Plukveer i uge 20

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

356 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. oktober 2011

patella

Ja jeg står her i min anden graviditet og kan altså ikke huske hvordan det var i den første. Jeg kan huske jeg havde mange plukveer - ikke nogle der gjorde ondt, eller ikke skulle være der, men jeg kan ikke huske hvor tidligt det startede... 

Nu er det sådan at jeg er i uge 20 og jeg er ikke helt klar over om jeg har "for mange" plukveer. Nogle gange kommer de helt spontant, altså uden jeg egentlig har overanstrengt mig. Og andre gange kan jeg godt mærke, at de kommer fordi jeg har taget lidt for hårdt fat eller haft for travlt. 

I nat da jeg stod lidt hurtigt ud af sengen, fordi jeg skulle ind til mit grædende barn, kom der en ret "slem" en, altså en der trak ret godt i maveskindet.

Det skal siges at de ikke er regelmæssige og de gør ikke ondt, men de kan altså virkelig mærkes når de er der...

Er det et dårligt eller helt normalt tegn? Som sagt er jeg halvvejs..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2011

Madam_Mundus

Jeg har spurgt min jordemor til det og hun sagde at det er meget forskelligt hvornår, plukveer begynder.

Det er altså helt normalt.

Hun sagde også at de ikke skulle gøre ondt, men at man selvfølgelig godt kan mærke dem.

Anmeld

10. oktober 2011

sne190810

Jeg havde også en del plukveer, da jeg var omkring halvvejs (kan huske det fordi det var omkring min fødselsdag)

jeg fik dem typisk når jeg var træt, og ikke lige nødvendigvis fordi jeg havde overanstrengt mig

Og ja, jeg fødte en sund og rask pige dagen efter termin, så det spillede ingen rolle for mit vedkommende

Anmeld

10. oktober 2011

Nitz - <3 David

Jeg ahr haft mange plukveer siden uge 13 ca.. jeg har nok ca. 5-10 gange om dagen. Men de er ikke regelsmæssige eller gør ondt.. Det kan godt stramme lidt i maveskindet.. Men JM og lægen siger at når de ikke gør ondt. Jeg skal ikke stoppe op eller holde en pause i det jeg laver. Så er det helt ok.
Min chef blev sygemeldt i hendes graviditet for nogle år siden. Fordi hun var nød til at stoppe hvis hun gik.. For at trække vejret en ekstra gang..
Så hvis det ikke gør ondt eller noget så vil jeg tro det er meget fint.. det er jo meget forskelligt hvor mange plukveer man har.. Jeg kender flere der har gået en hel graviditet uden en eneste plukve..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.