TrineMine86 skriver:
Så er jeg endelig klar til at få skrevet min FB af min skønne søn 
det hele startede da jeg var 41+3 uger henne, ved at jeg skulle sættes igang.
Tirs. d. 4/10-11:
På sygehuset kl 08.00 for at få lagt første stikpille, havde stadig 2 cm livmoderhals tilbage og den var meget umoden. Efter nogle timer får jeg ret ondt i maven, men der sker ikke yderligee, så kommer ind på sygehuset igen om eftermiddagen for at få den anden stikpille.
Om aftenen får jeg faktisk veer, de er dog ikke helt regelmæsige, men svinger mellem at komme med 2-7 min interval. Ringer til FG og får at vide at jeg skal se tiden an, ellers komme ind dagen efter og få 2 stikpiller af gangen.
Ons. d. 5/10-11
Veerne gik desværre i sig selv om natten, så møder ind på sygehuset kl. 08.00 til anden omgang stikpiller, skal nu have 2 piller af gangen. Bliver undersøgt og har stadig 2 cm livmoderhals tilbage = har ikke haft nogen effekt af de første piller
Timerne går og jeg kan ikke mærke noget som helst, ikke engang plukkeveer... Møder ind til anden omgang stikpiller om eftermiddagen, hvor jeg bliver undersøgt. JM siger at livmoderhalsen er nu så åben at hun faktisk godt ville kunne sprænge forsterhinden, men at hun synes vi skal se tiden an og så ville de springe hinderne næste morgen, hvis der ikke var sket noget selv..
Tors. d. 6/10-11
Sov slet ikke natten til idag, var så træt og så ked at alt ting, synes det hele virkede så håbløst og tråede virkelig på at jeg aldrig ville føde
Det første jeg får at vide da jeg ankommer på sygehuset er at, de ikke har tid til at sprænge vandet nu, da der er travlt på FG og de ikke ville risikere at jeg gik i fødsel med det samme..
Jeg var grædefærdig... Fik istedet nogle sovepiller og akupunktur og så skulle jeg give mig til at sove og de ville så sprænge hinderne om eftermiddagen..
Om eftermiddagen havde jeg fået sovet og så meget mere lyst på situationen igen... lige indtil... at jeg blev undersøgt af JM der ikke mente at hun var istand til at kunne nå op og sprænge fosterhinderne, da livmoderhalsen stadig var så intakt, men hun ville gøre forsøget... AV AV hvor gjorde det ondt at få presset den pind op når man er så umoden
INTET vand kom der, og spurgteom jeg ikke kunne få ve-drop nu, da jeg synes det havde strukket sig over så lang tid nu, og jeg kunne ikke blive ved med at holde til alt det her.. Det ville de ikke være med til da kl. var blevet så mange, men fik en tid til dagen efter kl 08.00 hvor jeg skulle møde op direkte på FG og få sat ve- drop op..
Fre. d. 7/10-11
Nu kommer dagen hvor jeg er blevet lovet at det er 100 procent sikkert at jeg får vores lille søn ud
er idag 42+0 uger henne.
kl. 08.30 JM forsøger igen at tage vandet - intet sker
kl. 10.00 En lille smule fostervand går (det er lysegrønt, men uden betydning, da det er fordi jeg er gået så lang tid over termin)
kl. 10.15 Ve-dropet bliver sat igang.
kl. 12.30 Fostervandet går i en stor skylle, veerne tiltager og bliver ret kraftige.
kl. 13.00 ½ cm livmoderhals tilbage og er 2 cm åben
wee, nu er vi for alvor igang tænker jeg..
15.30 har ret kraftige veer, som jeg arbejder bedst med stående og hængende over hen over mit dropstativ, synes selv jeg klarer dem ret godt og kan både grine og fortælle jokes mellem veerne.. JM synes det er fantastisk og joker med
er nu 4-5 cm åben...
kl. 17.30 JM foreslår nu at få lagt en epiduralblokade da smerterne og veerne er så stærke nu, jeg takker ja tak, selvom jeg havde indstillet mig på en fødsel uden bedøvelse.
MEN Narkoselægen kan IKKE lægge blokaden og stikker mig 7 gange i rygmarven
selv JM siger stop til sidst, og kan høre at hun skælder lægen lidt ud, da man vidst kun må forsøge at lægge den 3 gange og så skal man tilkalde en bagvagt.. Jeg takker herefter nej tak til flere forsøg og siger at jeg hellere vil have smerterne end at have lagt den blokade..
Kl. 18.45 . mit livs chok... har på over 3 timer med stærke veer slet ikke åbent mig yderligere, er stadig kun åben 4-5 cm, ve-droppet skrues herefter op på maks dosis og jeg får iltmaske til at klare smerterne, men INGEN smertestillende..
Kl. 19.45 åben 5 cm nu.. lægen bliver tilkaldt da JM nu har mistanke om at bettemanden står skævt i bækkenet, da han slet ikke er nede i fødselskanalen endnu..
kl. 20.15 Reservelægen dukker op og undersøger mig, er i tvivl om det kan lade sig gøre at føde alm. da hun er i tvivl om bettemanden str skævt. Hun tilkalder derfor overlægen.. er grædefærdig og kan slet ikke forstå at så mange mennesker skal tilkaldes før de kan tage en beslutning.
kl. 20.30 Overlægen kommer og mærker og ordinere kejsnersnit med det samme, der er ingen tvivl siger han, det barn ville aldrig kunne komme ud den naturlige vej.. 
jeg stortuder og tænker at jeg nu har kæmpet forgæves med veer siden kl 10.00 om morgenen og UDEN smertestillende..
Kl. 20.45 Køres på Operationsgangen
kl. 21.25 Fødes vores dejlige søn Magnus
måler 53 cm og vejer 3854 g.
En rigtig hård fødsel og lægen kom da også ind dagen efter og undskyldte lidt for at de havde ladet fødslen strække sig over så mange dage og at det kejsnersnit skulle have været sket lang tid før..
har desværre ikke billeder på computeren af fødslen, men i kan få et billede af Magnus da han var til fotograf i fredags - 1 uge gammel
Billedet er taget af min tlf, så kvaliteten er ikke så god 
Tillykke med jeres lille smukke, perfekte Magnus. Han ser skøn ud 
Pøj pøj med alt fremover....