Far tager imod baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2011

tithi

Solstråle2011 skriver:

Her tog min kæreste imod.. med det mener jeg, at JM selvfølgelig fik baby ud, men idet han ploppede ud, tog far ham og lagde ham op til mig, klippede navlestrengen osv. Tror som sådan ikke at faderen må tage imod i forhold til at få babyen ud, hvis du forstår hvad jeg mener?

Jo det forstår jeg godt, det er også sådan jeg har regnet med at det vil foregå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

AndreasMor84

tithi skriver:

Jo det forstår jeg godt, det er også sådan jeg har regnet med at det vil foregå

Kan kun anbefale det Vi havde ellers snakket om, at han ikke skulle ned i dén "ende" af sengen, men da JM spurgteom han ville, kunne han ikke sige nej og vi fortryder ikke ét sek.

Anmeld

9. oktober 2011

tithi

AndreasMor2011 skriver:

Kan kun anbefale det Vi havde ellers snakket om, at han ikke skulle ned i dén "ende" af sengen, men da JM spurgteom han ville, kunne han ikke sige nej og vi fortryder ikke ét sek.

Jeg kan også kun forestille mig at det vil være en positiv oplevelse for os

Anmeld

9. oktober 2011

Preghiera

Kæresten og jeg var til fødselsforberedelse den anden dag, og her får vi at vide at såfremt fødslen går godt kan min kæreste få lov at tage imod barnet det synes vi begge ville være rigtig dejligt, det eneste forbehold min kæreste har er at han er bange for at tabe den lille ny når han kommer ud Jeg går ud fra at jordemoderen vil stå ved siden af og hjælpe og guide ham, så jeg mener ikke han har noget at være bange for?

Er der nogen herinde som har prøvet at føde hvor far tog imod? hvordan foregik det (hvordan forholdt jordemoderen sig)?

Er der andre end os der godt kunne tænke sig en sådan fødsel og hvilke tanker har i gjort jer om det?

Min far tog imod min lillesøster - ved et uheld! Eller det vil sige: De bopr ret langt ude på landet og det var i marts for tre år siden = TOTALT snestorm.

Min stedmor vågnede om natten havde ondt i maven og skulle tisse og så kunne hun mærke et hoved Så kaldte hun på min far så han kunne ringe efter jordemoderen (de havde planlagt hjemmefødsel. 2.graviditet) ... men inden hun kunne nå frem kunne de godt se at den der baby altså ville ud NU! Så min stedmor lagde sig på badeværelsesgulvet og min far tog i mod - de var helt alene, men alt gik fint! Et kvarter efter, hun kom til verden, kom jordemoderen

Min far er VIRKELIG ikke typen der"bare" gør sådan noget, og han havde ALDRIG gået med til det hvis de ville planlægge det - men idag er han så lykkelig over det, for det var den største oplevelse de to havde haft der helt alene på badeværelset

Ja.... det var så lige dét eneste jeg kunne fortælle om det at faderen tager imod.

Anmeld

9. oktober 2011

LIZO

her er det mig der har prøvet det..  var en kæmpe oplevelse...  da jm sagde det tænkte jeg bare ja ja, hvordan skulle lige kunne gøre det men da hoved er kommet ud tar jm min hænder ned så jeg kan mærke hendes hoved og 2 sek efter kommer hun ud.. får hænderne ind under amene på hende og løfter hende selv op på maven.. hold da op en oplevelse det med ingen andre har holdt hende før mig.. 

går ud fra jm vil stå ved siden af farmand og guide og ha hænder klar

Anmeld

9. oktober 2011

tithi

Min far tog imod min lillesøster - ved et uheld! Eller det vil sige: De bopr ret langt ude på landet og det var i marts for tre år siden = TOTALT snestorm.

Min stedmor vågnede om natten havde ondt i maven og skulle tisse og så kunne hun mærke et hoved Så kaldte hun på min far så han kunne ringe efter jordemoderen (de havde planlagt hjemmefødsel. 2.graviditet) ... men inden hun kunne nå frem kunne de godt se at den der baby altså ville ud NU! Så min stedmor lagde sig på badeværelsesgulvet og min far tog i mod - de var helt alene, men alt gik fint! Et kvarter efter, hun kom til verden, kom jordemoderen

Min far er VIRKELIG ikke typen der"bare" gør sådan noget, og han havde ALDRIG gået med til det hvis de ville planlægge det - men idag er han så lykkelig over det, for det var den største oplevelse de to havde haft der helt alene på badeværelset

Ja.... det var så lige dét eneste jeg kunne fortælle om det at faderen tager imod.

Ja det er jo ikke lige frem en situation man planlægger at stå i, men kan sagtens forestille mig at det er noget der knytter to mennesker endnu mere til hinanden

Jeg tror nu min kæreste ville panikke temmelig meget hvis det skulle ende sådan at vi står helt uden hjælp

Anmeld

9. oktober 2011

Preghiera

tithi skriver:

Ja det er jo ikke lige frem en situation man planlægger at stå i, men kan sagtens forestille mig at der er noget der knytter to mennesker endnu mere til hinanden

Jeg tror nu min kæreste ville panikke temmelig meget hvis det skulle ende sådan at vi står helt uden hjælp

FATTER heller ikke hvordan de kunne bevare roen Dertil skal lige siges at deres førstefødte blev født i grønt fostervand med gulsot og ville ikke die - så tror de har været ENORMT stressede

Men skøn historie!

Anmeld

9. oktober 2011

tithi

LIZO skriver:

her er det mig der har prøvet det..  var en kæmpe oplevelse...  da jm sagde det tænkte jeg bare ja ja, hvordan skulle lige kunne gøre det men da hoved er kommet ud tar jm min hænder ned så jeg kan mærke hendes hoved og 2 sek efter kommer hun ud.. får hænderne ind under amene på hende og løfter hende selv op på maven.. hold da op en oplevelse det med ingen andre har holdt hende før mig.. 

Det er netop også det vi tænker gør oplevelsen helt speciel

Anmeld

9. oktober 2011

tithi

Preghiera skriver:

FATTER heller ikke hvordan de kunne bevare roen Dertil skal lige siges at deres førstefødte blev født i grønt fostervand med gulsot og ville ikke die - så tror de har været ENORMT stressede

Men skøn historie!

Ja synes godt nok det er vildt bare at forestille sig at stå i samme situation, og det må især have været voldsomt når man tidligere har været igennem en turbulent fødsel.. Men så længe det gik godt, så er det, som du selv siger, en rigtig god historie og i øvrigt godt gået af dem begge

Anmeld

10. oktober 2011

FogL

LIZO skriver:

Uh, det kunne jeg så godt tænke mig, hvis der er kræfter til det - men self. er der det! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.