Brugt Love nest pude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.559 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. oktober 2011

Louiiiise

Hej tøser Har fået denne pude til den kommende prinsesse, men den er brugt. Jeg kom så til at tænke på om det var go ide at bruge en brugt, i forhold til om puden er formet efter min venindes søn hoved? Ligesom man ikke må bruge en brugt madras! Knus Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2011

eliasogmor

Louiiiise skriver:

Hej tøser Har fået denne pude til den kommende prinsesse, men den er brugt. Jeg kom så til at tænke på om det var go ide at bruge en brugt, i forhold til om puden er formet efter min venindes søn hoved? Ligesom man ikke må bruge en brugt madras! Knus Louise

tror godt du kan bruge den....men har fået at vide , at de ikke hjælper....

Anmeld

8. oktober 2011

KarinaIda

Louiiiise skriver:

Vi har brugt sådan en brugt pude her, men hvor meget den hjælper, aner jeg ikke.. Her ku den sagtens undværes!!

Anmeld

8. oktober 2011

K&S

eliasogmor skriver:

tror godt du kan bruge den....men har fået at vide , at de ikke hjælper....

Jeg kan jo selvfølgelig ikke sige om det har været pudens effekt eller ej, men Antons baghoved har rettet sig fint efter brug af den

Anmeld

8. oktober 2011

Nea85

K&S skriver:

Jeg kan jo selvfølgelig ikke sige om det har været pudens effekt eller ej, men Antons baghoved har rettet sig fint efter brug af den

Blander mig lige..
Havde han fladt baghoved, eller var han flad / skæv i siden af hovedet?
Min datter er desværre en smule flad i den ene side, men jeg har købt en lejringspude, som har hjulpet en del. Der mangler dog en smule, og det ville da være dejligt, hvis sådan en pude kunne rette det

Anmeld

8. oktober 2011

K&S

Nea85 skriver:

Blander mig lige..
Havde han fladt baghoved, eller var han flad / skæv i siden af hovedet?
Min datter er desværre en smule flad i den ene side, men jeg har købt en lejringspude, som har hjulpet en del. Der mangler dog en smule, og det ville da være dejligt, hvis sådan en pude kunne rette det

Han var flad i baghovedet, vi prøvede at ligge ham på siden eller med hovedet til siden, men der gik jo et splitsekund, så lå han på ryggen og kiggede lige op

Vi synes, den har hjulpet rigtig meget  men man skal lige tænke over, at den tager noget af længden i barnevognen - vi har en kombivogn, så vi måtte simpelthen fjerne den igen, inden jeg egenligt synes, fordi han ikke kunne være der i længden  men han baghoved er stort set "normalt" i dag, han er 14 måneder

Anmeld

8. oktober 2011

Nea85

K&S skriver:

Han var flad i baghovedet, vi prøvede at ligge ham på siden eller med hovedet til siden, men der gik jo et splitsekund, så lå han på ryggen og kiggede lige op

Vi synes, den har hjulpet rigtig meget  men man skal lige tænke over, at den tager noget af længden i barnevognen - vi har en kombivogn, så vi måtte simpelthen fjerne den igen, inden jeg egenligt synes, fordi han ikke kunne være der i længden  men han baghoved er stort set "normalt" i dag, han er 14 måneder

Det er denne jeg har købt: http://www.dba.dk/stoette-pude-ergonomisk-lej/id-7 6997855/

Den virkede perfekt i starten, købte den da hun var ca. 3 måneder. Nu er hun desværre begyndt at vende sig, så hun ligger ofte med næsen mod loftet, når jeg kommer ind til hende - og så ender det jo måske med at hun får fladt baghoved..

Problemet med Clara er, at hun for det meste kun ligger med hovedet til den ene side, og det har gjort, at hun er skæv i den side af hovedet. Jeg kan ikke helt finde ud af, om love nest-puden vil hjælpe, for hun vil jo stadig kunne have hovedet mod den "forkerte" side.. I hvert fald sådan som jeg ser billederne.
Hvad tænker du om det?

Det skal lige siges, at hun er lidt over 5 måneder nu. Mener det bedst kan rette sig til de er 6-7 måneder men med lille chance indtil de er et år

Anmeld

8. oktober 2011

Nea85

Nea85 skriver:

Det er denne jeg har købt: http://www.dba.dk/stoette-pude-ergonomisk-lej/id-7 6997855/

Den virkede perfekt i starten, købte den da hun var ca. 3 måneder. Nu er hun desværre begyndt at vende sig, så hun ligger ofte med næsen mod loftet, når jeg kommer ind til hende - og så ender det jo måske med at hun får fladt baghoved..

Problemet med Clara er, at hun for det meste kun ligger med hovedet til den ene side, og det har gjort, at hun er skæv i den side af hovedet. Jeg kan ikke helt finde ud af, om love nest-puden vil hjælpe, for hun vil jo stadig kunne have hovedet mod den "forkerte" side.. I hvert fald sådan som jeg ser billederne.
Hvad tænker du om det?

Det skal lige siges, at hun er lidt over 5 måneder nu. Mener det bedst kan rette sig til de er 6-7 måneder men med lille chance indtil de er et år

Det med længden af barnevognen bliver ikke et problem her. Vi har en Odder, og hun er ikke så lang

Anmeld

8. oktober 2011

K&S

Hvad tænker du om det?

Jeg har ikke prøvet sådan en, som du har købt tidligere, men købte du den "kun" fordi hun lå med hovedet til den samme side hele tiden? 

Har du evt. fået tjekket, at hun ikke er låst i nakken og det er derfor, hun kun kigger til den ene side?

Anton ville også helt kigge til den samme side hele tiden, det viste sig nemlig, at han var låst i nakken og spændt i musklen på halsen (og flere andre steder), vi var hos en kranio-sakral terapeut.

Derefter flyttede vi rundt på en hel del derhjemme, så lyset kom fra den anden side, bamsen stod på den modsatte side, legetøjet hang/stod til den anden side på aktivitetstæppet og han kigger lige fint til begge sider nu

Umiddelbart tror jeg ikke puden vil hjælpe jer, men jeg næsten hellere prøve og sige "nå den virkede ikke" istedet for slet ikke at prøve

Anmeld

8. oktober 2011

Nea85

Jeg gik til kiropraktor med hende, da hun var omkring 8 uger, fordi jeg havde mistanke om det. Det var efter råd fra min SP, at det blev kiropraktor.
Hun havde ikke spændinger eller noget i nakken, men der var gener mellem skulderbladene. Det har imidlertid ikke hjulpet at få det behandlet - i hvert fald ikke på at hun i 9 ud af 10 tilfælde kigger til den forkerte side..

Har det lidt ligesom dig, at det er bedre at prøve det af, men samtidig vil jeg ikke give 250 kr (har ikke lige undersøgt brugtmarkedet) for noget, der så ikke har virket.
Jeg tror desværre heller ikke helt, at den virker i dette tilfælde, for hun er jo ikke "låst fast" på samme måde som ved lejringspuden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.