Til jer der er blevet gravide på trods af korrekt brug af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.146 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. oktober 2011

Frk. Himmelblå

P-piller.

Jeg har altid haft noget svært ved at forstå, hvordan det kan lade sig gøre. Men må jo konstatere, at det kan det. Og så kunne jeg egentlig godt tænke mig at vide:

Får man så menstruation under sin graviditet? (For man bliver vel ved med at tage pillerne og holde pauserne i troen at alt er i skønneste orden?)

Skader det barnet, at man fortsætter med pillerne?

Hvordan opdager man overhovedet sin graviditet? Når maven er stor? 

Jeg er simpelthen så nysgerrig på grund af de tilsyneladende mange p-pille-graviditeter her på baby.dk. Tager selv p-piller og bliver helt paranoid! 

Så hjælp mig lige her!

Kh. Frk Himmelblå (Septemberbaby) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

Nettemor

Frk. Himmelblå skriver:

P-piller.

Jeg har altid haft noget svært ved at forstå, hvordan det kan lade sig gøre. Men må jo konstatere, at det kan det. Og så kunne jeg egentlig godt tænke mig at vide:

Får man så menstruation under sin graviditet? (For man bliver vel ved med at tage pillerne og holde pauserne i troen at alt er i skønneste orden?)

Jeg er simpelthen så nysgerrig på grund af de tilsyneladende mange p-pille-graviditeter her på baby.dk. Tager selv p-piller og bliver helt paranoid! 

Så hjælp mig lige her!

nu har jeg ikke selv prøvet det.. men en veninde af mig..

hun opdagede det ved at mensen udeblev. på trods af at hun vidste det fortsætte hun med sine p-piller (ung og naiv ) hun endte med abort. men skal self ikke kunne sige om det var sket selv om hun ikke havde forsat. hun var 5+? da hun fik fik SA

Anmeld

13. oktober 2011

FieMus

Jeg blev gravid på p-piller. tog dem hver aften, samme tid, men alligevel blev jeg gravid. Jeg havde menstuation, MEN jeg fik ømme bryster og blev meget oppustet. Lige da jeg opdagede det, (Da jeg havde taget en test) stoppede jeg med at tage mine p-piller. Jeg fik noget penicillin, som åbenbart har en virkning på dem. 

jeg ved faktisk ikke om det skader barnet, men der må vel være en grund til at man skal stoppe når man bliver gravid  

Anmeld

13. oktober 2011

Pige2009

Frk. Himmelblå skriver:

P-piller.

Så hjælp mig lige her!

Jeg tog P-piller og opdagede min graviditet ca. 9 uger inde i den. Havde nogle sommerfuglefornemmelser i maven og min veninde siger for sjov at jeg nok er gravid. Jeg affærdiger hende, men tanken er der - tager en test, som så er positiv. Min mens fortsatte ind til 3 mdr. inde graviditeten. Ingen ved hvorfor

Min læge sagde, at barnet ikke ville tage skade af P-piller...

Anmeld

13. oktober 2011

Benjamins'mor

Jeg kender en der hverken fik mave på eller noget, hun var lidt buttet i forvejen.

Hun tog p-piller, konstant, holdte aldrig pause og havde aldrig gjort det.

Hun gik i byen hver weekend osv. Indtil en dag, hun fik rigtigt dårlig mave.

Hun kom på sygehuset, og det viste sig hun havde veer og skulle føde en BABY! Jeg undre mig lidt over hvordan man ikke kan opdage det overhovedet.

Men hendes datter fejler intet idag.

Anmeld

13. oktober 2011

Frk. Himmelblå

FieMus skriver:

Jeg blev gravid på p-piller. tog dem hver aften, samme tid, men alligevel blev jeg gravid. Jeg havde menstuation, MEN jeg fik ømme bryster og blev meget oppustet. Lige da jeg opdagede det, (Da jeg havde taget en test) stoppede jeg med at tage mine p-piller. Jeg fik noget penicillin, som åbenbart har en virkning på dem. 

jeg ved faktisk ikke om det skader barnet, men der må vel være en grund til at man skal stoppe når man bliver gravid  

Tak for svar. Hvor langt var du henne, da du opdagede det?

Anmeld

13. oktober 2011

Frk. Himmelblå

benjamins'mor skriver:

Jeg kender en der hverken fik mave på eller noget, hun var lidt buttet i forvejen.

Hun tog p-piller, konstant, holdte aldrig pause og havde aldrig gjort det.

Hun gik i byen hver weekend osv. Indtil en dag, hun fik rigtigt dårlig mave.

Hun kom på sygehuset, og det viste sig hun havde veer og skulle føde en BABY! Jeg undre mig lidt over hvordan man ikke kan opdage det overhovedet.

Men hendes datter fejler intet idag.

Wow! Det er da den vildeste historie. Hun må jo nærmest være gået i chok. Håber, hun var i stand til at takle det nogenlunde .

Anmeld

13. oktober 2011

Frk. Himmelblå

Baagøe skriver:

Jeg tog P-piller og opdagede min graviditet ca. 9 uger inde i den. Havde nogle sommerfuglefornemmelser i maven og min veninde siger for sjov at jeg nok er gravid. Jeg affærdiger hende, men tanken er der - tager en test, som så er positiv. Min mens fortsatte ind til 3 mdr. inde graviditeten. Ingen ved hvorfor

Min læge sagde, at barnet ikke ville tage skade af P-piller...

Håber, din læge har ret. For ellers er det da noget af en risiko, vi udsætter de potentielle små "smuttere" for... 

Jeg tænker, at det måske kunne gå ud over deres fremtidige fertilitet med al den hormonpåvirkning.  Heldigvis er fostre seje .

Anmeld

13. oktober 2011

Frk. Himmelblå

nettemor skriver:

nu har jeg ikke selv prøvet det.. men en veninde af mig..

hun opdagede det ved at mensen udeblev. på trods af at hun vidste det fortsætte hun med sine p-piller (ung og naiv ) hun endte med abort. men skal self ikke kunne sige om det var sket selv om hun ikke havde forsat. hun var 5+? da hun fik fik SA

Tak for svar.

Sikke en trist historie. Det virker godt nok noget uvidende at fortsætte p-piller efter konstateret graviditet (hvad er der så tilbage at beskytte sig mod?).  Sikke noget..

Anmeld

13. oktober 2011

Nemesis

ja det kan ske...havde været på penicilinkur og havde da godt læst at det KUNNE påvirke pillens virkning, men helt ærligt så har jeg een æggestok og diagnosticeret PCO så tænkte no way.

Ved en kontrol påpegede jeg mine gener som bla var. blærebetændelse og det har jeg faktisk kun har haft i forbindelse med graviditet, hun tog en test og den var positiv.

Så var spørgsmålet jo hvor langt henne..og det kunne hun ikke helt bedømme så jeg røg til akut scanning hos en gyn.

7+4 var jeg der.
Havde ikke tænkt over kvalmen for det kunne skyldes penicilinen, havde haft en lille mens, men det var ikke usædvanligt.

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.