Milas-mega-bølle!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

712 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. februar 2009

Tina2

ilas er bare så hård ved vores kat..... Og den er så god af sig at den ind imellem bare sidder/ligger og tager imod.....
Jeg er over ham hver gang han gør den noget, for jeg vil simpelthen ikke ha det!!!!!!
Har vist ham mange gange at han skal "ae Julius" og kæle med den istedet for at slå den/trække den afsted i halen eller ørerne eller rykke den i pelsen.....

Ved sgu ikke hvorfor han bliver ved!!!!
Idag da vi havde spist gik han rundt med sådan et hjul på en stang (I ved sådan en der har været slik i fra zoo) og så kom han fobi Julius som lå og sov på gulvet og lige pludselig begyndte han at slå løs på Julius med det her hjul!!!!!!!!

Jeg fór op og skubbede hjulet væk, tog i hans arm og han kigger væk lige med det samme (ved udemærket godt han ikke må) og jeg tog hans ansigt mod mit og sagde NEJ og at han sku være sød ved Julius!!!!!

Åha som jeg ikke kan ha at han er så led ved den! Jeg elsker bare dyr og de skal behandles ordentligt!!! Ved godt han ikke er så gammel osv, men han skal sgu lære at den kat skal han behandle ordentligt!

Vi har lavet mad-plads til den ude på bryggersbordet for da den sad på gulvet gik han hen og jokkede den på halden eller sparkede til dens madskål *grrr*

Total bølle er han!!!!

Hvad tror I der skal til før han forstår at den kat SKAL behandles ordentligt!!!!!????

Knus Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Mikkel har først forstået det inden for det sidste halve års tid..

Vi har også kæmpet en kamp. Tror måske at de drenge er en smule jaloux på de katte og prøver at tage opmærksomheden fra dem, ved at give sig selv negativ opmærksomhed.

Vi har taget mange snakke med Mikkel om at katten først bliver hans ven når han er god ved den... og han har virkelig undret sig over at Gucci gik hver gang han var i nærheden.. Men det var der jo en god grund til....

Desværre er Milas ikke så stor endnu og det kan være svært at have den snak med ham endnu...

Bare katten lige pt. har et sted den kan flygte hen, hvis den har brug for at komme væk, så kan i nok ikke gøre så mege andet end at fortælle Milas at han gør noget galt hver gang.

knus RIkke

Anmeld

3. februar 2009

Fines mor

Ingen guldkorn herfra, ud over at blive ved med at sige nej nej nej.
Vi har endelig fået lært Isabella, at tage Møffe op ordenligt. Men han må også stå for skud mange gange. Heldigvis river han hende også, så kan hun lære det!!
Men .. prøv at sæt dig ned sammen med ham, og forklar på rigtig pædagogisk vis at sådan er gør man... Man skal nok sige det mange gange.

KH H

Anmeld

3. februar 2009

Susan1978

hej Tina

jeg ved sgu heller ikke rigtig hvad man gør, Emil er heldigvis forholdsvis sød ved Laika .. engang i mellem river han lidt i hende, men heldigvis går hun så.

Men tror du ikke det her handler om at han får opmærksomhed når han gør noget ved den, du siger jo selv han godt ved han ikke må.

ja heller ingen guldkorn herfra, men har måske bare en tanke om at det kunne være det.

Susan

Anmeld

3. februar 2009

Heidimed lea

hej Tina synes altid det er sværtmed børn og dyr, og ved ikke om du kan bruge det til noget, men herhjemme focuserer vi kun på at sige noget positivt, så hver gang de nærmer sig vores kat lakrids så siger vi aeae. vi forsøger aldrig at skælde ud så børnene får opmærksomhed på det ngative i at gøre katten noget. på den måde synes jeg aldrig vores børn er rigtig træls ved katten. måske kan Milas hjælpe med at hælde foder op til katten, pleje den.
Rasmus og Lea bliver så stolte når de klør mis rigtig bag ørene.

bare mine tanker søg efter det positive så Milas flytter alt hans focus på at være god ved den
Heidi

Anmeld

3. februar 2009

Tina2

Vi roser ham HVER gang han ser det og han blir så glad når vi roser ham....

Så det er bestemt ikke fordi vi kun fokuserer på når han er led ved den... Kan ikke forstå han bliver ved når han udemærket godt ved at det er rigtigt at ae den og ikke slå den/hive afsted med den i halen:-(

Knus

Anmeld

3. februar 2009

Tina72

hiraki (hmmm stavet forkert) men kan det have noget med hiraki at gøre???

Da Cecilie var lille havde vi også en kat. Hvis vi skældte hende ud, kunne hun finde på at gå efter katten for så at slå den eller hive den i halen.

Måske Milas mener at Julius er længere nede i hirakiet end ham???
Hvis han gør noget mod Filuca så får han igen, meeeen hos katten har han måske fundet det svageste led?

ja ikke meget hjælp her, men måske lidt forståelse??? ikke at det hjælper katten

Anmeld

4. februar 2009

Tina2

He he, ja han får nu ikke altid igen fra Filuca, hun stikker bare i et vræl, hvis han gør hende noget, så det kan da være han føler sig som "king of my castle" ha ha!

Han sad faktisk her til morgen og aede den og jeg roste ham og sagde han var så dygtig til at ae Julius, og så gik der lige ½ min, så sku han lige rykke den i pelsen:-S
Så jeg håber snart Julius begynder at bruge kløer ved angreb, men jeg tvivler, for den er simpelthen så god af sig........

Knus

Anmeld

4. februar 2009

Tina72

vores gamle kat gjorde hellere aldrig Cecilie noget- desværre- men hvis de nsjældent gang rev det barn vidste vi så de selv havde været ude om det...

Tror du ikke bare det kribler i fingrene på han for at gøre det? hive i halen, slå osv? jeg siger selvfølgelig ikke det er ok, men jeg tror simpelhen nogle gange de knægte lever i deres egen verden og bare ikke kan styre sig??? der er bare ikke så meget moderfølelse gemt i dem.
Såå Tina tror det eneste er at gøre som I gør HOLD ØJE MED KATTEN.

Kan Milas allerede "klare" Filuca? William kører rundt i manegen med Cecilie, hun er for god af sig, så er der lige nogle gange hun gi´r igen- eller starter drillerier, men han er mere kold.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.