! Puha jeg synes det gaar staerkt med maven her anden gang!

Knus Dorthe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.