Stofbleer vs. bleer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.548 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. oktober 2011

grøn · ært

Kunne I ikke godt tænke jer at fortælle mig fordele og ulemper ved stofbleer og "alm." bleer??

Jeg ved sgu ikke hvad vi skal invisterer i - og jeg ved ikke hvorfor nogle vælger stofbleer. Enlighten me please!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

LeneKE

Altså vi har købt en masse stofbleer, men det er ikke til "rumpen" - men til at bruge som en slags klud eller hvad man skal sige  

Så vi kommer til at bruge almindelige bleer til lillemand, men stofbleerne har vi også, men så absolut ikke til at han skal tisse og lave nr. 2 i

Anmeld

18. oktober 2011

LR85

når du skriver stofbleer, mener du rigtige bleer, lavet a stof ikke??

i så fald brugte vi 'rigtige' stofbleer når han havde rød numse, og almindeige bleer ellers.

Sys det var for stort et arbejde at skulle skylle og vaske stofbleerne.

Anmeld

18. oktober 2011

grøn · ært

louiseandersen85 skriver:

når du skriver stofbleer, mener du rigtige bleer, lavet a stof ikke??

i så fald brugte vi 'rigtige' stofbleer når han havde rød numse, og almindeige bleer ellers.

Sys det var for stort et arbejde at skulle skylle og vaske stofbleerne.

Ved ikke af, at der findes "forkerte" stofbleer, så jo, jeg mener "rigtige" stofbleer Dem man bruger som en ble - til at barnet skal "bimmelimme og bummelumme" i.

Anmeld

18. oktober 2011

Kofoed.

Man bruger normalt kun stofbleer de første par timer, indtil bebse har tisset første gang - sygehuset skal være sikker på det inden i må tage hjem.

Men herhjemme bruger vi stofbleer til gylp, "lagen" til puslepude, afskræmning, når hun sidder i autostol (lyset skifter jo hele tiden retning) og tørre savl af med. Altså med andre ord, en alt mulig klud.

Vi bruger engangs bleer som bleer.

Man kan dog købe bleer, hvor man putter et indlæg i, de kan genbruges, men det vil jeg ikke bryde mig særlig meget om.

Anmeld

19. oktober 2011

Wimmie

Kofoed. skriver:

Man bruger normalt kun stofbleer de første par timer, indtil bebse har tisset første gang - sygehuset skal være sikker på det inden i må tage hjem.

Men herhjemme bruger vi stofbleer til gylp, "lagen" til puslepude, afskræmning, når hun sidder i autostol (lyset skifter jo hele tiden retning) og tørre savl af med. Altså med andre ord, en alt mulig klud.

Vi bruger engangs bleer som bleer.

Man kan dog købe bleer, hvor man putter et indlæg i, de kan genbruges, men det vil jeg ikke bryde mig særlig meget om.

Jeg tror hun mener disse:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. oktober 2011

Wimmie

LeneKE skriver:

Altså vi har købt en masse stofbleer, men det er ikke til "rumpen" - men til at bruge som en slags klud eller hvad man skal sige  

Så vi kommer til at bruge almindelige bleer til lillemand, men stofbleerne har vi også, men så absolut ikke til at han skal tisse og lave nr. 2 i

Jeg tror TS snakker om disse bleer (ikke de dér "viskestykker") 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. oktober 2011

Wimmie

grøn · ært skriver:

Kunne I ikke godt tænke jer at fortælle mig fordele og ulemper ved stofbleer og "alm." bleer??

Jeg ved sgu ikke hvad vi skal invisterer i - og jeg ved ikke hvorfor nogle vælger stofbleer. Enlighten me please!

Jeg har tænkt mig at bruge begge dele - har fået et læs stofbleer af min søster 

Så længe baby er på flydende kost vil jeg nok bruge engangsbleer, men jeg vil helt sikkert afprøve stofbleerne når hun spiser fast føde og får lidt fastere afføring - tror bare det kan blive noget værre griseri med alt for flydende bæ i stofbleerne 

Men der er penge at spare og de skulle være sundere for babynumser - og så har jeg læst at børn der bruger stofbleer er nemmere at afvænne bleen igen 

Anmeld

19. oktober 2011

Rikke, Liam & Linus

Vi har kun brugt stofbleer til vores søn (han er 2 år). Og skal også kun bruge dem til nr. 2.

Vi bruger primært dem der hedder bumgenius lommebleer. De er ligesom alm bleer, bare med udskiftelige indlæg indeni.

Fordele: Man slipper for kemikalier og plastik i babys numse. Mindre affald. Bleerne findes i fede farver og mønstre(til den modebevidste). Man kan booste bleerne, så de kan holde til enhver udfordring (natten, lange køreture etc.). Mindre risiko for rød numse, da stofbleer ikke suger fugtigheden ud af huden, hvilket alm. papir/plastikbleer gør. Man skal ikke hele tiden på jagt efter tilbud på bleer i supermarkederne. Søskende kan "arve" bleerne.

Ulemper: Lidt mere vasketøj (herhjemme vasker vi ca. bleer hver anden dag). En større engangsudgift, medmindre man køber brugt og køber over en længere periode.

Anmeld

19. oktober 2011

Kofoed.

Wimmie skriver:

Jeg tror hun mener disse:

Det er også dem jeg omtaler til sidst Og dem ville jeg personligt ikke bryde mig om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.