Hej
Jeg kunne godt bruge lidt råd :-)
Jeg har en dejlig (og utrolig energisk) datter på 6 mdr. som er begyndt at møffe. Det er jo dejligt at hun allerede kan det, og hun får da også mange timer til at gå med det.
Problemet opstår nu når jeg er gået igang med at forsøge at putte hende i egen seng.
Vi har indtil nu, kun kunne lulle hende i søvn ved en trilletur i liften i barnevognen, så det har vi gjort både til lure om dagen og til putning om aftenen. Når hun så er faldet i søvn, har vi båret liften ind på et bord ved siden af vores seng, så hun sover i samme rum som os.
Men nu hvor hun møffer og vender sig, er jeg ikke tryg ved den lille lift mere, da hun engang imellem ligner en der er på vej ud over kanten på liften, så nu er det tid til at blive puttet i hendes egen tremmeseng. (Dog stadig i soveværelset sammen med os)
Men når jeg ligger hende ned i sengen, vender hun sig straks om på maven i møffe-position. Uanset hvor døsig og træt hun er. Også selvom hun faktisk næsten er faldet i søvn i mine arme. Og når hun så ligger i møffe-position, er hun overbevist om at hun ikke skal sove. Uanset hvor træt hun er. Så hun begynder instinktivt at møffe - enten drejer hun rundt så hun ligger på tværs, eller også møffer hun helt op i kanten af sengen, til hun til sidst rammer gærdet og ikke kan komme længere...men det stopper hende ikke. Nej nej, hun møffer videre og "maser" hovedet ind i gærdet indtil hun bliver sur over ikke at kunne komme videre.
Hun har altid været en meget aktiv baby. Ikke tid til at sidde og hygge. Der skal ske noget hele tiden. Selv når hun får flaske, kører både arme og ben i en konstant hvirvel.
Så hvordan putter man en baby der er i konstant bevægelse?
Anmeld