? om småpiger og hormonknopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.784 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. oktober 2011

celkt

min datter på snart 6 er i perioder voldsomt plaget af hormonknopper, eller små fede hudorme kan vi også kalde dem. Hun spiser sjældent usundt mad, max et par gange om måneden, og får ikke for meget fedtstof, så det kan ikke være det.

Jeg ved at mine hormoner også påvirker hende, så hun får flere knopper afhængig af min cyklus. Men er det at hun allerede nu har så mange af dem tegn på at hun vil komme tidligt i puberteten?? Jeg begyndte at få bryster som 12 årig, og det er en fin alder syntes jeg, men hvad ni hvis hun starter allerede som 8-9 årig, som der jo er nogen der gør... Det gør mig da lidt bekymret.

Er der nogen med større piger, der kan fortælle om de har oplevet det samme??

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

Mi

jeg kan desværre ikke råde dig, har ikke oplevet det med mine piger på 7 år. Har lægen set på dem, for det var måske en ide ellers.

Anmeld

12. oktober 2011

celkt

Mi skriver:

jeg kan desværre ikke råde dig, har ikke oplevet det med mine piger på 7 år. Har lægen set på dem, for det var måske en ide ellers.

nej, det har han nu ikke, - syntes det er lidt fjollet at slæbe hende til lægen for nogle hudormes skyld...

men måske...

Anmeld

12. oktober 2011

Mi

celkt skriver:

nej, det har han nu ikke, - syntes det er lidt fjollet at slæbe hende til lægen for nogle hudormes skyld...

men måske...

Det kan jo være, at han bare lige skal kigge på dem, næste gang i skal til læge for noget andet. To flyer med et smæk

Anmeld

12. oktober 2011

Mikkel's mor <3

celkt skriver:

min datter på snart 6 er i perioder voldsomt plaget af hormonknopper, eller små fede hudorme kan vi også kalde dem. Hun spiser sjældent usundt mad, max et par gange om måneden, og får ikke for meget fedtstof, så det kan ikke være det.

Jeg ved at mine hormoner også påvirker hende, så hun får flere knopper afhængig af min cyklus. Men er det at hun allerede nu har så mange af dem tegn på at hun vil komme tidligt i puberteten?? Jeg begyndte at få bryster som 12 årig, og det er en fin alder syntes jeg, men hvad ni hvis hun starter allerede som 8-9 årig, som der jo er nogen der gør... Det gør mig da lidt bekymret.

Er der nogen med større piger, der kan fortælle om de har oplevet det samme??

På forhånd tak

Jeg tror det er helt normalt mener at jeg var på den alder da jeg fik mine føste bumser så gik der ro på igen et par år og så fik jeg min første mens, tror bare hun er kommet tidlig i puberteten.. (:

Anmeld

12. oktober 2011

celkt

undskyld, - jeg bliver lige lidt hys...

min 5-årige er vel for p***** ikke allerede ved at komme i puberteten...

Jeg ved at lægen kan give piger der kommer alt for tidligt i gang, noget hormon der stopper det midlertidigt, nogen der ved noget om det??

Anmeld

12. oktober 2011

serinasmor

celkt skriver:

undskyld, - jeg bliver lige lidt hys...

min 5-årige er vel for p***** ikke allerede ved at komme i puberteten...

Jeg ved at lægen kan give piger der kommer alt for tidligt i gang, noget hormon der stopper det midlertidigt, nogen der ved noget om det??

Jeg har hørt om det ... men kun fordi jeg har en veninde der er udd. sygeplejerske ... det er noget med i skal have lavet en test ... afsted til lægen .. pubertet før man bliver MINDST 10 er altså i mine øjne både synd og ALT for tidligt

Anmeld

12. oktober 2011

celkt

nå, hun skalind til sit årlige tjek her når hun bliver 6. Så må vi snakke med ham om det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.