Spiral? Kan i fortælle mig lidt om det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.698 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. oktober 2011

Anonym trådstarter

Tjah som nu overskriften siger, nogen der kan fortælle mig lidt om spiralen, om hvordan den har påvirket jer .. Og hvilke type er bedst ? Der findes nogle forskellige så vidt jeg ved ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Tjah som nu overskriften siger, nogen der kan fortælle mig lidt om spiralen, om hvordan den har påvirket jer .. Og hvilke type er bedst ? Der findes nogle forskellige så vidt jeg ved ..

der findes en kobberspiral og en hormonspiral.

kobberspiralen er billigere end hormonspiralen. kobberspiralen koster 3-400 kroner og den er hos lægen så man ikke skal hente den selv på spoteket. det skal man med hormonspiralen i mange tilfælde.

fordelen ved kobberspiralen er at man ikke får hormoner i kroppen.. og så er den jo billig og holder lige så længe som hormonspiralen. (5 år)

Ulempen er at det er befrugtede æg (nogengange) som der så bliver "dræbt" fordi at spiralen forhindre ægget i at sætte sig fast på livmodervæggen..

Hormonspiralen.. 

er dyrere. 1200. der er hormoner i.. 

og den gør så at ægget slet ikke bliver befrugtet og derved er det intet der bliver "dræbt" osv.. 

men tal gerne med din læge om præventionen mht spiraler, det er rigtig nemt og det gør ikke ondt at få lagt.. man kan komme til at bløve lidt og pletbløde lidt i starten og ens første mensturationer kan være meget uregelmassige..

jeg har selv kobberspiralen. og jeg mærker intet til den udover at jeg har haft lidt svamp og pletbløder lidt indimellem. det er også det..

og det er dejlig billigt (med kobberspiralen) det er gode penge at give  

Anmeld

8. oktober 2011

Silja&Noam

Altså jeg har haft kopperspiral og den sku hentes på apoteket men ja den er billigere og forstyrre ik din hormonbalance, så hvis du ønsker at blive gravid så snart du har fået taget den ud.. Jeg kan klart anbefale den mine blødninger var normale og havde kun lette mens smerter.

Anmeld

8. oktober 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Altså jeg har en Mirena hormon spiral.. Har haft den nu 1 ½ år.. De første 3-4 måneder havde jeg meget urelmæssig pletblødning og smerter.. Og skulle vænne mig til den.. 

Af ulemper har jeg haft MANGE svedeture og vægtøgning.. Kan nogle gange vågne om natten badet i sved eller kan sidde i skolen og så kommer det bare 

Kender desværre andre piger der også døjer med svedeture ! Og så har jeg taget 8 kilo på  

Men ellers er jeg super glad for den.. Jeg har ikke haft mens i over et år.. Døjede meget med ægløsningssmerter i starten men det er næsten væk.. Så hvad jeg selv ved, og hvad andre piger jeg kender har sagt: Så kræver den tilvænning.. 

Nu har jeg heller ikke født, så den var ret smertefuld og få at op.. Men andre jeg kender der har født mærkede det næsten ikke.

Anmeld

8. oktober 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Og med hensyn til prisen, så kan du få dækket beløbet af staten.. Det fik jeg .. Fik 900 kr tilbage Og det kan ALLE ansøge om sagde gynækæologen .. Og dens virkning aftager efter 1 måned ! Har jeg selv fået afvide af førende overlæge i gynækæologi på Skejby .. Så det er kanon.. 

Anmeld

8. oktober 2011

juni76

Jeg har haft en hormon spiral,og var super glad for den. Jeg blødte også lidt hop i galop de første par mdr,men der efter blødte jeg ikke.Den nev også lidt i starten jeg havde den oppe. Har ik haft problemer med vægten og svede ture. Det der var værst,var at få den lagt. Min læge kunne ik sætte den op.da min livmoder trak sig tilbage,så det gjorde rigtig ondt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.