Barn med en ex kæreste hvad skal jeg gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.155 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hej piger....

Jeg har en dreng på 9 år med min ex kæreste.... Vores dreng går i 2b. Han besøger sin far hver 2 weekend ( Det skulle det være ) men tit aflyser hans far. Nu er der forældre samtale i 2 klasse og i 1 klasse fik jeg ivide at vi ikke kunne få 2 tider ( 1 til mig og 1 til hans far) da der kun var sat 20 min af til hver barn uanset om man var skilsmisse barn eller hvad.... Nu er mit spørglsmål skal jeg informerer om den samtale til faren?? Han får mail fra skolen (sedler ) men reagerer sjældenpå dem..... Eller er det ikke mit problem om han får meldt sig til?? Sidst passede det ikke med tiden ( den tid han kunne, kunne jeg ikke pga mine andre børn) Hvad så kan jeg så bare ikke komme til samtale?? Synes det er mig der skal deltage da jeg har alt med skole og hverdagen at gøre, hn laver aldrig lektier med ham når han er på weekend... Nogle der har erfaring eller råd??

Det skal lige nævnes at for tiden snakker vi ikke ret meget sammen da jeg er ved at køre en samværs sag så det erkun lige ved aflevering vi siger pænt hej og fortæller hvad nyt er emd vores dreng ellers er der ingen kontakt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Hej piger....

Jeg har en dreng på 9 år med min ex kæreste.... Vores dreng går i 2b. Han besøger sin far hver 2 weekend ( Det skulle det være ) men tit aflyser hans far. Nu er der forældre samtale i 2 klasse og i 1 klasse fik jeg ivide at vi ikke kunne få 2 tider ( 1 til mig og 1 til hans far) da der kun var sat 20 min af til hver barn uanset om man var skilsmisse barn eller hvad.... Nu er mit spørglsmål skal jeg informerer om den samtale til faren?? Han får mail fra skolen (sedler ) men reagerer sjældenpå dem..... Eller er det ikke mit problem om han får meldt sig til?? Sidst passede det ikke med tiden ( den tid han kunne, kunne jeg ikke pga mine andre børn) Hvad så kan jeg så bare ikke komme til samtale?? Synes det er mig der skal deltage da jeg har alt med skole og hverdagen at gøre, hn laver aldrig lektier med ham når han er på weekend... Nogle der har erfaring eller råd??

Det skal lige nævnes at for tiden snakker vi ikke ret meget sammen da jeg er ved at køre en samværs sag så det erkun lige ved aflevering vi siger pænt hej og fortæller hvad nyt er emd vores dreng ellers er der ingen kontakt....

Jeg har været alene med min dreng siden han var 2 år. Han er 11 år idag, så jeg kender en del til de problematikker, der kan opstå.

Min søns far har aftenarbejde, så han har derfor aldrig deltaget i forældre-samtaler, forældre-møder eller arrangementer i forbindelse med skolen. Det er ret ærgeligt, da vores søn gerne så, at hans far også deltog. Desværre har hans far bare taget det valg, at have et aftenarbejde, da han ikke gider daghold (det der med at stå tidligt op hehe).

Vi har aldrig fået 2 tider til forældre-samtaler, det har simpelthen aldrig været et tilbud, og hans far får aldrig papirer tilsendt angående skolen. Det er mit job som bopæls-forælder, at bringe disse oplysninger videre. Så når jeg har været til en forældre-samtale, fortæller jeg hans far det der er relevant, og hvordan det i det hele taget, går med ham i skolen. Mere bliver det sådan set ikke til.

Min søn er på samvær hos sin far hver 2. weekend, hver 2. tirsdag og på ferier. Det har fungeret fint. Mark tager altid sin skoletaske med om til sin far, og så får han altid lavet alle lektier til om mandagen, når han er på weekend hos hans far.

Jeg synes du skal lave en aftale med faderen om at når der er samvær hos ham, så er det også ham der skal stå for at hjælpe med de lektier, der er til om mandagen. Ellers kan det hele sagtens blive meget presset, og hårdt for et lille barn f.eks. at skulle sidde søndag aften med en masse lektier.

Det er da kun normalt og naturligt, at faderen også skal hjælpe jeres dreng med lektier, ligesom du jo gør, når du har ham.

Held og lykke med det hele 

Anmeld

8. oktober 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Jeg har været alene med min dreng siden han var 2 år. Han er 11 år idag, så jeg kender en del til de problematikker, der kan opstå.

Min søns far har aftenarbejde, så han har derfor aldrig deltaget i forældre-samtaler, forældre-møder eller arrangementer i forbindelse med skolen. Det er ret ærgeligt, da vores søn gerne så, at hans far også deltog. Desværre har hans far bare taget det valg, at have et aftenarbejde, da han ikke gider daghold (det der med at stå tidligt op hehe).

Vi har aldrig fået 2 tider til forældre-samtaler, det har simpelthen aldrig været et tilbud, og hans far får aldrig papirer tilsendt angående skolen. Det er mit job som bopæls-forælder, at bringe disse oplysninger videre. Så når jeg har været til en forældre-samtale, fortæller jeg hans far det der er relevant, og hvordan det i det hele taget, går med ham i skolen. Mere bliver det sådan set ikke til.

Min søn er på samvær hos sin far hver 2. weekend, hver 2. tirsdag og på ferier. Det har fungeret fint. Mark tager altid sin skoletaske med om til sin far, og så får han altid lavet alle lektier til om mandagen, når han er på weekend hos hans far.

Jeg synes du skal lave en aftale med faderen om at når der er samvær hos ham, så er det også ham der skal stå for at hjælpe med de lektier, der er til om mandagen. Ellers kan det hele sagtens blive meget presset, og hårdt for et lille barn f.eks. at skulle sidde søndag aften med en masse lektier.

Det er da kun normalt og naturligt, at faderen også skal hjælpe jeres dreng med lektier, ligesom du jo gør, når du har ham.

Held og lykke med det hele 

1000 tak for dit svar... Kan høre du hellerr ikke har haft det nemt altid emd hensyn til samvær osv..... Problemet er at hans far ikke er interresseret i at lave lektier med ham, han får skole tasken med men om søndagen når han kommer hjem kl 16 er lektierne aldrig lavet selvom jeg siger om fredagen at der er lektier og de gerne må lave dem..... Har virkelig rigtigt mange problemer både med knægten på 9 år og vores anden fællles datter på 4 år som også er på samvær hver 2 weekend, synes det er hårdt når min dreng skriger efter tid emd hans far men faren aldrig deltagr i skolefester, 1 skoledag osv så bliver man rigtigt ked på sine børns vegne...

Anmeld

8. oktober 2011

Carina1977

Anonym skriver:

1000 tak for dit svar... Kan høre du hellerr ikke har haft det nemt altid emd hensyn til samvær osv..... Problemet er at hans far ikke er interresseret i at lave lektier med ham, han får skole tasken med men om søndagen når han kommer hjem kl 16 er lektierne aldrig lavet selvom jeg siger om fredagen at der er lektier og de gerne må lave dem..... Har virkelig rigtigt mange problemer både med knægten på 9 år og vores anden fællles datter på 4 år som også er på samvær hver 2 weekend, synes det er hårdt når min dreng skriger efter tid emd hans far men faren aldrig deltagr i skolefester, 1 skoledag osv så bliver man rigtigt ked på sine børns vegne...

Ja jeg kan sagtens nikke genkendende til det. Børnene bliver SÅ skuffet, og det er jo kun naturligt at de føler, at de skilder sig ud, når de ser andre fædre deltage aktivt. De vil jo altid føle at de mangler deres far 

Angående lektie-læsningen, så er der ikke noget der hedder, at man ikke gider det. I hvert fald ikke i min verden. Det hører med til det at være forælder. Så hvis jeg var dig, ville jeg slet ikke acceptere det, men meddele ham, at lektierne skal være lavet.....at det simpelthen følger med, når man har et skolebarn. Vil han stadig ikke makke ret, så synes jeg simpelthen du skal bringe det op ved statsamtet, når i når dertil.

Jeg kan til stadighed undres over, at der er fædre der prøver at slippe så nemt om ved det, og mener det er deres ret at lave alt det sjove, og slippe udenom det mindre sjove. Jeg ved godt at de ikke ser dem i hverdagen, og derfor gerne vil bruge tiden på noget andet...men under lektie-læsningen, får man altså også utroligt meget kvalitets-tid sammen.

Men øv at det skal være sådan. Det hele ville være meget nemmere, hvis de gjorde alting af sig selv 

Anmeld

8. oktober 2011

Rsa

Jeg står i samme situation, min dreng er også 9 år og hans far deltager heller ikke i noget der har med skoeln at gøre...

Hans far har en arbejde han går op i med liv og sjæl, og prioriterer derfor dette ret højt. Men det er efterhånden blevet sådan, at jeg informerer ham om de møder, skolefester mm. der er og så kan han deltage om han har tid.

Det har han som regel aldrig, hvilket jeg har acceptere og heldigvis har min søn en skøn bonus far, som deltager i alt det hans far ike har tid til

Men tror bare du må acceptere, at det er hans valg, ikek at vil deltage i hans søn på det område og som du selv skriver, det er dig der hovedsageligt indvolverer dig i din søns liv i skolen mm. så det er selvfølgelig dig der skal deltage i forældresamtalen og så må hans far indfinde sig, hvis det interesserer ham (hvilket det ikke lyder til!) Så synes fatisk slet ikek du skal tænke på det på den måde - informere ham om de arrangemenert, samtaler mm. der er og så kan han selv tage stilling til det.

Min søns far har aldrig deltaget i noget på skolen og det gør han til stadighed ikke, men han får buddet og min søn har ingen forventninger om, at han gør... Så måske det er forventningerne der skal afstemmes med virkeligheden?

Anmeld

13. oktober 2011

SjeBets

Du er ikke forpligtigt til at holde ham underrettet om sådan møder, skolen sender ud, og det er HANS pligt at opsøge den slags information, det fik min eks at vide da han brokkede sig over at jeg ikke fortalte ham om møder og sådan i børnehaven at han selv skulle finde ud af det, ja det skal jeg sq da også .. nu må han lige komme ind i kampen ... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.