P-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.059 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. oktober 2011

Anonym trådstarter

Godaften.

Er der nogen af jer skønne kvinder der ved om man kan begynde på p-piller sådan midt i cyklusen? Altså midt mellem 2 menser.

Jeg skal nemlig på tøsse weekendtur i næste weekend og ville være rigtig ked af at skulle ha mens, så tænkte at hvis jeg startede på p-piller nu, kunne jeg måske udskyde det. Tror i man kan det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2011

.....

Ved ikke om det er første gang at du tager p-piller

Men ellers skal du tage den første p-pille på din første menstruations dag, når du begynder på p-piller

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

Ved ikke om det er første gang at du tager p-piller

Men ellers skal du tage den første p-pille på din første menstruations dag, når du begynder på p-piller

Nej, det er ikke første gang. Var på p-piller flere år inden jeg blev gravid.

Ved godt at man normalt skal tage den første pille på mens første dag, men tænkte bare om man kunne udskyde mens ved at starte midt i cyklusen. Ved godt at man så ikke er beskyttet mod graviditet.

Jeg fik p-piller fra lægen nogle måneder efter jeg havde født og der sagde hun at jeg bare skulle starte en tilfældig dag for at få mens igang efter fødslen. Jeg startede også på dem, men stoppede igen da de satte min mælkeproduktion gevaldigt ned. Nu ammer jeg ikke mere og ville gerne starte på p-piller igen men bliver ved med at glemme og tage pillen på første mens dag, så tænkte bare om man kunne starte midt i det hele med en tilfældig dag.

Anmeld

14. oktober 2011

Benjamins'mor

Det kan man de virker bare ikke de første 7 dage.

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

benjamins'mor skriver:

Det kan man de virker bare ikke de første 7 dage.

Men man kan godt udskyde mens?

Anmeld

14. oktober 2011

.....

Anonym skriver:

Nej, det er ikke første gang. Var på p-piller flere år inden jeg blev gravid.

Ved godt at man normalt skal tage den første pille på mens første dag, men tænkte bare om man kunne udskyde mens ved at starte midt i cyklusen. Ved godt at man så ikke er beskyttet mod graviditet.

Jeg fik p-piller fra lægen nogle måneder efter jeg havde født og der sagde hun at jeg bare skulle starte en tilfældig dag for at få mens igang efter fødslen. Jeg startede også på dem, men stoppede igen da de satte min mælkeproduktion gevaldigt ned. Nu ammer jeg ikke mere og ville gerne starte på p-piller igen men bliver ved med at glemme og tage pillen på første mens dag, så tænkte bare om man kunne starte midt i det hele med en tilfældig dag.

Puha, det ved jeg desværre ikke noget om så

Anmeld

14. oktober 2011

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Men man kan godt udskyde mens?

Aner det ikke, min læge sagde bare man kunne starte når som helst, de ville bare ikke virke de første 7 dage. Det er derfor de plejer sige man skal starte ved første mens dag, for så virker de når mens er slut.

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

benjamins'mor skriver:

Aner det ikke, min læge sagde bare man kunne starte når som helst, de ville bare ikke virke de første 7 dage. Det er derfor de plejer sige man skal starte ved første mens dag, for så virker de når mens er slut.

Smart. Jeg tror jeg prøver også må vi se hvad der sker.

Tak for svar

Anmeld

14. oktober 2011

Eddy

Man kan sagtens udskyde det. Hvis jeg fx skulle noget hvor jeg ikke lige gad at have det og var i gang med en pakke, så begyndte jeg bare på næste pak, og så var der ingen pauser og derved ingen mens...

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

Eddy skriver:

Man kan sagtens udskyde det. Hvis jeg fx skulle noget hvor jeg ikke lige gad at have det og var i gang med en pakke, så begyndte jeg bare på næste pak, og så var der ingen pauser og derved ingen mens...

Ja, det gjorde jeg også tit, men nu var det bare fordi jeg skal starte op på p-pillet efter fødsel og amning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.