nu vi snakker rugbrød igen og igen ku jeg godt tænke mig at vide...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.047 visninger
18 svar
0 synes godt om
1. marts 2008

Sille

Hvordan i nu tilrettelægger måltiderne og hvor mange måltider i giver nu....??

Frejas er tilrettlagt sådan at hun får:
-Morgengrød(havregrød eller div. pulver grød)
-flaske (100 ml) inden morgenlur
-frokost (øllebrød el. kartoffel/grøntsagsmos + frugt eller grøntsagsstænger)
-flaske (100 ml) inden eftermiddagslur
-eftermiddagsgrød (div pulvergrød) eller rugbrødshapsere + frugt eller grønt
-evt flaske..(ik altid)
-aftensmad (Kartoffelmos, grøntsager, kød osv.. stadig most helt ud..)
-Aften-Putte-flaske (250 ml)
-nattemåltid (120 ml ca..) Dette prøver vi at få væk!

Hva siger i andre... Hvor findelt er maden til jeres unger nu? Og hvordan og hvor mange måltider får de???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2008

Loggidut

altså, jeg tænkte faktisk på i dag at jeg syntes jeg konstant sidder og fodre....

Tif starter med en flaske klokken 07.00
omkring klokken 09.00 står der havregrød med yoghurt i på menuen
og så soves der...
til middag kæmper vi en kamp med rugbrød...og jeg taber oftere og oftere ...hun gider det ikke, men jeg overgiver mig ikke, så der fyldes på med en flaske...
så soves der igen...

omkring klokken 15.00 småfodres der med frugt, skorpe, eller andet...og kort tid efter fyldes på med yoghurt...
og der leges

klokken 18.00 ( på slaget ellers vanker der!) står den på kartofler...ja men sovs og kød)
klokken 19.30 flaske
klokken 23.00-23.30 er der så vælling...

ja sådan kører vi on/off....og jeg føler mig som en mor hvis barn konstant sidder og æder....

Anmeld

1. marts 2008

Tynen

Her får Stella morgengrød kl. 9

Lidt glasmos kl. 11 før den immiterede middagssøvn

Kl. 13 får hun ½ (Nogen gange lidt mindre!) skiv´ bondebrød.

Kl. 15 får hun igen glasmos/dessert

Kl. 18 får hun aftengrød (Kartoffelmos gider hun jo ikke ;))

Og kl. 1930-2000 får hun 200 ml. vælling at sove på.

Imellem kl. 15 og 18 får hun en lille snack - Enten kiks, frugt eller en skorpe franskbrød.

That´s it :)

Trine

Anmeld

1. marts 2008

Sille

Tynen skriver:

Her får Stella morgengrød kl. 9

Lidt glasmos kl. 11 før den immiterede middagssøvn

Kl. 13 får hun ½ (Nogen gange lidt mindre!) skiv´ bondebrød.

Kl. 15 får hun igen glasmos/dessert

Kl. 18 får hun aftengrød (Kartoffelmos gider hun jo ikke ;))

Og kl. 1930-2000 får hun 200 ml. vælling at sove på.

Imellem kl. 15 og 18 får hun en lille snack - Enten kiks, frugt eller en skorpe franskbrød.

That´s it :)

Trine

stadig ingen mos til stella.. vi har de sidste to dage haft held med pulver kartoffelmosen.. men stadig små små portioner.. Møgunger hva tynen;)

får stella ingen mælk overhoved mere????? udeover vællingen altså?

Anmeld

1. marts 2008

Tynen

stadig ingen mos til stella.. vi har de sidste to dage haft held med pulver kartoffelmosen.. men stadig små små portioner.. Møgunger hva tynen;)

får stella ingen mælk overhoved mere????? udeover vællingen altså?

Nej, faktisk ikke! Kun det hun får at drikke ved siden af rugbrødsmadderne.

Fra den ene dag til den anden afviste hun mig på det groveste og ville ikke ammes mere.
Lidt sørgeligt at det skete "så tidligt", men på den anden side også godt nok at hun selv har sagt fra - Så er jeg "fri for" at skulle vænde hende af med det senere.

Tror jeg skal prøve pulveret igen - Fik faktisk den der pulver-ris m.grøntsagsblanding i hende den anden aften - Om jeg fatter det! Den lugter og smager da bare så fælt!8(

Det er da fedt at du i det mindste har fundet noget der minder om kartofler du kan putte i hende Freja! :)
Synes altså det er rat med en anden i samme båd! De er sgu nogle stædige damer, de to! :)

Trine

Anmeld

1. marts 2008

Astrid P

nu vi snakker om mælk, er vi så forbi det tidsrum hvor de gerne skulle have 750ml. mælk i døgnet? Altså, jeg ved godt det med de 400 ml og jerndråberne, men behøver de ikke mere end det? Jeg synes nemlig nogle gange det kan være svært at få så meget mælk i madammen...
KH Astrid

Anmeld

1. marts 2008

Rasmine

Astrid P skriver:

nu vi snakker om mælk, er vi så forbi det tidsrum hvor de gerne skulle have 750ml. mælk i døgnet? Altså, jeg ved godt det med de 400 ml og jerndråberne, men behøver de ikke mere end det? Jeg synes nemlig nogle gange det kan være svært at få så meget mælk i madammen...
KH Astrid

Er det ikke ved 9 mdr. de ikke behøber 3/4 ltr. mælk mere?

Anmeld

1. marts 2008

Lise

Kl. 6: flaske (200 ml)
kl. 8:30: Havregrød (den fra Hipp - jeg kan fise af h. til med den hjemmelavede (prøver jordbæryoghurt-tricket imorgen, tror jeg))
Kl. 13: grød/øllebrød + frugtmos
kl. 16:30: frugt, grød, flaske...bare et eller andet... (idag fik han frugtmos og en lille smule grød)
kl. 18:00: grøntsagsmos med kød/fugl/fisk (blendet til atomer)
Kl. 19:30: godnatflaske (ca 100 ml.)

Han bliver tilbudt mad i løbet af formiddagen, men han vil sgu ik ha noget... Skal have gang i nogle rugbrødder, kan bare ikke helt tage mig sammen (har ikke nerver til at se ham kløjes i det)

Han spiser ok fint, han kan bare allerbedst lide sin mad lind...

Lise - der fra idag kun deler soveværelse med sin kæreste :)

Anmeld

1. marts 2008

Tynen

Mebach skriver:

Astrid P skriver:

KH Astrid

SHIT! Får totalt dårlig samvittighed!

Jeg kan slet ikke proppe mere mad i den unge!
Hun gylper så meget at det står ud af næse og mund nogle gange fordi hun er overfyldt!

Hvad gør man hvis man slet ikke har opfyldt kriterierne for alt det mælk?

Trine

Anmeld

1. marts 2008

Lise

Tynen skriver:

Mebach skriver:

Astrid P skriver:

KH Astrid

SHIT! Får totalt dårlig samvittighed!

Jeg kan slet ikke proppe mere mad i den unge!
Hun gylper så meget at det står ud af næse og mund nogle gange fordi hun er overfyldt!

Hvad gør man hvis man slet ikke har opfyldt kriterierne for alt det mælk?

Trine

Jeg kigger på ungen og ser at han er tyk og glad og vågen og har våde bleer og så videre... Får på ingen måde alt det mælk i mit barn (jf. vores mad-dag)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.