Kan jeg komme ind på kvote 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

714 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeg har endelig fundet drømmeuddannelsen!!!

Jeg har næsten en fuld HF via VUC! Men pga at jeg har rejst en del så har jeg taget HFen over en lang periode. Hvilket har ført til, at jeg har virkelig mange fag på mit HF, men trods det så mangler jeg at skrive de 2 store opgaver (den tværfaglig opgave og så den anden store opgave som jeg ikke kan huske hvad hedder) Jeg har stortset bestået alle fag med 8-9 taller (=det nye 7 tal), undtagen Kemi og Matematik skriftelig (jeg er SÅ dårlig til matematik! Jeg forstår faktisk slet ikke at jeg bestod den mundtelige matematik opgave!!!!).

Men mit soørgsmål er om det er nok til at søge ind på kvote 2??? Eller er kvote 2 kun for dem hvis gennemsnit fx er for lavt???

-jeg ved egentlig slet ikke hvilke krav der er til gennemsnittet på den specifikke udd. -men vil selvfølgelig undersøge det!

Men jer på kvote 2, må jeg høre jeres succes historier???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Risen

Det kommer jo an på hvilket studie du vil ind på?

Anmeld

11. oktober 2011

Anonym trådstarter

Risen skriver:

Det kommer jo an på hvilket studie du vil ind på?

Det er et studie som kræver en gyminasiel uddannelse...

helt præsis så er det indiologi. Udover gyminasiel udd så skal man ha specifike adgangskrav... men dem har jeg heldigvis!

Anmeld

11. oktober 2011

Drømme

Anonym skriver:

Det er et studie som kræver en gyminasiel uddannelse...

helt præsis så er det indiologi. Udover gyminasiel udd så skal man ha specifike adgangskrav... men dem har jeg heldigvis!

Jamen hvis du har de specifikke adgangskrav i orden, og kommer de til at tælle med i gennemsnittet på eksamensbeviset, så er det vel kvote 1 du skal søge ind på ?

Anmeld

11. oktober 2011

Anonym trådstarter

Drømme skriver:

Jamen hvis du har de specifikke adgangskrav i orden, og kommer de til at tælle med i gennemsnittet på eksamensbeviset, så er det vel kvote 1 du skal søge ind på ?

Okay. så i teorien så er det nok "bare" at have de specifikke adgangskrav i orden!???

Anmeld

11. oktober 2011

Drømme

Anonym skriver:

Okay. så i teorien så er det nok "bare" at have de specifikke adgangskrav i orden!???

Hvis det er samlet på et eksamensbevis, vil jeg mene det, ja.

Jeg søger ind på uni til næste år, men jeg er nødt til at søge igennem kvote to fordi jeg har et enkelt fag, der er et af de specifikke adgangskrav, som jeg først skal have suppleret op med.

Men jeg er ikke 100 % sikker, har ikke søgt ind på uni før, så det er blot mit gæt, og hvad jeg har kunne læse mig til.

Der er andre herinde der ved mere om det - hvis de da ellers ville skrive herinde Men ellers så kontakt en studievejleder, de kan i hvert fald hjælpe dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.