William er i en sproggruppe. Vores børnehave har en pædagog som har "noget sproguddannelse" og hun tager 4-5 børn om mandagen i denne sproggruppe. Det er faktisk lang tid siden jeg har hørt noget om det, men da jeg snakkede med hende sagde hun det var sådan noget med at bruge sugerør, smage på krømmel, osv. Synes William snakker ok, men det var børnehaven som foreslog det, og så sagde vi selvfølgelig ja.
Min niece har altid snakket sort, jeg har bare haft så svært ved at forstå hende, pyha det var pinligt når hun fortalte mig noget og jeg skulle have det oversat af forældrene, at hun så har manglet en fortand fra hun var 1 år gjorde hellere ikke sagen bedre. Hun kom også først til talepædagog sent (skolen mener jeg) nu snakker hun godt, men jeg synes da det er synd for de unger de skal gå så lang tid uden der bliver gjort noget.
For godt et år siden skiftede W stue i børnehaven pga omrokeringer. Hans nye kontaktpædagog var "bekymret" for hans socialefærdigheder - eller mangel på samme (jeg skrev om det på netbaby dengang) W er meget en enspænder og leger kun med særlig udvalgte, jeg kan da godt se det kan blive et problem senere hvis det fortsætter, men pt så tror jeg nu drengen er lykkelig nok. Hvis han vælger at ville lege er der mange som vil lege med ham, det er ikke det som er problemet, problemet er åbenbart han ikke gider det.
Vi aftalte at se an 3 måneder, så foråret sidste år lavede børnehaven papir omkring en vurdering på w. Her i januar fik vi brev fra kommunen at de beklagede ventetiden, men nu ville der snart ske noget!!! HALLOOO hvad hvis det havde været rigtigt vigtigt!!!! og drengen ikke havde trives. Faktisk er pædagogen som indstillede ham gået på pension i mellem tiden...
Nå det blev en længere smøre- væk fra emnet og tilbage igen, jeg kan godt forstå I er frustreret, hvad med Mikkel er han ikke selv frustreret over ikke blive forstået?
Tina
Anmeld