Sidste SP-besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Lilje82

Marco2 skriver:

Så har vi haft sidste SP besøg.

Og det gik godt. Smilla "bestod" Boel-testen og der står rosende ord om hende i bogen mht udvikling.

Hun er dog stadig lille. Men det var jeg jo godt klar over. 7300 g og 69 cm.

Og så skal jeg til at stoppe med at amme. Jeg ammer kun om natten og Smilla vågner efterhånden mange gange om natten for at få babs. Det fik vi en lille snak om og beslutningen er at stoppe amningen. Men vi får jo nok nogle lange nætter med gråd og mangel på søvn, så det fører vi først ud i livet natten til fredag. Vi skulle regne med ca. 3 nætter med bøvl, så det tager vi weekenden over. Og så er den epoke slut for mit vedkommende. Og det gør mig på den ene side lidt trist for har syntes det er hyggeligt og en dejlig kontakt, og det gør ligesom også at min lille pige ikke er baby mere … Men sådan er det jo. Man kan jo ikke stoppe tiden. Og jeg trænger til at få min nattesøvn tilbage. At skulle op 4-6 gange om natten er trættende i længden. Så nu skal det være slut.

Men alt i alt et godt sidste besøg. SÅ begynder nedtællingen til vuggestue start. Men der er heldigvis 1 1/2 mdr til endnu, og en lækker rejse inden.

Har I også haft sidste besøg?

AG

Dejligt det går godt

Her havde vi sidste besøg for godt en måned siden og han klarede boeltesten til UG Man blir så stolt som mor

Held og lykke med projekt ammestop, glæad dig over at du har kunnet amme så længe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Lene76

Marco2 skriver:

Altså jeg er ikke så "stærk" i de der manualer, men mener kun det er til 9 mdr. at man skal gi mme i flaske hvis ikke man ammer … Efter det kan de bare få sødmælk/vand og alt det der.

Mht alkohol så ser jeg jo også mig selv sidde nede på Kap Verde nybadet, med duften af vamr solbadet hud smurt med AfterSun, to trætte velstimulerede børn sovende i helt hvidt rent og presset sengetøj, med røde kinder. Og en mor og far der sidder på terrassen og nyder hinandens selskab, snakker med hver deres kølige drink i hånden. 

Utopia?? Måske men lad mig leve i fantasien indtil det modsatte er bevidst. Og jeg glæder mig.

Men ja lidt trist med ammestop er jeg da men kan godt se logikken i at stoppe.

AG

syntes det lyder mere end velfortjent......  

Anmeld

22. oktober 2011

DK

Ork, jeg havde sidste besøg da han var 5 mdr. Man får ikke så mange her som 2. gangs mor i Horsens kommune. Vi ved åbenbart selv hvorvidt vores unger kan bestå sådan en prøve når vi er 2. gangs

Men skønt at Smilla bestod med glans! Altså hun er da ikke SÅ lille? Altså sådan alarmerende? Richard er 76 cm. nu, men han er jo KÆMPE? Så hvis ca. midten mellem ham og Smilla er gennemsnittet, så er hun jo da ikke mini-mini? Der er vel nogen der skal være den øvre/under median?

Anmeld

22. oktober 2011

CA

Skønt at det går godt! Hun er vel nok en fin lille en!

Vi havde sidste besøg i sidste uge(han lev 9 mdr. i dag) Han vejer 11 kg og er 56 lang. Så en meget stor dreng!

Her blev der ikke snakket om nogen boeltest - hvad er det? 
Men også en masse ros til ham!

Rigtig meget held og lykke med ammestop - håber det går som en leg!

Anmeld

23. oktober 2011

Karina84

Carina87 skriver:

Vi havde sidste besøg i sidste uge(han lev 9 mdr. i dag) Han vejer 11 kg og er 56 lang. Så en meget stor dreng!

Det er heller ikke længe siden vi havde sidste besøg - og her snakkede hun heller ikke om nogen boel test, tænker at vi sikkert har den samme SP? (Hanne)

Spurgte også i MG'en men de vidste heller ikke noget  En af dem sagde at de vist ikke laver den mere, men det må jo så være forskelligt fra sted til sted...

Anmeld

23. oktober 2011

piadas

Carina87 skriver:

Det er ikke meget Johs mos er vokset!

Boel-testen laves, når barnet er ca. 9 måneder, så vidt jeg husker. De fleste kommuner har vist afskaffet den nu, men den går ud på, at SP'en sætter sig ned på gulvet med barnet. Ringer med nogle klokker ved ørerne for at høre, om h*n kan høre osv. Nu laver man hørescreening lige efter fødslen i stedet.

Jeg fandt lige et link, hvor du kan læse lidt mere:

http://www.sundhedstjenesten-egedal.dk/boeltest.html

Anmeld

23. oktober 2011

Marco2

Det med Boel testen er lidt noget fis, for man høre screener jo nu. Men de tjekker også et eller andet med sådan en rød pind. Men den var afskaffet ved Emily så hun fik den ikke. Den er så åbenbart genopstået her ved Smilla Ingen amning om natten er gået som en drøm. I nat sov hun til 4.20 skulle lige mærke at mor var der for så at falde i søvn igen til kl. 6... Og det at hun nu sover på eget værelse er em stor hjælp tror jeg. At hun ikke vågner af os.

Anmeld

23. oktober 2011

CA

piadas skriver:

Det er ikke meget Johs mos er vokset!

Boel-testen laves, når barnet er ca. 9 måneder, så vidt jeg husker. De fleste kommuner har vist afskaffet den nu, men den går ud på, at SP'en sætter sig ned på gulvet med barnet. Ringer med nogle klokker ved ørerne for at høre, om h*n kan høre osv. Nu laver man hørescreening lige efter fødslen i stedet.

Jeg fandt lige et link, hvor du kan læse lidt mere:

http://www.sundhedstjenesten-egedal.dk/boeltest.html

He he nej han er en lille feddert ham Johs... Okay, måske var det ikke lige 56, men 76... 

Tak for forklaring. Den er vist skippet her

Anmeld

23. oktober 2011

AnneBJ

Boelprøven er også om barnet er alderssvarende motorisk... Det "testes" ikke som sådan, for det kan SP jo se... Her i kommunen laves den stadig, Felix skal have den når han er 8 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.