Anonym skriver:
Hej piger....
Jeg har en dreng på 9 år med min ex kæreste.... Vores dreng går i 2b. Han besøger sin far hver 2 weekend ( Det skulle det være ) men tit aflyser hans far. Nu er der forældre samtale i 2 klasse og i 1 klasse fik jeg ivide at vi ikke kunne få 2 tider ( 1 til mig og 1 til hans far) da der kun var sat 20 min af til hver barn uanset om man var skilsmisse barn eller hvad.... Nu er mit spørglsmål skal jeg informerer om den samtale til faren?? Han får mail fra skolen (sedler ) men reagerer sjældenpå dem..... Eller er det ikke mit problem om han får meldt sig til?? Sidst passede det ikke med tiden ( den tid han kunne, kunne jeg ikke pga mine andre børn) Hvad så kan jeg så bare ikke komme til samtale?? Synes det er mig der skal deltage da jeg har alt med skole og hverdagen at gøre, hn laver aldrig lektier med ham når han er på weekend... Nogle der har erfaring eller råd??
Det skal lige nævnes at for tiden snakker vi ikke ret meget sammen da jeg er ved at køre en samværs sag så det erkun lige ved aflevering vi siger pænt hej og fortæller hvad nyt er emd vores dreng ellers er der ingen kontakt....
Jeg har været alene med min dreng siden han var 2 år. Han er 11 år idag, så jeg kender en del til de problematikker, der kan opstå.
Min søns far har aftenarbejde, så han har derfor aldrig deltaget i forældre-samtaler, forældre-møder eller arrangementer i forbindelse med skolen. Det er ret ærgeligt, da vores søn gerne så, at hans far også deltog. Desværre har hans far bare taget det valg, at have et aftenarbejde, da han ikke gider daghold (det der med at stå tidligt op hehe).
Vi har aldrig fået 2 tider til forældre-samtaler, det har simpelthen aldrig været et tilbud, og hans far får aldrig papirer tilsendt angående skolen. Det er mit job som bopæls-forælder, at bringe disse oplysninger videre. Så når jeg har været til en forældre-samtale, fortæller jeg hans far det der er relevant, og hvordan det i det hele taget, går med ham i skolen. Mere bliver det sådan set ikke til.
Min søn er på samvær hos sin far hver 2. weekend, hver 2. tirsdag og på ferier. Det har fungeret fint. Mark tager altid sin skoletaske med om til sin far, og så får han altid lavet alle lektier til om mandagen, når han er på weekend hos hans far.
Jeg synes du skal lave en aftale med faderen om at når der er samvær hos ham, så er det også ham der skal stå for at hjælpe med de lektier, der er til om mandagen. Ellers kan det hele sagtens blive meget presset, og hårdt for et lille barn f.eks. at skulle sidde søndag aften med en masse lektier.
Det er da kun normalt og naturligt, at faderen også skal hjælpe jeres dreng med lektier, ligesom du jo gør, når du har ham.
Held og lykke med det hele