Hvordan pokker regner jeg mine uger ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.384 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. oktober 2011

HeidiW86

Hej alle sammen..Jeg er helt ny herinde og har oprettet mig en profil da jeg er den heldige af at være blevet gravid!Mit spørgsmål er hvordan pokker regner jeg ugerne ud? Min sidste mens startede d.9 september, og min læge siger jeg er i uge 5 men hvornår skifter det så??Håber i vil hjælpe mig? :-)Glæder mig simpelthen så meget!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Koen.

baby.dk termins bregner siger du er 4+4 = uge 5 den går til 4+6 og så 5+0 når du så er 5+0 så hedder det uger 6

håber det var til at forstå

Tanja, Lærke og krøllen (11+0)

Anmeld

11. oktober 2011

Vivian87

Ifølge terminsberegberen er du 4+4 der er en terminsberegner - når du opretter din profil kan du oprette et barn, og her taster du ind hvornår din mens startede sidst og så fortæller den dig hver dag hvor langt du er :-)

Anmeld

11. oktober 2011

modesty

Hej alle sammen..Jeg er helt ny herinde og har oprettet mig en profil da jeg er den heldige af at være blevet gravid!Mit spørgsmål er hvordan pokker regner jeg ugerne ud? Min sidste mens startede d.9 september, og min læge siger jeg er i uge 5 men hvornår skifter det så??Håber i vil hjælpe mig? :-)Glæder mig simpelthen så meget!!!

https://www.baby.dk/Information/Terminsberegner.aspx

Du skal selv udfylde længde på cyklus og længde mellem ÆL og mens for at få den præcise undfangelsesdato og termin. 

Du er i uge 4, som er det samme som at være i 5. uge. Det er helt åndssvagt at der er to forskellige måder at definere det på, men sådan er det altså:

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditetskalender/uge-for-uge/4.htm

"Man kalder den første dag i uge 4 for  dag 28 eller for  uge 4+0 (4 fulde uger+0 dage). Du er  både i uge 4 og i 5. uge.

Det kan godt være "lidt" forvirrende, så hvis du på noget tidspunkt er i tvivl om hvor mange uger du er henne i din graviditet, så kik blot på det tal der står foran plusset. Her er det et 4 tal og dermed er du i uge 4" 
Men du vil sandsynligvis få din terminsdato korrigeret præcist når du bliver scannet første gang.
Tillykke. 

Anmeld

11. oktober 2011

HeidiW86

Vil det så sige at min den første dag er d. 9 sep. Og hver fredag så går jeg ind i en ny uge?? Efter hvad jeg kan regne ud har jeg termin omkring d 15 juni.. Og når du så siger jeg er i uge 4 og 5 er det fordi jeg er i uge 4 men er begyndt på uge 5??:-) Puha det kræver vidst en god IQ! ;-) Mange tak det er bare en helt ny verden som åbner sig for en.:-)

Anmeld

11. oktober 2011

HeidiW86

Så på lørdag er jeg 5 + 0 er det korrekt??:-) Tak for alle jeres søde svar!

Anmeld

11. oktober 2011

modesty

Morforførstegang<3 skriver:

Vil det så sige at min den første dag er d. 9 sep. Og hver fredag så går jeg ind i en ny uge?? Efter hvad jeg kan regne ud har jeg termin omkring d 15 juni.. Og når du så siger jeg er i uge 4 og 5 er det fordi jeg er i uge 4 men er begyndt på uge 5??:-) Puha det kræver vidst en god IQ! ;-) Mange tak det er bare en helt ny verden som åbner sig for en.:-)

Du er i uge 4, men i 5. uge. På samme måde som vi lever i 2000-tallet, men i det 21. århundrede. Det er bare to forskellige måder at sige det samme på.

Bare brug termen uge 4 - det er den nemmeste måde at definere det på, og det er også den betegnelse langt de fleste læger og jordemødre bruger. Du skifter uge efter 4+6. Dagen efter hedder så 5+0. Hvis vi siger at du er 4+4 i dag, vil du være 4+6 torsdag og 5+0 fredag, ja :-)

Anmeld

11. oktober 2011

HeidiW86

Nårh ja fredag sidder og tænker det er onsdag Idag!!:-) mange tak så forstår jeg det!! Bare fordi lægen jo sagde jeg var i min 5 uge.. Men det gir jo så også mening nu!!:-)

Anmeld

11. oktober 2011

LR85

Og tillykke. Velkommen til denne skønne gravide verden. Håber du kn nye det

Anmeld

11. oktober 2011

HeidiW86

Mange tusind tak!!:-) Det jo en helt fantastisk ting, ved godt meget kan gå galt her i starten og vi vil heller ikke snakke med nogen om det endnu, vi vil lige være sikre på alt er som det skal være først!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.