Anonym skriver:
Tjah som nu overskriften siger, nogen der kan fortælle mig lidt om spiralen, om hvordan den har påvirket jer .. Og hvilke type er bedst ? Der findes nogle forskellige så vidt jeg ved
..
der findes en kobberspiral og en hormonspiral.
kobberspiralen er billigere end hormonspiralen. kobberspiralen koster 3-400 kroner og den er hos lægen så man ikke skal hente den selv på spoteket. det skal man med hormonspiralen i mange tilfælde.
fordelen ved kobberspiralen er at man ikke får hormoner i kroppen.. og så er den jo billig og holder lige så længe som hormonspiralen. (5 år)
Ulempen er at det er befrugtede æg (nogengange) som der så bliver "dræbt" fordi at spiralen forhindre ægget i at sætte sig fast på livmodervæggen..
Hormonspiralen..
er dyrere. 1200. der er hormoner i..
og den gør så at ægget slet ikke bliver befrugtet og derved er det intet der bliver "dræbt" osv..
men tal gerne med din læge om præventionen mht spiraler, det er rigtig nemt og det gør ikke ondt at få lagt.. man kan komme til at bløve lidt og pletbløde lidt i starten og ens første mensturationer kan være meget uregelmassige..
jeg har selv kobberspiralen. og jeg mærker intet til den udover at jeg har haft lidt svamp og pletbløder lidt indimellem. det er også det..
og det er dejlig billigt (med kobberspiralen) det er gode penge at give
Anmeld