Nu har jeg endelig lidt ro i sjælen.........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

751 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. oktober 2011

Valle81

Sagen er den at vi den 16/09-2011 var afsted med Arthur - præcis den dag han blev 5 mdr - til hans 5 mdr undersøgelser og vaccination.

Vaccination bliver dog udsat en måned, da han først fik sin 3 mdr, da han var 4 mdr og der skulle helst gå 2 mdr i mellem.

Men 5 mdr undersøgelsen går mod slutningen desværre slet ikke som ventet. I mit lægehus er det sygeplejesken der står for dette. Alt er fint indtil hun får målt og vejet ham og sat målene ind i diagrammet.

HANS HOVEDOMFANG ER ALT FOR STORT!! Han springer kurvern og fra hans 5 ugers undersøgelse til 5 mdr går kurven bare lodret opad. Sygeplejesken er umiddelbarrt slet slet ikke bekymret, da han ser fin ud og han virker til at være helt på toppen. Jeg bliver jo monster nervøs og siger straks at jeg sagtens kan vente til en læge for tid til at kigge på ham, men hun afviser og siger at det er fint at vente til vi kommer for at få vaccinen, da hun ikke synes der er grund til bekymring. Worst case er jo at han har vand i hovedet - og det er jo ikke for sjovt.

Jeg går derfra og får faktisk slet ikke beroliget mig selv, kigger på min elskede søn, som jeg aldrig har tænkt har et stort hoved og det er som om alt går i stå. Jeg snakker en masse med min mand - som slet ikke er bekymret og bliver enige om at vente til vi skal afsted til vaccinen, selvom jeg panisk har lyst at ringe til lægen hver dag.

I går kom dagen hvor vi skulle afsted til vaccinen og opfølgning på hovedet. Vi bliver vaccineret og bliver derfter kaldt ind til lægen. Den sødeste læge, han er så fantastisk, tager altid en alvorligt og er så god til børn.

Han måler Arthur og kigger på ham og følger ham lidt i hvordan han opfører sig. DA han får målet på hans hovedonfang plottet ind viser det sig at den siden sidst er begyndt at bøje af og følge kurve. Hans dom er at det hovedomfang han fik målt ved 5 ugers undersøgelse for forkert, og at han nok bare er et barn med et lidt større hovedomgang end normalt, men at han bestemt synes at vi skal måle ham fremover hver 4 uge for at se om det stadig udvikler sig planmæssigt, hvilket jeg synes løs som en plan, da han jo intet alarmerende observerede.

Lægen har kunne se på os at vi var meget nervøse, for han læger hånden på min skulder og siger: Christina, du skal vide at jeg er villig til med det samme at sende Jer videre i systemet til børnelæger osv for at få det be eller afkræftet om der er noget. Og jeg forstår hvis det er det i vælger, men dette afslog vi i første omgang. Vi sagde at hvis kurven næsten gang knækkede lidt, så ville vi videre i systemet. Han sagde så, at fortrød vi, så ringede vi bare og så satte han det igang med det samme.

Jeg er så lettet. Havde brug for at få det srevet ned:0)

Knus
Chrisina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

Tona

Valle81 skriver:

Sagen er den at vi den 16/09-2011 var afsted med Arthur - præcis den dag han blev 5 mdr - til hans 5 mdr undersøgelser og vaccination.

Vaccination bliver dog udsat en måned, da han først fik sin 3 mdr, da han var 4 mdr og der skulle helst gå 2 mdr i mellem.

Men 5 mdr undersøgelsen går mod slutningen desværre slet ikke som ventet. I mit lægehus er det sygeplejesken der står for dette. Alt er fint indtil hun får målt og vejet ham og sat målene ind i diagrammet.

HANS HOVEDOMFANG ER ALT FOR STORT!!1 Han springer kurvern og fra hans 5 ugers undersøgelse til 5 mdr går kurven bare lodret opad. Sygeplejesken er umiddelbarrt slet slet ikke bekymret, da han ser fin ud og han virker til at være helt på toppen. Jeg bliver jo monster nervøs og siger straks at jeg sagtens kan vente til en læge for tid til at kigge på ham, men hun afviser og siger at det er fint at vente til vi kommer for at få vaccinen, da hun ikke synes der er grund til bekymring.

Jeg går derfra og får faktisk slet ikke beroliget mig selv, kigger på min elskede søn, som jeg aldrig har tænkt har et stort hoved og det er som om alt går i stå. Jeg snakker en masse med min mand - som slet ikke er bekymret og bliver enige om at vente til vi skal afsted til vaccinen, selvom jeg panisk har lyst at ringe til lægen hver dag.

I går kom dagen hvor vi skulle afsted til vaccinen og opfølgning på hovedet. Vi bliver vaccineret og bliver derfter kaldt ind til lægen. Den sødeste læge, han er så fantastisk, tager altid en alvorligt og er så god til børn.

Han måler Arthur og kigger på ham og følger ham lidt i hvordan han opfører sig. DA han får målet på hans hovedonfang plottet ind viser det sig at den siden sidst er begyndt at bøje af og følge kurve. Hans dom er at det hovedomfang han fik målt ved 5 ugers undersøgelse for forkert, og at han nok bare er et barn med et lidt større hovedomgang end normalt, men at han bestemt synes at vi skal måle ham fremover hver 4 uge for at se om det stadig udvikler sig planmæssigt, hvilket jeg synes løs som en plan, da han jo intet alarmerende observerede.

Lægen har kunne se på os at vi var meget nervøse, for han læger hånden på min skulder og siger: Christina, du skal vide at jeg er villig til med det samme at sende Jer videre i systemet til børnelæger osv for at få det be eller afkræftet om der er noget. Og jeg forstår hvis det er det i vælger, men dette afslog vi i første omgang. Vi sagde at hvis kurven næsten gang knækkede lidt, så ville vi videre i systemet. Han sagde så, at fortrød vi, så ringede vi bare og så satte han det igang med det samme.

Jeg er så lettet. Havde brug for at få det srevet ned:0)

Knus
Chrisina

Hvor dejligt at det endte godt  Og bare så godt at lægen tog det seriøst. Det betyder så meget at man føler at de lytter til en og tager en alvorligt

Anmeld

15. oktober 2011

Valle81

Amandas-mor skriver:

Hvor dejligt at det endte godt  Og bare så godt at lægen tog det seriøst. Det betyder så meget at man føler at de lytter til en og tager en alvorligt

Ja helt bestemt, det var så dejligt.

Jeg havde jo forestillet mig at vi straks ville få at vide at han havde vand i hovedet og den står på operation osv!!!!

Anmeld

15. oktober 2011

Tona

Valle81 skriver:

Ja helt bestemt, det var så dejligt.

Jeg havde jo forestillet mig at vi straks ville få at vide at han havde vand i hovedet og den står på operation osv!!!!

Ja for søren det havde været hæsligt  og der er jo ikke noget værre end når en af ens børn måske fejler noget.

Godt at I var heldige at det var ingenting  Men måske lidt nederen at sygeplejersken sådan som jeg læser dit indlæg måske havde målt forkert første gang?

Anmeld

15. oktober 2011

SussieThyssen

Hvor er det dog dejligt, at du har SÅ sød og omsorgsfuld en læge...gid de alle sammen var sådan.
Så kunne man da virkeligt respektere dem og føle sig helt tryg uanset hvad. En smule empati og evnen til at få folk til at føle sig "set", kan gøre så uendelig meget, og er den halve kur.

Han ser da dejlig ud din søn. Jeg HAR set småbørn med vand i hovedet, og tro mig...de ser IKKE ud som din søn. Så jeg er sikker på du har et helt normalt barn...men godt der er hånd om det.

Min den ældste havde og har et stort hoved, og har altid haft det, det har hun fra sin far.
Man havde også kig på hende, da hun var lille, men hun bruger også bare et stort hattemål

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.