Mikkel til talepædagog....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

445 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. februar 2009

Rikke Houmøller Thaarup

ja, så har de endelig nosset sig sammen til at sende en indberetning afsted.
Det er også kun et år siden at talepædagogen var på ham første gang og vi fik 1½ side håndskrevet brev om hvad vi selv skulle gøre.....

Da vi henvender os igen skal vi igennem alle spørgsmål igen..

Har i fået tjekket hans ører...?? ja, det fik vi gjort for snart et år siden på bispebjerg hospital og han hører perfekt.....
Nå!!...... Jamen, så, øhhhhh.... var deres bemærkning. Og så gik der kun et splitsekund og 2 uger, så var indberetningen afsted...

Drengen taler sort.. jeg syntes ikke hans ordforråd er særlig stort. Og han er meget ukoncentreret. (ved godt at han er dreng, men...) og hans udtale er ikke særlig god, selv om vi går og retter på ham.
VI får hans opmærksomhed, får ham til at kigge på vores mund, når vi siger ordene... Prøver at få ham til at mærke luft og høre lyden på ordene/bokstaverne... Men syntes ikke rigtig det hjælper.

Nu må vi se hvad de siger... han skal i skole om lidt over 1 år og man skulle helst kunne forstå ham, når han kommer i børnehaveklasse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Holddaop. Så må vi håbe der sker noget... Det er jo desværre for sjældent jeg ahr set ham på det sidste, til at kunne tænke over, om det har gået helt i stå for ham. Men jeg håber at talepædagogen kan sætte skub i tingene

Held og lykke!

Anmeld

3. februar 2009

Tina72

William er i en sproggruppe. Vores børnehave har en pædagog som har "noget sproguddannelse" og hun tager 4-5 børn om mandagen i denne sproggruppe. Det er faktisk lang tid siden jeg har hørt noget om det, men da jeg snakkede med hende sagde hun det var sådan noget med at bruge sugerør, smage på krømmel, osv. Synes William snakker ok, men det var børnehaven som foreslog det, og så sagde vi selvfølgelig ja.

Min niece har altid snakket sort, jeg har bare haft så svært ved at forstå hende, pyha det var pinligt når hun fortalte mig noget og jeg skulle have det oversat af forældrene, at hun så har manglet en fortand fra hun var 1 år gjorde hellere ikke sagen bedre. Hun kom også først til talepædagog sent (skolen mener jeg) nu snakker hun godt, men jeg synes da det er synd for de unger de skal gå så lang tid uden der bliver gjort noget.

For godt et år siden skiftede W stue i børnehaven pga omrokeringer. Hans nye kontaktpædagog var "bekymret" for hans socialefærdigheder - eller mangel på samme (jeg skrev om det på netbaby dengang) W er meget en enspænder og leger kun med særlig udvalgte, jeg kan da godt se det kan blive et problem senere hvis det fortsætter, men pt så tror jeg nu drengen er lykkelig nok. Hvis han vælger at ville lege er der mange som vil lege med ham, det er ikke det som er problemet, problemet er åbenbart han ikke gider det.
Vi aftalte at se an 3 måneder, så foråret sidste år lavede børnehaven papir omkring en vurdering på w. Her i januar fik vi brev fra kommunen at de beklagede ventetiden, men nu ville der snart ske noget!!! HALLOOO hvad hvis det havde været rigtigt vigtigt!!!! og drengen ikke havde trives. Faktisk er pædagogen som indstillede ham gået på pension i mellem tiden...

Nå det blev en længere smøre- væk fra emnet og tilbage igen, jeg kan godt forstå I er frustreret, hvad med Mikkel er han ikke selv frustreret over ikke blive forstået?

Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.