Ciss skriver:
Hej.
Her er der mange fine navn!
Avelon: Klinger pænt, enkelt at udtale og stave - men er det ikke et sted? Eller er det Avalon? Jeg er lidt usikker, men pænt er det i hvert fald!
Aron: Jeg har altid syntes, at det er et poetisk navn. Ikke sikker på hvorfor. Kunne godt finde på at bruge det selv...
Sean: Jeg synes ikke, det klinger lige så godt som de andre navne. Selv ville jeg nok ikke have valgt det. Men et ok navn.
Lysander: Klinger pænt. Ikke så karakteristisk som de andre synes jeg.
Aurora: En absolut favorit hos mig!!! Poetisk og stærkt navn med en næsten magisk klang...
Sara: Pænt og klassisk.
Luna: Pænt. Ikke så stærkt som de andre synes jeg.
Ayo: Nydeligt!
Dori: Hidtil ukendt for mig, men jeg kan godt lide det.
Leona: Pænt. Personlig kan jeg bedre lide nogen af de andre former af Leonora-navnet, men det er absolut pænt.
Så spændende at se, hvem babyen viser sig at være! 
Om Avalon, taget fra wikipedia: " Avalon er en hellig ø i keltisk mytologi også kaldet welsh-mytologi, og selvfølgelig Arthur-legenden, der beskrives i sagnkredsen om Kong Arthur. Den kaldes også "æblernes ø", "den lykkelige ø" og "glasøen Avalon".
Det siges, at Kong Arthur blev transporteret til Avalon efter sine dødelige legemsskader, påført ham af hans uægte søn og ærkefjende Mordred. Legenden fortæller, at han her blev helbredt, og fik lov til at hvile og bo her for aldrig mere at vende tilbage. Men det siges også, at han en dag vil vende tilbage til os mennesker.
Hans grav skulle efter sigende i virkeligheden ligge ved Glastonbury Abbey (Glastonbury Kloster), og man har endda billeder af det. Nogle mennesker mente nemlig engang, at Glastonbury var selveste Avalon. Arthurs lig blev lagt til hvile i et gravkammer, men dette gravsted blev senere i 1184 ødelagt af en voldsom brand. En rekonstruktion begyndte med det samme, og i 1191 fandt man Kong Arthur og hans Dronning Guineveres grav. Arthurs lig blev begravet i jorden i stedet, og et kors blev rejst, hvorpå der stod: " Hic jacet sepultus inclitus rex Arthurus in insula Avalonia"
(" Her ligger den berømte Kong Arthur begravet på øen Avalon")."
( http://da.wikipedia.org/wiki/Avalon 
Så jo, navnet Avalon - hvor Avelon er en anden udgave af navnet, der her i DK kun kan bruges til drenge, mens Avalon både er et drenge og pigenavn - er egentlig navnet på en "ø"..
Elsker navne hvor der er en fortælling bag 
Aurora er også et navn med betydning bag - det er navnet for nordlys og sydlys, navnet på en gudinde for morgenrøden i romersk mytologi og endelig navnet på en fantastisk smuk sommerfugl (se linket nederst på siden: http://da.wikipedia.org/wiki/Aurora 
Begge navnet har fanget mig siden jeg først så dem
- og synes også det er en fordel, jeg ikke har hørt om / kender andre der hedder det 
Dori stammer fra min afdøde mormors navn - hun hed Dori til fornavn, med Vera og Tove som mellemnavne - og det har en tråd i familien (min mor hedder Dorit til mellemnavn, og mener der er flere endnu med forskellige former af navnet på min mors side
)
Mange tak for dit svar, jeg er virkelig taknemmelig for du har taget dig tid til at skrive din mening om hvert enkelt navn
Håber du tilgengæld kan få lidt glæde af forklaringerne bag et par af navnene