Uge 32, mistet appetitten..har nogen prøvet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2011

Moms

Vivian87 skriver:

Jeg er 28+6 idag, og jeg har haft det sådan en par uger nu :/ mad siger mig ingenting, og jeg spiser kun for lillefisens skyld! Men jeg tror det er meget normalt at ha det sådan! Det siger jeg i hvert fald til mig selv

Hej og tak for dit svar.

Ja, det ser da ud til vi er nogle stykker, så vi er nok helt normale.

Men jeg vil ihvertfald prøve at følge Sussies råd, for at se om jeg kan gøre noget ved det :-)

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

Moms

Camulla skriver:

Jeg har det også sådan. Prøv at læs uge 28 for graviditeten herinde, der er en lille forklaring Nu forstår jeg bedre at jeg har det sådan i hvert fald

Hej og tak for dit svar.

Hvor er det dejligt at høre fra så mange i samme situation. I dag synes jeg, det er helt slemt.

Uge 28 forklaringen tror jeg på - selvom mit nu kom senere - men Sussies forklaring er også god, så jeg vil prøve at følge hendes råd.

:-)

Moms

Anmeld

15. oktober 2011

Moms

Sof skriver:

Jeg er 30+4 og har enkelte dage hvor jeg kan spise alt, hele tiden og så igen og så dage hvor jeg ikke er sulten, ikke har lyst til noget som helst og tvinger mig selv til at spise.... De sidste dage er der desværre flest af... Jeg har så taget 13 kg på og har rigeligt at tage af, men synes stadig det er træls...

Jeg har ingen kvalme, ingen halsbrand elelr sure opstød, jeg har bare ingen særlig appetit og ej heller madlyst 

Hej og tak for dit svar.

Når man læser de mulige forklaringer, er din pludselige appetit lidt pudsig.

Men det er jo fedt at du kan indhente det forsømte i dine "ædeflip"

Moms

Anmeld

15. oktober 2011

SussieThyssen

Moms skriver:

Hej Sussie,

tusind tak for dit uddybende svar.

Jeg vil prøve at efterleve dine råd :-)

Øh, bare lige for at være sikker. Hvad er så syreneutraliserende kost? Jeg gider ikke rigtig drikke vand fra rå kartofler sat i blød - som jeg har hørt noget om engang :-)

Moms

Jeg skrev nu ikke syreneutraliserende KOST, bare syreneutraliserende 

Dermed mener jeg, at du skal gå på apoteket og købe nogle tabletter mod halsbrand til gravide. Det er dem der er syreneutraliserende

Anmeld

15. oktober 2011

Moms

SussieThyssen skriver:

Jeg skrev nu ikke syreneutraliserende KOST, bare syreneutraliserende 

Dermed mener jeg, at du skal gå på apoteket og købe nogle tabletter mod halsbrand til gravide. Det er dem der er syreneutraliserende

Haha - ok. Tak!

Anmeld

15. oktober 2011

sofiell89

Moms skriver:

Hej,

som overskriften siger, er jeg i uge 32 og jeg har mistet appetitten. Well, ikke sådan helt, for jeg spiser da - det skal jeg jo, men der er ikke rigtig noget jeg har lyst til. Jeg kan godt mærke at livmoderen trykker lidt mere opad nu - den sidste uges tid til 1½, for jeg bøvser mere  , men jeg har hverken kvalme eller halsbrand.

Jeg synes, det er lidt mærkeligt.

Én ting er, hvis man ikke orker at få mere ned af det fornuftige (jeg får kun spist 1 stykke rugbrød til middag mod 2 og et stykke franskbrød før), men slik, chips og is - som jeg altid har kunnet spise - uanset hvor mæt jeg var, siger mig intet nu. Jeg har bare ikke lyst til at spise det.

Det er jo nu min baby vokser mest og har brug for resourcer.

Jeg har kun taget 10 kg på og har ikke de store reserver han kan tære på.

Har nogen af jer oplevet det samme?

Moms

Jeg er 8+2 idag, og har det faktisk på samme måde. Nok er du længere henne og måske bedre kan begrunde det.. Men mig der har været stor mad elsker, kan dårlig nok få andet ned end en flaske vand og et glas mælk på hele dagen, medmindre jeg tvinger mig selv.. Jeg har næsten ingen kvalme under graviditeten, så det er ikke det der tynger hos mig..

Anmeld

15. oktober 2011

Henriette Aaby

Moms skriver:

Hej H

Tak for dit svar.

Hvis du læser Sussies svar til tråden kan det måske også forklare din morgenkvalme - altså det med at mavesyren står og irriterer mavemunden.

Måske skulle du også prøve at følge hendes råd.

Moms

Hej igen

Selv mange tak, det var en rigtig god ide. Det skal i hvert fald prøves, for det ikke er rart i længden

Anmeld

15. oktober 2011

4kløver

Sådan har jeg haft det hele vejen. Jeg spiser det jeg skal men det er hårdt.. vægten er kommet op på 2kg nu. Men det gode er at lille manden har det godt. Så jeg er ikke nervøs.

Anmeld

15. oktober 2011

Moms

4kløver skriver:

Sådan har jeg haft det hele vejen. Jeg spiser det jeg skal men det er hårdt.. vægten er kommet op på 2kg nu. Men det gode er at lille manden har det godt. Så jeg er ikke nervøs.

Puha, det lyder ikke rart, hvis det har stået på så længe.

Men det er godt, det hele går godt alligevel.

Moms

Anmeld

16. oktober 2011

Sof

Moms skriver:

Hej Sof,

det lyder jo meget som mig - bortset fra at jeg ikke har dage med stor appetit.

Godt at vide, at jeg ikke er den eneste. Men jeg kunne dog godt tænke mig noget logik eller en forklaring.

Moms

Det tror jeg ikke du skal forvente at få... Det er hormoner og der er ikke særlig meget logik i hormoner desværre  Jeg har haft 2-3 dage med meget stor appetit siden uge 12, så det er nu heller ikke fordi det er særlig tit  Jeg spiser fordi jeg ved jeg skal og fordi jeg ellers bliver svimmel, men ikke fordi jeg er sulten eller har lyst...

Det eneste jeg altid har lyst til, det er vindruer, men det kan man jo ikke leve af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.