Det lyner og brænder :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Malene76 skriver:

Ej det lyder ubehageligt. Havde du snakket emd lægen om det?

KH Malene

" det kan man jo ikke rigtig sige noget til" var hans kommentar

han er ret mystisk på mange punkter desværre men står i lægeskift bare lidt svært midt i en graviditet ... :/ 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

Muhmi

Höör skriver:

det er slet ikke sådan noget mit er  

Mit kommer når jeg f.eks bare ligger og ser tv eller går en tur med hunden, som om der er hældt tændvæske på og det så bare er eksploderet i ildebrænd  

men tak.

Håber din læges råd kan hjælpe dig  

Er du varm, rød og/eller hævet der hvor det gør ondt, for jeg tænker evt. det kunne være noget rosen....?

Anmeld

9. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Muhmi skriver:

Er du varm, rød og/eller hævet der hvor det gør ondt, for jeg tænker evt. det kunne være noget rosen....?

nope man kan intet se overhoved  

min mor er sygeplejerske og hun har også kigget når de der udbrud er kommet når jeg har været hos hende men der er intet at se og intet at mærke på huden  

Anmeld

9. oktober 2011

Malene76

Höör skriver:

" det kan man jo ikke rigtig sige noget til" var hans kommentar

han er ret mystisk på mange punkter desværre men står i lægeskift bare lidt svært midt i en graviditet ... :/ 

Ej hvad!  Mærkelig kommentar!! Kan godt forstå du skifter.

kh Malene

Anmeld

9. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Malene76 skriver:

Ej hvad!  Mærkelig kommentar!! Kan godt forstå du skifter.

kh Malene

sådan er han bare han målte mit blodtryk til 90/95 hvilket det ALDRIG har været i nærheden af, gik direkte ned og målte i min bil 113/71 var det rigtige tal men han er vidst bare lidt gammel  

Anmeld

9. oktober 2011

Malene76

Höör skriver:

sådan er han bare han målte mit blodtryk til 90/95 hvilket det ALDRIG har været i nærheden af, gik direkte ned og målte i min bil 113/71 var det rigtige tal men han er vidst bare lidt gammel  

UPS!! Sikke en fejltagelse... Måske han skulle overveje pensionering, hvis han ikke er så skarp og måske har mistet gejsten til at praktisere...

Anmeld

9. oktober 2011

Moms

Hej,

jeg synes, du har skrevet om de "lyn" før.

Det lyder meget ubehageligt.

Sig mig - gør det ondt på andre måder (hofter, knæ, lænd)

Eller gør det også ondt ind i mellem de der lyn?

Hvordan er din holdning? Er du f.eks. meget svajrygget?

Huden ser måske ikke anderledes ud, men prøv at rulle med din hud, hvis du kan. Prøv at lave en fold og så lad den "rulle" mellem fingrene ned langs ydersiden af benet. Hvis huden bliver stram og øm, så prøv at massere det område. Det kan godt gøre rigtig nas, hvis du gør det rigtigt. Tryk der hvor det gør allermest ondt, men kun en 6-12 gange og gå så videre.

Hvis jeg var dig, ville jeg søge kiropraktor. Bed vedkommende især undersøge dine SI-led og de dybe muskler i bækkenet. Dem kan du massere med en golfbold hvis du står op imod en væg eller en dør (obs. det gør ONDT, men gør godt - pas på ikke at overdrive).

Held og lykke

Moms

Anmeld

9. oktober 2011

Moms

Moms skriver:

Hej,

jeg synes, du har skrevet om de "lyn" før.

Det lyder meget ubehageligt.

Sig mig - gør det ondt på andre måder (hofter, knæ, lænd)

Eller gør det også ondt ind i mellem de der lyn?

Hvordan er din holdning? Er du f.eks. meget svajrygget?

Huden ser måske ikke anderledes ud, men prøv at rulle med din hud, hvis du kan. Prøv at lave en fold og så lad den "rulle" mellem fingrene ned langs ydersiden af benet. Hvis huden bliver stram og øm, så prøv at massere det område. Det kan godt gøre rigtig nas, hvis du gør det rigtigt. Tryk der hvor det gør allermest ondt, men kun en 6-12 gange og gå så videre.

Hvis jeg var dig, ville jeg søge kiropraktor. Bed vedkommende især undersøge dine SI-led og de dybe muskler i bækkenet. Dem kan du massere med en golfbold hvis du står op imod en væg eller en dør (obs. det gør ONDT, men gør godt - pas på ikke at overdrive).

Held og lykke

Moms

Det er længe siden, jeg selv har prøvet, men jeg skulle lige se hvad der egentlig er sket med min egen ryg - er nu i uge 31 og har også selv symptomer ned i benet.

Mine rammer hælesålen i især venstre ben.

Jeg har sådan en massage bold. Du ved de der orange pig-æbler. Man kan købe dem i sportsforretninger til ca. 100 kr.

Jeg lagde den i lændekurven op mod en dør og bare ganske lette tryk gav mig smertefulde jag ned langs ydersiden af venstre ben, der startede helt oppe ved hoften og gik ned til knæet.

Det fortæller mig, at jeg - og sikkert også dig - har de såkaldte triggerpunkter i muskulaturen i lænden. Du behøver faktisk ikke en bold for at finde dem og massere dem, men det gør det lidt nemmere. Måske kan din mor også hjælpe dig med at massere dem.

Tro mig - det hjælper!! Og du lyder så desperat, at du nok er villig til at prøve.

Læs om triggerpunkter på nettet eller køb bogen "Triggerpunkterapi" - selvbehandling af smerter af Claire Davis. Den koster vist 350,- kr.

Held og lykke!

Moms

Obs - jeg har ingen økonomisk interesse i bogen. Men jeg er sikker på, at den hjalp mig tilbage på arbejde bare 7 uger efter en discosprolaps i lænden.

Held og lykke.

Anmeld

9. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Moms skriver:

Det er længe siden, jeg selv har prøvet, men jeg skulle lige se hvad der egentlig er sket med min egen ryg - er nu i uge 31 og har også selv symptomer ned i benet.

Mine rammer hælesålen i især venstre ben.

Jeg har sådan en massage bold. Du ved de der orange pig-æbler. Man kan købe dem i sportsforretninger til ca. 100 kr.

Jeg lagde den i lændekurven op mod en dør og bare ganske lette tryk gav mig smertefulde jag ned langs ydersiden af venstre ben, der startede helt oppe ved hoften og gik ned til knæet.

Det fortæller mig, at jeg - og sikkert også dig - har de såkaldte triggerpunkter i muskulaturen i lænden. Du behøver faktisk ikke en bold for at finde dem og massere dem, men det gør det lidt nemmere. Måske kan din mor også hjælpe dig med at massere dem.

Tro mig - det hjælper!! Og du lyder så desperat, at du nok er villig til at prøve.

Læs om triggerpunkter på nettet eller køb bogen "Triggerpunkterapi" - selvbehandling af smerter af Claire Davis. Den koster vist 350,- kr.

Held og lykke!

Moms

Obs - jeg har ingen økonomisk interesse i bogen. Men jeg er sikker på, at den hjalp mig tilbage på arbejde bare 7 uger efter en discosprolaps i lænden.

Held og lykke.

For at svar dig kort så nej det gør ikke ondt andre steder og DOG. Idag gik venstre hofteskål lige med i lynnedslaget og kunne intet, følte mig totalt låst i venstreside, er ekstrem hypermobil så tænkt det måske var det der drillede...

Min holdning er fuldstændig fejl fri Jeg går også kun i træningssko med korrekt affjedring da jeg har haft begyndende bækkenløsning og mange plukveer tidligere i forløbet den eneste der er med min ryg er at jeg på 3,4,5 virvel er "skæv" grundet piskesmæld sidste år, men de er dog ikke enige de kære læger om der er en fejl på de tre eller ej, 2 mener der er 2 mener der ikke er, kraniosakral mener der er osteopati mener der er men fysioterapien mener der ikke er 

Mine triggerpunkter har været oppe og vende før i forbindelse med ryggen men ikke noget der gav udslag, men mon ikke man lige burde tjekke igen, husker jeg korrekt er der ikke langt fra dem til nyrerne og dem har jeg lige fået scannet fordi de mente mine smerter i det område skyldtes nyrerne - hvilket det ikke gjorde...

Mine går heldigvis ikke ned i hælen men kun venstre yderside af låret ned til ca knæet.

Tusind tak for dit fyldest gørende svar  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.