1 årig dreng -konstant rød numse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.664 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. oktober 2011

VictorsMoar

Kære de damer.

Min 1 årige søn har konstant rød numse! Nu ser det nærmset ud til at der kommer ar efter de "huller/sår" han har haft.

I weekenden får han ikke lov at gå med en våd ble længe, men det er selvfølgelig svært at sige hvorlænge han får lov at gå med den i vuggestuen.

Jeg har prøvet diverse cremer og skiftet bleer etc. Men jeg synes at lige så snart jeg får numsen næsten fin, så begynder det igen.

Er der nogen som har et godt råd eller har været ude for det samme og hvad gør I???

Håber virkelig at nogen kan hjælpe!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

bullerbassen

VictorsMoar skriver:

Kære de damer.

Min 1 årige søn har konstant rød numse! Nu ser det nærmset ud til at der kommer ar efter de "huller/sår" han har haft.

I weekenden får han ikke lov at gå med en våd ble længe, men det er selvfølgelig svært at sige hvorlænge han får lov at gå med den i vuggestuen.

Jeg har prøvet diverse cremer og skiftet bleer etc. Men jeg synes at lige så snart jeg får numsen næsten fin, så begynder det igen.

Er der nogen som har et godt råd eller har været ude for det samme og hvad gør I???

Hej

Har I overvejet om der er nået han ikke kan tåle ??? Tænker på mad

Min søster's pige har mælke allergi og hun havde konstant rød numse, den store pige har det også og får hun mælk bliver numsen rød.

Anmeld

18. oktober 2011

katrine26

et gammel husråd er at i kan klippe en  stofble over i 4 dele. hæl kogene over en af delene og vrid det godt læg den så i bleen så den dækker numse og lad ham sove med den natten over...

katrine26

Anmeld

18. oktober 2011

RGN

Profilbillede for RGN
katrine26 skriver:

et gammel husråd er at i kan klippe en  stofble over i 4 dele. hæl kogene over en af delene og vrid det godt læg den så i bleen så den dækker numse og lad ham sove med den natten over...

katrine26

Og det virker!

De anbefalede det også på hospitalet på fødegangen og sagde "Glemt alt om zinksalve".

Men ja, jeg ville også undersøge om, der er noget han ikke kan tåle.

Anmeld

18. oktober 2011

VictorsMoar

bullerbassen skriver:

Hej

Har I overvejet om der er nået han ikke kan tåle ??? Tænker på mad

Min søster's pige har mælke allergi og hun havde konstant rød numse, den store pige har det også og får hun mælk bliver numsen rød.

Hmm nej, det har vi faktisk ikke overvejet...? Det kan jo være en mulighed..

Han har bare fået mælk længe og der synes jeg ikke rigtig der har været noget, men måske at det kan komme pludselig, vi skulle måske prøve ikke at give ham mælk i et par dage og se hvordan det udvikler sig.

Tak for dit input :-)

Anmeld

18. oktober 2011

VictorsMoar

katrine26 skriver:

katrine26

Ja du har ret, det virker meget effektivt. Men synes jo bare ikke at det kan passe at han altid skal have våde stofbleer i hans ble ;-)

Men tak for rådet :-)

Anmeld

18. oktober 2011

VictorsMoar

RGN skriver:

Og det virker!

De anbefalede det også på hospitalet på fødegangen og sagde "Glemt alt om zinksalve".

Men ja, jeg ville også undersøge om, der er noget han ikke kan tåle.

Helt enig i at det virker - men har brug for noget som åbenbart er forebyggende.

Tror jeg vil prøve at undlade mælk i et par dage, hvis det skulle vise dig at det er det han ikke kan tåle.

Tak for dit indlæg :-)

Anmeld

18. oktober 2011

Lucas og Mathilde <3

VictorsMoar skriver:

Kære de damer.

min datter er på samme måde, og hun har ble allergi. hun kan KUN tåle libero bleer, og det tager noget tid for numsen at vende sig til den nye ble. I starten var mathildes så slemt at man kunne se det vis hun bare havde haft en "forkert" ble på.

Anmeld

18. oktober 2011

VictorsMoar

Lucas og Mathilde <3 skriver:

min datter er på samme måde, og hun har ble allergi. hun kan KUN tåle libero bleer, og det tager noget tid for numsen at vende sig til den nye ble. I starten var mathildes så slemt at man kunne se det vis hun bare havde haft en "forkert" ble på.

Okay lige nøjagtig Libero har vi ikke prøvet. Hvad gør I så i vuggestuen/dagplejen? Har hun så sine egne med?

Anmeld

18. oktober 2011

Lucas og Mathilde <3

VictorsMoar skriver:

Okay lige nøjagtig Libero har vi ikke prøvet. Hvad gør I så i vuggestuen/dagplejen? Har hun så sine egne med?

synes bestemt du skal prøve så. der kan godt gå ca en ½ pakke bleer før der er resultater eller hvad man siger. - ja hun har hendes egen bleer med i dagpleje.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.