baby i svømmehallen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

571 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. oktober 2011

bobbles

ja som overskriften siger hvornår må man tage sin baby med i svømmehallen? mener umiddelbart selv jeg har hørt de skal veje omkring 4 kg før man må tage dem med.. håber nogen kan hjælpe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

sne190810

Frøken Christiansen skriver:

ja som overskriften siger hvornår må man tage sin baby med i svømmehallen? mener umiddelbart selv jeg har hørt de skal veje omkring 4 kg før man må tage dem med.. håber nogen kan hjælpe...

Helst 8 uger efter fødslen for Moar'en, da hun lige skal lukke sig helt sammen 'forneden'. Det fik jeg afvide

Anmeld

7. oktober 2011

Mi

Ligeså snart navlen er helet må i svømme. Dog kan svømmeklubberne have individuelle retningslinier. Vi svømmede med vores tvillingepiger to gange om ugen, startede da de var ca tre måneder tror jeg, de vejede i hvert fald kun 3 kg ca.

Anmeld

7. oktober 2011

K&S

sne190810 skriver:

Helst 8 uger efter fødslen for Moar'en, da hun lige skal lukke sig helt sammen 'forneden'. Det fik jeg afvide

Mht. babys vægt mener jeg, at de fleste svømmehaller siger min. 3 kilo

Anmeld

7. oktober 2011

bobbles

sne190810 skriver:

nu fik jeg jo kejsersnit er der så andre regler? for er nemlig holdt op med at bløde efter fødslen som er 3½ uge siden.. og min lille pige vejede 2780 men er nu oppe på 3500g

Anmeld

7. oktober 2011

bobbles

K&S skriver:

Mht. babys vægt mener jeg, at de fleste svømmehaller siger min. 3 kilo

ja min baby blev vejet idag til 3500g

Anmeld

7. oktober 2011

K&S

nu fik jeg jo kejsersnit er der så andre regler? for er nemlig holdt op med at bløde efter fødslen som er 3½ uge siden.. og min lille pige vejede 2780 men er nu oppe på 3500g

Jeg fandt dette på hjemmesiden for "Det private barselshotel"

Operationssåret kan være syet på forskellige måder. Huden kan lukkes med tråd, lim eller agraffer (som på billedet) og heler ofte hurtigt op. Såret kan godt klø, mens det heler.

At blive oplært i hvordan man passer sit sår, og viden om, hvad der er normalt, sikrer hurtigt opheling.

Så længe du bløder, er der let adgang for bakterier til livmoderen, og for at undgå betændelse bør du være opmærksom på

• God håndhygiejne.
  • Skylle dig forneden med håndbruser så længe du bløder friskt.
  • Undgå træk og kulde, benytte varm påklædning.
  • Undgå karbad og svømmehal.
  • Ikke bruge tamponer.
  • Skifte bind hyppigt.
  • Ved samleje beskyttelse med kondom.

Anmeld

7. oktober 2011

bobbles

K&S skriver:

Jeg fandt dette på hjemmesiden for "Det private barselshotel"

Operationssåret kan være syet på forskellige måder. Huden kan lukkes med tråd, lim eller agraffer (som på billedet) og heler ofte hurtigt op. Såret kan godt klø, mens det heler.

At blive oplært i hvordan man passer sit sår, og viden om, hvad der er normalt, sikrer hurtigt opheling.

Så længe du bløder, er der let adgang for bakterier til livmoderen, og for at undgå betændelse bør du være opmærksom på

• God håndhygiejne.
  • Skylle dig forneden med håndbruser så længe du bløder friskt.
  • Undgå træk og kulde, benytte varm påklædning.
  • Undgå karbad og svømmehal.
  • Ikke bruge tamponer.
  • Skifte bind hyppigt.
  • Ved samleje beskyttelse med kondom.

hehe tak for info med mht mig så er arret helet fint og bløder ikke mere. så kunne jo godt tænke mig at vide hvornår jeg må tage min pige med i svømmehallen.. ellers prøver jeg at høre SP næste gang

Anmeld

7. oktober 2011

<3

3 mdr - det har noget at gøre med uudviklede lunger og klordampe

Kh Kirsten - tidl. svømmelærer

Anmeld

7. oktober 2011

Kløver

Det varierer lidt, for mor gælder det man har været til 8 ugers undersøgelse og man ikke bløder længere ( har noget med risiko for infekstion at gøre, så man kan ikke bare bruge en tampon, det er vigtigt mor er stoppet med at bløde)

For de små har nogle svømmehaller regler ang alder og/eller vægt

men på sundhedguiden siger de fra 5-6 uger, og at navlen skal være helet og huden intakt.

Du kan selv læse mere via linket

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/babyhaandbogen/pleje-ve-og-vel/babysv-oslash;mning/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.