Moms skriver:
Hej,
jeg synes, du har skrevet om de "lyn" før.
Det lyder meget ubehageligt.
Sig mig - gør det ondt på andre måder (hofter, knæ, lænd)
Eller gør det også ondt ind i mellem de der lyn?
Hvordan er din holdning? Er du f.eks. meget svajrygget?
Huden ser måske ikke anderledes ud, men prøv at rulle med din hud, hvis du kan. Prøv at lave en fold og så lad den "rulle" mellem fingrene ned langs ydersiden af benet. Hvis huden bliver stram og øm, så prøv at massere det område. Det kan godt gøre rigtig nas, hvis du gør det rigtigt. Tryk der hvor det gør allermest ondt, men kun en 6-12 gange og gå så videre.
Hvis jeg var dig, ville jeg søge kiropraktor. Bed vedkommende især undersøge dine SI-led og de dybe muskler i bækkenet. Dem kan du massere med en golfbold hvis du står op imod en væg eller en dør (obs. det gør ONDT, men gør godt - pas på ikke at overdrive).
Held og lykke
Moms
Det er længe siden, jeg selv har prøvet, men jeg skulle lige se hvad der egentlig er sket med min egen ryg - er nu i uge 31 og har også selv symptomer ned i benet.
Mine rammer hælesålen i især venstre ben.
Jeg har sådan en massage bold. Du ved de der orange pig-æbler. Man kan købe dem i sportsforretninger til ca. 100 kr.
Jeg lagde den i lændekurven op mod en dør og bare ganske lette tryk gav mig smertefulde jag ned langs ydersiden af venstre ben, der startede helt oppe ved hoften og gik ned til knæet.
Det fortæller mig, at jeg - og sikkert også dig - har de såkaldte triggerpunkter i muskulaturen i lænden. Du behøver faktisk ikke en bold for at finde dem og massere dem, men det gør det lidt nemmere. Måske kan din mor også hjælpe dig med at massere dem.
Tro mig - det hjælper!! Og du lyder så desperat, at du nok er villig til at prøve.
Læs om triggerpunkter på nettet eller køb bogen "Triggerpunkterapi" - selvbehandling af smerter af Claire Davis. Den koster vist 350,- kr.
Held og lykke!
Moms
Obs - jeg har ingen økonomisk interesse i bogen. Men jeg er sikker på, at den hjalp mig tilbage på arbejde bare 7 uger efter en discosprolaps i lænden.
Held og lykke.