fra 2 til 6 kaniner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.766 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. februar 2009

karina1980

tja det er hvad der kan ske på en enkelt nat her, vi fik at vide lige før jul at det var en han og hun kanin vi havde, men at vi bare skulle slappe af for de var ikke kønsmodne før omkring 7 mdr aldren, det har jeg jo så måtte erfare ikke er helt sandt da vore pigekanin kun er 5 mdr gammel

meningen var at Jasmin og far her i weekenden skulle bygge nyt bur, så de kunne få hver sit, men stadig se hinanden, så vi undgik kaninunger, det så for sent nu, buret bliver dog stadig bygget og de er allerede blevet skildt af, da jeg fik at vide at hun faktisk allerede indenfor et par dage kunne blive drægtig igen

men set på den posetive side, bliver jasmin elle vild når hun kommer hjem, hun har ikke snakket om andet en kaninunger siden vi fandt ud af det var en dreng og en pige og ikke som først antaget 2 tøser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2009

karina1980

som i jo kan læse har vi fået de her kaninunger, men er der nogen der ved om det normalt at hun kanin dækker dem til og så bare spiser, ligger sig et andet sted og sover,

vi har holdt lidt øje med dem her i løbet af dagen og ikke en eneste gang har vi set hende være tæt på sine unger, den ene unge kom på et tidspunkt op af halmen, så snuste hun til den og hoppede væk, hvorefter den fik gravet sig ned til de andre igen,

havde det været en hund og ikke en kanin, så ville jeg med det samme vide at det her er helt forkert, men jeg kender absolut intet til kaniner, udover at de er kanon kæledyr, hvis de behandles rigtig og hvordan man passer dem, det her med at de får unger har jeg aldrig prøvet før, og kan ikke finde noget om nettet på det, altså om det er normalt at hun ikke ligger hos sine små eller om hun er for ung og derved måske skal hjælpes lidt, eller om vi skal hen og tage os af dem(det håber jeg ikke)

nogen af jer der kender nogle gode sider eller har nogle gode råd,

Anmeld

2. februar 2009

Strack

Hej Karina

jeg tror jeg kan hjælpe, har jo 13 kaniner og opdrætter dem *S*

ja unger kommer der når de går sammen og er det en lille race er de kønsmodne fra ca 4 mdr alderen.. man har set parringer fra en 3 mdr. han før så man kan aldrig være sikker...

det er helt normalt hunnenb dækker dem til med dun, gør hun det ikke fryser de ihjel!!
og vil anbefale dig IKKE at røre ungerne før om ca en uge... moren slår dem ihjel hvis hun føler sig truet... hun enten spiser dem eller tisser på dem så de dør!!

sig endelig til hvis du har spørgsmål

Anmeld

2. februar 2009

Strack

og hov glemte helt at svare på at hunnen kun tilser ungerne 1 til 2 gange på en dag og hun vil som regel kun gøre det når i ikke er i nærheden

Anmeld

2. februar 2009

karina1980

jeg har rørt ved dem, gned godt nok mine hænder i bunden først, men blev nødt til at rykke den ene ned til de andre, men mor kanin var ude, da den var kommet galt i byen,

håber ikke hun gør dem noget

men de er begge små racer tro jeg, han ligner sådan en lille dværgvædder kanin, med hængeøre og hun er lidt større, ikke meget, men lidt og har så stritøre i stedet

Anmeld

2. februar 2009

Strack

Man kan godt røre dem uden der sker noget... men langtfra altid..
den bedste og mest sikre måde er at tage pels fra reden og gnide sine hænder ind i det og derefter rører, så sker der sjældent noget... men lad ik ungerne gøre det..
Når de er 10 dage får de øjne og når de er 14 dage vil de så småt kravle ud af reden...
når de er 3 uger begynder de så småt at spise selv

Anmeld

2. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg havde engang en hulens masse marsvin ligepludselig. De var rigtig skægge

Men det er virkelig noget med at få skilt dem ad, for der går dælemer ikke længe for man har en milliard!!! :O

Held og lykke med dem. Håber ikke hun spiser dem.

KRAM

Anmeld

2. februar 2009

karina1980

har lige været afsted et par timer(var til spinning og så ville bilen ikke køre mig hjem igen) men alt ser fredligt ud derinde, han kanin står pt i en transportkasse ved siden af (så kan han lære det)

børnene har fået strenge ordre på ikke at åbne buret eller stikke hænderne ned til hende, vil de nusse kanin, kan de lukke ham ud,

ikke fordi hun gør noget som helst, hun er ekstremt rolig og kælen også nu hun har unger, men de må kun snakke med hende når vi er der, eller hun er hoppet ud af buret af sig selv

og ja der kan vist komme rimelig mange hvis de blive sammen, fik læst mig til at et normalt kuld lå på 4-9 unger op til 11 gange om året, det jo ca 44-99 unger om året så synes jeg nok det nemmer at have 2 bure, selvom vi har nogle som gerne tager imod vores unger

Anmeld

18. februar 2009

karina1980

ville lige sige det gik godt, med alle de små fede kaninunger, de hopper/kravler lystigt rundt i buret nu og vi kan endda kæle med dem, kaninmor, må passe dem rigtig godt, for de er dælme godt nok nogle små tykke basser, men hun er altså også bare en god kanin,

jasmin har det dog meget svært ved at jeg ikke vil have vi beholder dem, for vi kan jo bare bygge en masse bure ude i skuret og så kan de jo bare løbe i haven måske ikke lige det jeg ønsker, men hendes ide var jo fin nok
men om 6 uger drager alle 4 afsted ud til nye kærlige hjem og så skal vi have afgjort om vi vil beholde dem i 2 bure eller om han skal have et gyldentsnit, så der ikke længere kan komme kaninunger,

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
karina1980 skriver:

ville lige sige det gik godt, med alle de små fede kaninunger, de hopper/kravler lystigt rundt i buret nu og vi kan endda kæle med dem, kaninmor, må passe dem rigtig godt, for de er dælme godt nok nogle små tykke basser, men hun er altså også bare en god kanin,

jasmin har det dog meget svært ved at jeg ikke vil have vi beholder dem, for vi kan jo bare bygge en masse bure ude i skuret og så kan de jo bare løbe i haven måske ikke lige det jeg ønsker, men hendes ide var jo fin nok
men om 6 uger drager alle 4 afsted ud til nye kærlige hjem og så skal vi have afgjort om vi vil beholde dem i 2 bure eller om han skal have et gyldentsnit, så der ikke længere kan komme kaninunger,

LOL - Ja, hvis I beholdte dem, så gik der ikke længe før I havde 10-20-30 kaniner hihi Så det er nok en god idé, at holde han'er og hun'er adskilt og finde et godt hjem til de små putter

Men super dejligt at høre at de trives.

KRAM

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.