Frugt overspiser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.107 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. oktober 2011

mortilflere

Det var mig inden jeg fik sukkersyge , de sidste 3 uger har jeg tabt 1 kg + de 900 g babydrengen har taget på + det mere foster vand osv der er når man er kommet i uge 32 ...

Bare ved at holde med mine 5 til 8 stykker frugt om dagen  , jeg kan slet ikke tåle frugt nu , bare 3/4 banan giver et blodsukker på over 9 

Og vi har enda fået fast food 4 x på de 3 uger (meget unormalt her men træt gravid mor med børn der  trækker søm ud )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

FogL

mortilflere skriver:

Det var mig inden jeg fik sukkersyge , de sidste 3 uger har jeg tabt 1 kg + de 900 g babydrengen har taget på + det mere foster vand osv der er når man er kommet i uge 32 ...

Bare ved at holde med mine 5 til 8 stykker frugt om dagen  , jeg kan slet ikke tåle frugt nu , bare 3/4 banan giver et blodsukker på over 9 

Og vi har enda fået fast food 4 x på de 3 uger (meget unormalt her men træt gravid mor med børn der  trækker søm ud )

9 er nu altså heller ikke alverden.. 

Men ja, alt med frugtsukker i er ikke godt - selvom det ikke er hvidt sukker som i brød, er det jo stadig en form for sukker

Anmeld

16. oktober 2011

mortilflere

ciepige skriver:

9 er nu altså heller ikke alverden.. 

Men ja, alt med frugtsukker i er ikke godt - selvom det ikke er hvidt sukker som i brød, er det jo stadig en form for sukker

Jo det er da nok til at er den der hver dag skal jeg ha ilusin og må måske ikke føde i Randers .....

holder jeg mig fra frugt ligger det imellem 4.5 og 6

Anmeld

16. oktober 2011

FogL

mortilflere skriver:

Jo det er da nok til at er den der hver dag skal jeg ha ilusin og må måske ikke føde i Randers .....

holder jeg mig fra frugt ligger det imellem 4.5 og 6

Synes til gengæld 4.5 lyder lavt - men nu ved jeg heller ikke noget om hvordan du kontrollerer det.  

Anmeld

16. oktober 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

mortilflere skriver:

Kan du måske vælge noget frugt med lavt sukkerindhold?

Må da være trælst at skulle gå uden om. 

Anmeld

16. oktober 2011

mortilflere

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Kan du måske vælge noget frugt med lavt sukkerindhold?

Må da være trælst at skulle gå uden om. 

jeg har prøvet melon , pære , æble , vindrur , kiwi , bananer , ananas = over 9 

Anmeld

16. oktober 2011

mortilflere

ciepige skriver:

Synes til gengæld 4.5 lyder lavt - men nu ved jeg heller ikke noget om hvordan du kontrollerer det.  

med sådan et måle dims fra syghuset , inden jeg begyndte at spise rigtigt lå det på 3 og 3.5 hele dagen, 4,5 er før maden 

Anmeld

16. oktober 2011

FogL

mortilflere skriver:

med sådan et måle dims fra syghuset , inden jeg begyndte at spise rigtigt lå det på 3 og 3.5 hele dagen, 4,5 er før maden 

Nåja, men der er jo forskellige måder, som lægen siger man skal kontrollere det med insulinen. 

Fint at det er kommet op efter du er begyndt at spise rigtigt  

Anmeld

16. oktober 2011

SussieThyssen

mortilflere skriver:

Der er det med frugt, at det er naturens eget og langt mere sunde sukker, som IKKE er fremstillet af mennesker.
Den slags sukker giver en hurtig og ren forbrænding, og det tager du faktisk ingen skade af heller ikke din baby, idet du selv når at brænde det meste af inden det når ud til bebsen.

Men..8 stykker frugt om dagen er nu for meget. Du må gerne få 2-3 stykker, men max 4.
Spis nogle gulerødder i stedet, det er meget bedre.
Hold dig til frugter så som æbler og netmellon, samt papaya og citrusfrugter, de har ikke så højt et sukkerindhold, og hold dig langt fra netop bananer, honningmeloner, vandmelloner, ananas, ferskner og nektariner, samt vindruer, der har et højt sukkerindhold.
Man kan altid smage på en frugt om den hører til den søde ende.

Ellers så spis grønsager, brød uden sukker, magert kød m.v.
Lad være med at rende og måle blodsukkeret hele tiden, kun som du har fået besked på at gøre.
Når man lige har spist, og har graviditetssukkersyge, så kan tallet hurtigt stige til 16-18 stykker lige efter et måltid, men det falder også hurtigt igen.

Jeg vil lige orientere dig om, at jeg er uddannet kostkonsulent med speciele i netop diabeteskost og er selv diabetiker.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. oktober 2011

mortilflere

SussieThyssen skriver:

Der er det med frugt, at det er naturens eget og langt mere sunde sukker, som IKKE er fremstillet af mennesker.
Den slags sukker giver en hurtig og ren forbrænding, og det tager du faktisk ingen skade af heller ikke din baby, idet du selv når at brænde det meste af inden det når ud til bebsen.

Men..8 stykker frugt om dagen er nu for meget. Du må gerne få 2-3 stykker, men max 4.
Spis nogle gulerødder i stedet, det er meget bedre.
Hold dig til frugter så som æbler og netmellon, samt papaya og citrusfrugter, de har ikke så højt et sukkerindhold, og hold dig langt fra netop bananer, honningmeloner, vandmelloner, ananas, ferskner og nektariner, samt vindruer, der har et højt sukkerindhold.
Man kan altid smage på en frugt om den hører til den søde ende.

Ellers så spis grønsager, brød uden sukker, magert kød m.v.
Lad være med at rende og måle blodsukkeret hele tiden, kun som du har fået besked på at gøre.
Når man lige har spist, og har graviditetssukkersyge, så kan tallet hurtigt stige til 16-18 stykker lige efter et måltid, men det falder også hurtigt igen.

Jeg vil lige orientere dig om, at jeg er uddannet kostkonsulent med speciele i netop diabeteskost og er selv diabetiker.

Kærligst
Sussie

Jeg vælger nu at følge diatisten og over lægen , jeg vil ikke ricikere at skulle føde i Århhus + jeg skal ha isolin hvis jeg ikke for styr på dette , mit blodsukker bliver oppe på 9 hele daggen hvis jegg spiser frugt om formidaggen ....

Men jegg napper ggerne viden på andre punkter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.