Sover ofte kun 1 time ad gangen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.380 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. oktober 2011

Anonym trådstarter

Åha, nu må jeg altså bede om lidt hjælp, da jeg er ved at gå ud af mit gode skind.

Min datter på 5 uger sover bare så dårligt. Hun kan have rigtig svært ved at falde i søvn (selvom hun tydeligvis er træt). Det har hjulpet lidt, at vi efter SP råd er begyndt at svøbe hende mere ind, og som regel sidde og hjælpe hende lidt til at falde i søvn.

MEN ofte sover hun kun 45 min. eller 1 time, og så vågner hun - eller dvs. hun er ikke altid helt vågen, men ligger og klynker lidt og det lyder som om hun ligger og presser. Vi har snakket lidt med SP om det, og hun siger det er meget normalt at de har maveproblemer her de første 2-3 måneder.
Men kan det virkelig passe, at hun skal have så meget maveproblemer at hun vågner allerede efter 45 min - 1 time? Hun græder ikke, lyder bare mest som om der sidder noget på tværs.

Vi har prøvet at massere maven, cykle med benene og bare at få hende i en anden stilling, men synes sjældent det hjælper ordentligt. Og når hun så endelig falder i søvn igen, går der igen kun 1 times tid, så er den gal igen.

Med den tid man bruger på at få hende til at sove samt den tid man selv bruger på at falde i søvn bagefter, giver det meget lidt søvn til mor.

Desuden synes jeg det er svært at vurdere hvornår hun reelt vågner fordi hun er sulten.

Er der nogen der har prøvet noget lignende? Alle råd modtages med kyshånd.

Jeg vil da lige sige, at jeg udemærket er klar over at hun ikke skal sove igennem endnu. Og det er også helt fint at skulle amme et par gange i løbet af natten. Men at skulle op hver time er altså bare super hårdt.

HJÆLP HJÆLP!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

Nina Amelia

Min datter havde kolik så der var en ret indlysende årsag til den manglende søvn..

Men det var også på tale at hun skulle have tjekket nakken/ryggen af en fysioterapeut da hun under fødslen sad fast i mit bækken og havde højredrejet nakke da hun var kommet ud..
Min pointe er dog at jeg har hørt om MANGE børn med det problem du beskriver men hvor der ikke var en umiddelbar årsag til det. -De kom så til fys eller kiropraktor og så viste det sig at der rent faktisk sad noget i klemme/forkert så baby ikke kunne finde ro og havde ondt/var øm.
Ellers kunne zoneterapi også være et alternativ? I så fald for at hjælpe maven i gang og forebygge yderligere problemer hvis det er dér den er gal.. -Vi havde i hvertfald meget glæde af det i forb. med kolikken..

Håber at bare lidt af det kan bruges så i begge kan få noget hvile. -Det andet er ikke til at holde ud.

Anmeld

10. oktober 2011

Babyja

Hej

Jeg føler med dig. Jeg har oplevet nøjagtigt det samme med min datter. Det startede på din måde og udviklede sig til kolik derefter.

Min datter sov heller ikke mere end din datter, hun var meget kontakt søgende og jeg spekulerede meget over hvad jeg kunne gøre... Det var en hård tid men hun sov på min mave i 3 mdr. og det hjalp, hun begyndte at sove længere end den ene time... Samtidig gik jeg til zoneterapi 2 gange i ugen og det var alle pengene værd, hjalp også.. Overvejede kiropraktor men turde ik rigtig, men har en veninde som har benyttet sig af det tilbud med god effekt. Kiropraktoren skal bare være specilist i spædbørn

Ved 3 mdr. tog jeg konsekvensen og sagde nu var det slut med at sove hos mig, manglede gevaldigt at sove for mig selv... Så jeg sad inde ved hendes seng indtil hun faldt i søvn i to dage og det virkede

HUSK AT HVILE DIG NÅR HUN SOVER OGSÅ SELVOM DET KUN ER 1 TIME!!!

Håber det kan hjælpe dig lidt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.