Frøken J. skriver:
I nat fik jeg silikonebryster
Nej, pjat. Synes de var meget spændte, mine bryster, og da jeg så ammede hende liggende, trillede der mælk ud af det modsatte bryst, og nu er mælken virkelig løbet til. Hold kæft brysterne bliver store
Det er rart, fordi hun sutter knap så hårdt nu, så det hjælper lidt på ammeproblemerne. Men! Nu har jeg nogle spørgsmål, for jeg er ikke blevet vejledt i amning andet end med råmælk. Så here goes:
1. Skal man amme ved begge bryster hver gang? Eller er det ok fx at amme fra venstre og så højre næste gang? - Hun sutter sig mæt ved det ene bryst, så kan dårlig nok tvinge hende til også at spise ved det andet.
2. Er det normalt, at de ikke spiser så længe af gangen i starten? Synes alle snakker om de ammer i omkring 45-60 minutter, men hun spiser kun ved brystet i 10-20 minutter, så giver hun slip, er mæt og falder i søvn. Er det normalt?
3. Noget særligt jeg skal være obs på?
Ihhh hvor er det dejligt at se du er tilbage igen. Glæder mig til at se billede af bebsen 
- Jeg vil gerne lige give et par ammeråd til dig, som jeg fik atvide dengang jeg startede...
Jeg har jo 'kun' ammet 2 små bebser, men tilgengæld har jeg ammet længe. Idun i 3½ år og Frigg stadig - dog tror jeg ikke at hun gider særlig meget længere. Hun vil ha 1-2 gange om dagen, så det hygger vi os med nu, når det kan lade sig gøre 
Men altså for at tage dine spørgsmål i rækkefølge:
1: Jeg har aldrig givet mine børn mere end til de blev mætte. Hvis de faldt i søvn inden de blev mætte (fx Frigg fordi hun syntes det var så hyggeligt) så begyndte jeg at give hende en sut, så hun først vågnede når hun var udhvilet og RIGTIG sulten
Så spiste også begge to - tilgengæld på KORT tid.(ca 15-30 min for begge ialt)
2: Det med tiden. Jeg læste, dengang Idun var lille at de faktisk (når de var sultne) tømmer brystet på ca 7 min, hvis de sutter ordenligt.
Så de behøver SLET ikke at ligge så længe. Det er kun hygge (og daaaaarlig hyggeligt). Men altså - jeg har jo haft 2 forskellige piger i den henseende. Idun der suttede HELE TIDEN og ALTID og Frigg der spiste haps haps haps også videre til noget andet. - Så det er børnene selv derfortæller det, hvis du spørger mig.
3: Noget andet du skal være opmærksom på:
Det ALLER BEDSTE råd jeg fik, dengang med Idun var:
Du skal kunne amme mens du gør alt andet. HVis du vil amme fuldt i 6 mrd, nytter det ikke noget at vende dig og baby til at der skal være en bestemt stemning, lys, lyd, ro osv hvergang det skal være madtid. Det skal være intergreret i hverdagen og du skal kunne amme mens du gør alt andet. Med baby i slynge eller på en arm. Så bliver det ikke kedeligt. Desuden kan man sagtens amme diskret, når man er ude, så man kan deltage i almindelige sociale aktiviteter. - Det er DET BEdSTE og det sagtens lade sig gøre 
- også det med at sove mens baby spiser. Bare ned på siden og babsen i munden også SUTTE SUTTE... Daaaaaarlig. Man får meget mere hvile som moar på den måde.
Og ellers så bare NYD DET NYD DET 

(og husk, - hvis du får ondt i babbelutterne, så går det altså over igen. I starten kan de godt gnaske dem tyndslidte og ømme, men det GÅR over
)