Kæresten og jeg var til fødselsforberedelse den anden dag, og her får vi at vide at såfremt fødslen går godt kan min kæreste få lov at tage imod barnet
det synes vi begge ville være rigtig dejligt, det eneste forbehold min kæreste har er at han er bange for at tabe den lille ny når han kommer ud
Jeg går ud fra at jordemoderen vil stå ved siden af og hjælpe og guide ham, så jeg mener ikke han har noget at være bange for?
Er der nogen herinde som har prøvet at føde hvor far tog imod? hvordan foregik det (hvordan forholdt jordemoderen sig)?
Er der andre end os der godt kunne tænke sig en sådan fødsel og hvilke tanker har i gjort jer om det?
Min far tog imod min lillesøster - ved et uheld! Eller det vil sige: De bopr ret langt ude på landet og det var i marts for tre år siden = TOTALT snestorm.
Min stedmor vågnede om natten havde ondt i maven og skulle tisse og så kunne hun mærke et hoved
Så kaldte hun på min far så han kunne ringe efter jordemoderen (de havde planlagt hjemmefødsel. 2.graviditet) ... men inden hun kunne nå frem kunne de godt se at den der baby altså ville ud NU! Så min stedmor lagde sig på badeværelsesgulvet og min far tog i mod - de var helt alene, men alt gik fint!
Et kvarter efter, hun kom til verden, kom jordemoderen 
Min far er VIRKELIG ikke typen der"bare" gør sådan noget, og han havde ALDRIG gået med til det hvis de ville planlægge det - men idag er han så lykkelig over det, for det var den største oplevelse de to havde haft der helt alene på badeværelset 
Ja.... det var så lige dét eneste jeg kunne fortælle om det at faderen tager imod. 
Anmeld