Katrines udredning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.014 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. februar 2009

Rikke Houmøller Thaarup

I torsdags skulle Katrine til undersøgelse med hendes ben på børneafdelingen på Hvidovre hospital for 117. gang. Hun skulle have taget blodprøve for gigt mm.
Men denne gang var lægen syg.... og endnu engang bliver vi sat på hold.
Er så træt af standardsætningen "vi har prøvet at ringe, men kunne ikke få fat i os bla. bla. bla" Hverken Katrines far eller jeg har fået et opkald.
Da der endelig kom en ny læge og han var færdig med at sige ingenting, var blodprøvetagningen lukket...
Vi skulle så komme igen fredag, hvor der skulle være booket tid.
Katrine var syg både torsdag og fredag, så Katrines far meldte afbud fredag, men fik besked om at der IKKE var booket tid fredag.. Først mandag!!!!!!!

Så langt, så godt... eller...

Jeg fik fri til at tage med Katrine til MR-scanning igår. Vi tager derud lidt før for at få taget blodprøven. Men computersystemet var nede og de derfor ikke se hvilke prøver hun skulle have.
Vi gik over til MR-scanning og fik at vide at der ville komme en radiograf lidt efter og forklare om scanningen. Efter 20 min. var der ikke kommet nogen og jeg måtte ud til sekretæren og spørge til hvad der skete....
Nå, men MR-scanneren var i stykker, så vores tid var rykket fra 9.45 til kl. 11.. og til en anden MR-scanner... (troede kun de havde én)
Vi prøvede så at gå over i blodprøvetagningen igen for at se om deres system var oppe og køre igen.. Men nej!!!
Da vi havde overstået MR-scanningen, gik vi derover igen... Nu foreslog de at vi gik op på børneafdelingen for at få en seddel, så de kunne se hvilke prøver der skulle tages...
Dem, der kender hvidovre hospital ved at der kan være noget vej at gå.... YAK!
Endelig fik vi nød-sedlen og gik tilbage til blodprøvetagningen... og wupti så var systemet oppe... og vi var bagerst i køen.
Da vi blev fik vores prøvesedler og nummeret til køen, stod der en ansat, der skulle læres op i børneblodprøvetagning. Hun ville ikke gøre det alene, da hun ikke var udlært... okay, tænkte jeg.. Mon ikke vi får hende. Og rigtig nok.
Hun gjorde det nu ok... 7 prøver blev det til.
Pga. lungebetændelse og stærk antibiotika har Katrine ikke spist i et stykke tid, da piller slår maven helt i stykker. Så hun blev helt hvid i hovedet og mega svimmel.. Heldigvis gik det over efter jeg havde tvunget lidt vand og sukker i hende... Hun har tabt sig 3,5-4 kg på de sidste 3-4 måneder og er nu nede på 24,1 kg.. Hvilket er alt for lidt. Lægernes kommentar er "ja, det er voldsomt, men det kigger vi på en anden dag....."
Vi får svar på prøverne i marts måned efter at have været igennem 17 læger, 2 skadestuer, 1 børneafdeling, 1 ortopædisk ambulatorie, 1 MR-scanner og 1 blodprøvetagningsafdeling... Er røv træt at det danske sundhedsvæsen..!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jamen?!?... Så er I slet ikke kommet et eneste skridt videre???... det virker jo fuldstændig gak!!! ... Sukk...

kram til jer.

Anmeld

3. februar 2009

Rikke Houmøller Thaarup

ja, det virker fuldstændig gak!!!!!!!!! Og vi er ikke kommet ét skridt videre...
Bortset fra at hun nu ER scannet og HAR fået taget blodprøver...
(resultaterne bliver sq nok væk i systemet inden vi får set os om..... grrrr)

Kan slet ikke forstå at vi skal igennem så mange læger og at hun får lov til at tabe sig så meget uden der er én der reagerer...
Alle hendes muskler er jo væk. Og der er ingen hjælp at hente til at få dem på plads igen.
Har pt. taget sagen i egen hånd og har købt ernæringsdrik til hende på apoteket, men koster 23 kr pr. stk... og der skal 2-3 til dagligt for at holde hende gående.. Heldigvis har hun spist en del til morgenmad i morges. En lille tallerkenfuld cornflakes med sødmælk og lidt æbel.
Og så må vi forsøge at få hende igang med at bevæge sig lidt mere end op og ned fra sofaen igen....

Anmeld

3. februar 2009

karina1980

hold da op, kan slet ikke forstå de ikke tager hendes vægttab seriøst, hvad med egen læge, vil han heller ikke gøre noget, han kunne jo evnt. skrive en recept på de energidrik, så de da ikke så dyre igen,

jeg forstår slet ikke hvordan det kan tage så lang tid, så mange læger og alle de resourcer, uden at de kan komme med et eneste svar, der må sgu da være nogen der spiller bordtennis i kældren istedet,

men har altså oplevet flere gange nu at det danske sundhedsvæsen altså bare løber i cirkel, istedet for at finde svar og få fundet ud af løsninger,

havde faktisk en ret grim oplevelse i sidste uge, hvor jeg sendte en på sygehuset, det var sgu lige før de ikke vil tage personen, pga personens alder og sygdomsforløb indtil nu, mente de at det var bedre personen fik fred, selvom det ikke var på bedste måde(person ville langsomt forbløde ihjel) jeg blev så paf og gal, at de indvilligede ia at tage personen, efterfølgende har pårørende og jeg sammen skrevet klagebrev. personen har det fint idag, efter omstændighederne

men tænk sig, i det danske sundhedsvæsen sidder der personer, der mener de kan bestemme over liv og død, så mister man dælme tiltroen til at de vil ens det bedste

når undskyld sidespringet, jeg håber virkelig at de kommer med en udredning snarest og at der er nogen udover jer der kan se det bekymrende i at hun vejer langt under hvad der er nomalt i hendes alder, har de heller ikke snakket om genoptræningen af hendes muskler, synes virkelig i snart har haft et meget langt program, synes det helt vildt at i stadig hænger i, det sgu flot,

men jeg undre mig over at de virkelig ikke har gjort mere eller bekymre sig om alt det andet rundt om hendes ben

Anmeld

3. februar 2009

Annette

Det er SÅ typisk det danske sundhedssystem, det med at se på noget andet en anden dag..

De arbejder slet ikke sammen på sygehuset..
Jeg kan huske da min lillebror blev kørt ned for 4½ år siden, han lå på mave/tarm kirurgisk.. Han klagede over han havde ondt i sit knæ, det gjorde de ikke noget ved.. FØR han var hjemsendt og skulle til kontrol, der fandt de sørme ud af at hans minisk havde lidt stor skade i ulykken og det bedste havde været at han havde fået skinne på benet med det samme, det fik han så først 3 uger efter !!! FLOT FLOT!!!

Håber snart lægerne får øjnene op for hvordan Katrine har det og ikke bare står med hovedet i blodprøver og scanning, selvom de også er vigtige.

Tanker og knus

Annette

Anmeld

3. februar 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Jeg fatter også minus...
Og ja, den ene læge lignede faktisk en der havde spillet rundt om bordet i et par timer..... Han kunne ihvertfald ikke se et brud på tøsens ben. Og den næste ville vist bare tilbage til kampen....

Men hvad pokker skal man gøre. Sætte sig på børneafdelingen og blive siddende til de gør noget...???
Hun har pt. ingen smerter, kun vægttab, en hævet fod, minus energi og kan ikke bøjen sit knæ mere end 90 grader. Men det er jo ikke akut......... !!!!!

kommer hun ned på 23,1 kg, så passere hun den nederste streg på vægtkurven i forhold til hendes højde.. (hun vejede 28 kg fra starten)
Allerede da hendes fod hævede op i starten af november spurgte jeg til om det kunne være gigt.
Hun havde 2 led som var meget hævede og varme og ondt i et fingerled, som dog hverken var hævet eller varmt. Men det hele kom mere eller mindre ud af det blå. Og man undre sig slet ikke over at hun har et muligt brud på sin fod, som det kræver 2-3 læger at finde og 1 læge til at afvise igen... Men hvis ikke den har været brækket, hvad pokker har det så været...... ????

Alle lægerne siger at det er et underligt forløb og et stor vægttab, men alle siger "vi venter og ser det an"..

Vores problem er også at foden bliver behandlet på ortopædisk amb. og knæet bliver behandlet på børneafdelingen... Man ser hende ikke som en hel person, men hvert problem for sig selv.. Og hver gang er det en ny læge, der kigger på hende... Aldrig den samme 2 gange i træk. Vi får ikke udleveret "indlæggelsessedlerne" så vi kan følge med i forløbet... osv.

Nu ved i hvor jeres skattekroner havner.. til et fuldstændig ukompetent sundhedssystem...

Min kusine døde fordi man ikke kunne finde ud af hvad hun fejlede. Det startede med at hun gik og skræntede lidt, dernæste let mavepine og så noget der lignede en halsbetændelse, som hun fik penicillin for.. og wupti, så døde hun. Hendes immunforsvar kunne ikke mere. (12 år gammel i Norge)

Anmeld

3. februar 2009

Tina72

Er det ikke én af jer som har en sundhedsforsikring gennem jeres job?

Anmeld

4. februar 2009

Tina2

Det lyder godt nok fuldstændig hen i vejret, har I ikke overvejet at skrive til BT eller EB????
Var sgu blevet RASENDE hvis det var mig!!!!!!

Lyder da ret vildt med vægttab- hvor gl er det hun er?
Filuca vejer ca 23 kg, så der er dælme ikke meget forskel der:-S Det er jo helt hen i vejret!!!!!!!

Håber godt nok I snart får det hele på plads, det her ligner sgu da ingenting!!!!!!!

Kram

Anmeld

4. februar 2009

Muslingen

Jeg er målløs!!!!! Det er da ingen måde at behandle folk på. Man skal godt nok passe på med at blive syg i det her land. Jeg er da glad for at jeg har en sundhedsforsikring gennem min mands job!
Hold da fest hvor jeg håber i snart får noget ordentlig hjælp, for det er da helt uholdbart at hun går og taber sig så meget. Øv jeg bliver gal!
Kh Fie

Anmeld

4. februar 2009

Annette

Rikke.

Jeg synes I skal bede om aktindsigt, så I har alle papirene samlet.. SÅ kan det være lettere for jer at se hvad der er foregået og evt. kan I jo bruge dem til TV eller avisen, hvis I har tænkt på det..

Det der hører ingen steder hjemme..
Det hjælper jo nok ikke noget at sætte jer p¨børneafdelingen, så får I nok et tilhold.. Det er ikke så længe siden jeg hørte om det i radioen. Det var forældre der bare ikke kunne klare mere, deres datter var syg, men de kunne ikke få nogle svar og de blev vrede og så gav politiet dem et tilhold mod sygehuset..
Hvor faen er vi så henne, hvis man ikke har lov til at blive sur over behandlingen på sygehuset!!!

Knus Annette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.