mortilflere skriver:
Det var mig inden jeg fik sukkersyge , de sidste 3 uger har jeg tabt 1 kg + de 900 g babydrengen har taget på + det mere foster vand osv der er når man er kommet i uge 32 ...
Bare ved at holde med mine 5 til 8 stykker frugt om dagen
, jeg kan slet ikke tåle frugt nu , bare 3/4 banan giver et blodsukker på over 9 
Og vi har enda fået fast food 4 x på de 3 uger (meget unormalt her men træt gravid mor med børn der trækker søm ud
)
Der er det med frugt, at det er naturens eget og langt mere sunde sukker, som IKKE er fremstillet af mennesker.
Den slags sukker giver en hurtig og ren forbrænding, og det tager du faktisk ingen skade af heller ikke din baby, idet du selv når at brænde det meste af inden det når ud til bebsen.
Men..8 stykker frugt om dagen er nu for meget. Du må gerne få 2-3 stykker, men max 4.
Spis nogle gulerødder i stedet, det er meget bedre.
Hold dig til frugter så som æbler og netmellon, samt papaya og citrusfrugter, de har ikke så højt et sukkerindhold, og hold dig langt fra netop bananer, honningmeloner, vandmelloner, ananas, ferskner og nektariner, samt vindruer, der har et højt sukkerindhold.
Man kan altid smage på en frugt om den hører til den søde ende. 
Ellers så spis grønsager, brød uden sukker, magert kød m.v.
Lad være med at rende og måle blodsukkeret hele tiden, kun som du har fået besked på at gøre.
Når man lige har spist, og har graviditetssukkersyge, så kan tallet hurtigt stige til 16-18 stykker lige efter et måltid, men det falder også hurtigt igen.
Jeg vil lige orientere dig om, at jeg er uddannet kostkonsulent med speciele i netop diabeteskost og er selv diabetiker. 

Kærligst
Sussie