Ja jeg endte jo med at ryge paa skadestuen i loerdags pga min kramperne i min mave. Loerdag aften havde jeg stort set ikke spist noget i 1 1/2 doegn, fordi det bare gav kramper.
Jeg blev undersoegt af en laege, som var bange for, at der var noget med min lever, pga. det sted jeg havde ondt, saa han sendte mig til en scanning af leveren. Hende der scannede fandt dog ikke andet usaedvanligt end at den er lidt laengere end normalt - ikke stoerre, bare laegere, saa den ligger hen over min mavesaek, hvilket kan forklare at jeg faar smerter ved leveren, naar jeg har problemer med maven, fordi den saa bliver klemt mod ribbenene.
De tog nogle blodproever og endte med at give mig drop. Jeg opgav at finde ud af, hvad det var, de gav mig, for de talte stort set kun fransk. Men jeg fandt da ud af saa meget, at det var mod smerterne i maven... -ja det skulle det jo ogsaa helst vaere, naar nu, det var det jeg var kommet for

Men blodproeverne viste imidlertid et lavt indhold af kalium og elektrolytter, saa laegen gav mig en recept paa noget medicin mod det + noget syrenedsaettende til maven.
Jeg er ikke begyndt at tage noget af det endnu

Men jeg er saadan lidt ambivalent med det, for jeg bryder mig ikke om at tage medicin, naar jeg er gravid, men paa den anden side, saa kan det, efter hvad jeg har kunnet finde frem til, vaere lidt alvorligt med for lidt kalium i kroppen. Jeg synes bare, de udskriver medicin til baade hoejre og venstre hernede. De er ikke saa tilbageholdende, som i DK. Det sammer gaelder til boernene...
Jeg fik det MEGET bedre efter at have faaet det drop, og jeg har haft det super fint siden.
Ville I tage medicinen? Jeg sagde selvfoelgelig til alle dem jeg tate med, at jeg er gravid.
Knus Dorthe