Sygemeldt pga. depression + aktivering - nogle erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2011

Anonym

Ih, hvor lyder det dejligt for dig, der giver lidt ro at vide, at man ikke bliver "jagtet" af kommunen.

til dig!

Ja synes også selv det er dejligt, så kan jeg gå på barsel med ro i sindet

Men det var til gengæld rigtig hårdt at have den samtale med psykiateren da der bliver gravet dybt og set kritisk på alt hvad der er sket i ens liv.. Men det er self det værd

Håber også tingene løser sig for dig ts, hvis det er noget du har mulighed for kan du jo bede din psykolog/psykiater lave en udtalelse også, det vil måske give kommunen grund nok til at overveje hvad der skal ske.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja synes også selv det er dejligt, så kan jeg gå på barsel med ro i sindet

Men det var til gengæld rigtig hårdt at have den samtale med psykiateren da der bliver gravet dybt og set kritisk på alt hvad der er sket i ens liv.. Men det er self det værd

Håber også tingene løser sig for dig ts, hvis det er noget du har mulighed for kan du jo bede din psykolog/psykiater lave en udtalelse også, det vil måske give kommunen grund nok til at overveje hvad der skal ske.

Ja, det har jeg overvejet, men nu vil jeg lige se hvad min egen læge siger - det er nemlig ham, der har sygemeldt mig.

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

I det jobcenter jeg arbejder er det meget forskelligt hvad man sender folk ud I. Hvis folk er depressive eller har angst har vi et tilbud der fokusere på netop det hvor der bla er coaching og psykolog. Det er typisk formiddag el eftermiddag. Ud fra den lægelige vurdering kan det også være færre dage....
Jeg lader det typisk være op til den enkelte borger hvis de f.eks har et realistisk bud på hvad de gerne vil I forbindelse med aktivering

Tusind tak for svaret!

Rigtig dejligt at høre, du også lytter til borgeren - det er bare slet ikke min opfattelse af min sagsbehandler.

Er der en"liste" over aktiveringsmuligheder, som man skal holde sig inden for?

Jeg er kontoruddannet, men er ikke særlig god til blindskrift og ville rigtig gerne lære det - og for mig virker det ikke så skræmmende, fordi det er enkeltmands-præstation. Ville det være en mulighed for mig?

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym

Anonym skriver:

Ja, det har jeg overvejet, men nu vil jeg lige se hvad min egen læge siger - det er nemlig ham, der har sygemeldt mig.

Ja det kan jeg godt forstå, hvis han er den der har sygemeldt dig må han jo også kunne stå ved den beslutning

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja det kan jeg godt forstå, hvis han er den der har sygemeldt dig må han jo også kunne stå ved den beslutning

Han sagde også (dengang han sygemeldte mig) at kommunen jo sikkert ville kontakte ham, hvis de ville have dokumentation - og så skulle de nok få det

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym

Anonym skriver:

Han sagde også (dengang han sygemeldte mig) at kommunen jo sikkert ville kontakte ham, hvis de ville have dokumentation - og så skulle de nok få det

årh godt nok, så lyder det jo næsten som om den er i hus godt du har en forstående læge

Mht sure sagsbehandlere, kender jeg godt den følelse du beskriver, nogle sagsbehandler virker ikke som om de virkelig interessere sig for den enkelte borger.. Men det er nu min erfaring (ligesom der også er en anden der skriver) at man selv for lov til at "ønske" hvad man gerne vil i aktivering, så længe det kan lade sig gøre self.

Anmeld

14. oktober 2011

kirsti

Anonym skriver:

Tusind tak for svaret!

Rigtig dejligt at høre, du også lytter til borgeren - det er bare slet ikke min opfattelse af min sagsbehandler.

Er der en"liste" over aktiveringsmuligheder, som man skal holde sig inden for?

Jeg er kontoruddannet, men er ikke særlig god til blindskrift og ville rigtig gerne lære det - og for mig virker det ikke så skræmmende, fordi det er enkeltmands-præstation. Ville det være en mulighed for mig?

Dybest set er der ikke sådan en række ting man skal holde sig indenfor men det er typisk meget forskelligt hvad den enkelte kommune vælger at der kan bruges penge på som aktivering. Hos os kan ordblindeundervisning være en del af aktiveringen men det er ik sikkert det er muligt I en anden kommune (:

Du kan Jo spørge om det er muligt jeg vil dog bare påpege at din sagsbehandler måske vil synes det er mærkeligt hvis du kan noget og ik noget andet! Jeg kan sagtens se forskellen men det er ikke alle der kan det.

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

Dybest set er der ikke sådan en række ting man skal holde sig indenfor men det er typisk meget forskelligt hvad den enkelte kommune vælger at der kan bruges penge på som aktivering. Hos os kan ordblindeundervisning være en del af aktiveringen men det er ik sikkert det er muligt I en anden kommune (:

Du kan Jo spørge om det er muligt jeg vil dog bare påpege at din sagsbehandler måske vil synes det er mærkeligt hvis du kan noget og ik noget andet! Jeg kan sagtens se forskellen men det er ikke alle der kan det.

Hehe, når jeg skriver blindskrift, mener jeg 10-finger-system

Ej, jeg tror bestemt ikke, det vil være nyttigt for mig eller kommunen at jeg lærer blindskrift

Anmeld

14. oktober 2011

kirsti

Anonym skriver:

Hehe, når jeg skriver blindskrift, mener jeg 10-finger-system

Ej, jeg tror bestemt ikke, det vil være nyttigt for mig eller kommunen at jeg lærer blindskrift

Hehe jeg var godt med på hvad du mente det var mere for at give et eksempel på hvordan kommuner prioritere forskelligt I forhold til aktiverings muligheder

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

Hehe jeg var godt med på hvad du mente det var mere for at give et eksempel på hvordan kommuner prioritere forskelligt I forhold til aktiverings muligheder

Super, jeg var nemlig hos psykolog i dag og hun troede, jeg mente blindskrift som i priktegn til blinde

Tusind tak for svar, jeg er lidt mere fortrøstningsfuld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.