Er det normalt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

415 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. oktober 2011

Anonym trådstarter

Har brug for lidt hjælp her.
Jeg får en stikkende smerte i maven når jeg flere gange i træk er gået op og ned af trapperne i huset - altså hvis jeg går op, opdager jeg har glemt noget nedenunder, hvorefter jeg går op ovenpå igen. De samme smerter opstår i mildere grad hvis jeg går mere end tre hundrede meter - men der får jeg så også ondt i bækkenet..
Er det normalt ? Og skal jeg være opmærksom på det ? Eller er jeg bare pyldret og i dårlig form ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2011

TTrold

Hey

Hvis det er en smerte, som du ikke kan forstå - kan du altid høre lægen ad .. Kommer også an på, hvor langt henne du er i graviditeten.

Jeg er fx i uge 9 ... og jeg kan mærke, at det stikker i lår, bækken og på sin vis også i maven ..  men kan ikke mærke det i selve underlivet .. Min læge sagde, at det er fordi, at livmoderen er ved at "trække sig op" i det større bækken område og det kan man være uheldig og mærke ... Jeg mærkede ikke særlig meget til det første gang, men anden gang (det er kun 8½ mdr siden jeg fødte sidst) kan jeg nu mærke det - Det er ikke noget at være bange for, hvis det er den form for smerte. Hos mig kommer det, hvis jeg har gået for meget eller båret for meget.

Men hvis du er i tvivl, så er mit råd - altid forhør dig hos lægen

Pøj pøj med det hele

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

TTrold skriver:

Hey

Hvis det er en smerte, som du ikke kan forstå - kan du altid høre lægen ad .. Kommer også an på, hvor langt henne du er i graviditeten.

Jeg er fx i uge 9 ... og jeg kan mærke, at det stikker i lår, bækken og på sin vis også i maven ..  men kan ikke mærke det i selve underlivet .. Min læge sagde, at det er fordi, at livmoderen er ved at "trække sig op" i det større bækken område og det kan man være uheldig og mærke ... Jeg mærkede ikke særlig meget til det første gang, men anden gang (det er kun 8½ mdr siden jeg fødte sidst) kan jeg nu mærke det - Det er ikke noget at være bange for, hvis det er den form for smerte. Hos mig kommer det, hvis jeg har gået for meget eller båret for meget.

Men hvis du er i tvivl, så er mit råd - altid forhør dig hos lægen

Pøj pøj med det hele

Tak for svar, men det er ikke den smerte - den havde jeg også i starten. Men er 20+ nu, og smerten er ikke til at sammenligne med legiment (staves ?) smerter.. Det er mere "direkte" på maven, og følelsen er meget mere stikkende end legimentsmerter.
Det er lidt som mavekrampe bare lidt mere ude i siden.. Hvis det giver mening ?

Anmeld

14. oktober 2011

Mor til Mike

Anonym skriver:

Jeg får en stikkende smerte i maven når jeg flere gange i træk er gået op og ned af trapperne i huset - altså hvis jeg går op, opdager jeg har glemt noget nedenunder, hvorefter jeg går op ovenpå igen. De samme smerter opstår i mildere grad hvis jeg går mere end tre hundrede meter - men der får jeg så også ondt i bækkenet..
Er det normalt ? Og skal jeg være opmærksom på det ? Eller er jeg bare pyldret og i dårlig form ?

Har præcis det samme, og har fået at vide at trapper er et no-go, så det er meget normalt, bare pas på med at anstrenge dig

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

Misselbek skriver:

Har præcis det samme, og har fået at vide at trapper er et no-go, så det er meget normalt, bare pas på med at anstrenge dig

Puuh - seriøst ? Må nok hellere snakke med lægen så om hvor alvorligt det er, for bor pt på 1. :/

Anmeld

14. oktober 2011

Valle81

Anonym skriver:

Det lyder som plukveer pga overanstrengelse, kroppens måde at sige fra på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.