Forhøjet blodtryk :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.820 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeg har haft en fin og ukompliceret graviditet indtil nu. Men nu er jeg blevet ramt af forhøjet blodtryk. Jeg blev indlagt til observation for noget tid siden da det var meget højt. Blev udskrevet efter et par dage da det faldt lidt. Mit spørgsmål lyder på om det kan give komplikationer ved fødslen at have højt blodtryk? (jeg er i uge 39)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

Anonym trådstarter

Ingen der har noget erfaring med forhøjet blodtryk ved fødsel?

Anmeld

15. oktober 2011

Fines mor

Hejsa

Jeg havde forhøjt blodtryk før jeg blev gravid, og fødte derfor også med det:-) Det eneste de havde at sige på sygehuset var, at der skulle holdes ekstra øje med barnet og mig. Jeg måtte dengang ikke føde i vand, men det er også 8 år siden nu, så måske har noget ændret sig. Alt i alt, så havde jeg en rigtig god fødsel, hvor jeg følte de havde styr på det hele. Du kan også få medicin imens du er gravid.

Hvis der er nogle spørgsmål må du sige til. :-)

Anmeld

15. oktober 2011

Anonym trådstarter

De har vurderet jeg ikke skal have medicin nu jeg er så langt medmindre det stiger yderligere. Jeg synes bare det meget højt det svinger mellem 150/95 og 157/100

Anmeld

15. oktober 2011

Kristinasdk

Jeg har også rigtig højt blodtryk i denne graviditet. Får pt. 16 piller for blodtrykket dagligt og alligevel ligger mit blodtryk omkring 160/100. Der vil blive holdt ekstra øje med min lille pige og jeg under fødslen. Hvis blodtrykket bliver ved med at stige som det har gjort til nu så skal lillesøster ud af maven før de 3 uger der allerede er planlagt (pga. andre komplikationer)

Anmeld

15. oktober 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg har haft en fin og ukompliceret graviditet indtil nu. Men nu er jeg blevet ramt af forhøjet blodtryk. Jeg blev indlagt til observation for noget tid siden da det var meget højt. Blev udskrevet efter et par dage da det faldt lidt. Mit spørgsmål lyder på om det kan give komplikationer ved fødslen at have højt blodtryk? (jeg er i uge 39)

Jeg havde en del forhøjet blodtryk, da jeg fødte min søn pga fosterforgiftning, men det faldt fint ret hurtigt bagefter.

Grunden til at det ikke er så godt skyldes at der kan opstå blødninger som kan være svære at stoppe, samt en lille fare for sprængning af blodkar i hjernen på moderen, men så skal det også stå helt og aldeles galt til.
Man vælger så at sikre sig mod den slags ved at holde ekstra godt øje med mor og dermed barnet.

Jeg kommer forresten i tanke om, at jeg også havde det lidt, da fødslen gik igang med nr 2 så efter fødslen kom de jævnligt rendende og målte det.
Men efter 3-4 timer faldt det fint ned på plads.

I vore dage får man noget blodtryksmedicin, hvis de vurderer, det bliver alt for højt, så du skal ikke bekymre dig alt for meget over det.
Det forhøjer det jo også yderligere, hvis man går der og bekymrer sig...så lad være med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. oktober 2011

mortilflere

jeg havde 195/200 da jeg kom til tjæk , de troede apperatet var i stykker , for jeg kom glad ind og havde ik mere besvær end de der ca 30 kg vand i kroppen (tabte 26 kg den første uge efter fødslen) 

Jeg blev lagt i et mørkt rum uden besøg i 4 dage og da det ikke rigtigt kom langt nok ned blev jeg sat i gang , den bedste fødsel jeg har haft

Anmeld

15. oktober 2011

Fines mor

Anonym skriver:

De har vurderet jeg ikke skal have medicin nu jeg er så langt medmindre det stiger yderligere. Jeg synes bare det meget højt det svinger mellem 150/95 og 157/100

Det er det sidste tal de kigger på, og det må helst ikke komme højere op. Jeg tror bare, at du skal hvile dig så meget sm muligt den sidste tid. :-=)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.