Alle mine bekymringer gjort til skamme ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.438 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. oktober 2011

Wimmie

Ha! Så kan jeg lære at overlade tingene til de professionelle - jeg havde jo små-bekymret mig lidt over at min mave og symfysemål var så lille i forhold til andre gravide i uge 29, og det blev da gjort helt til skamme ved jordemoderbesøget i går 

Jeg havde hverken målt langt nok nede eller langt nok oppe, og i stedet for knap 23 cm som jeg målte det til, var mit symfysemål på 29 cm 

Hvordan jeg kunne måle  forkert er mig en gåde, men jeg stopper bare med selv at prøve fra nu af, hehe...

Så alt var i den skønneste orden, lillepigen ligger fint med hovedet nedad og fødderne inde bag mine ribben i venstre side (hvilket jeg sagtens kan mærke nu). Hun blev skønnet til ca. 1400 gram, hvilket er lige omkring gennemsnittet, så det er jo også perfekt 

Grunden til at min mave ikke ser så stor og gravid ud er åbenbart at jeg har så gode og stramme mavemuskler der "holder lige igen" på graviditetsmaven - men hun mente at det nok skulle komme.

Men det er da rart at vide at alle mine timer i Fitness World ikke har været forgæves...tænkt at jeg rent faktisk har mavemuskler 

Så alt er vel 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

DinNabo

Wimmie skriver:

Ha! Så kan jeg lære at overlade tingene til de professionelle - jeg havde jo små-bekymret lidt over at min mave og symfysemål var så lille i forhold til andre gravide i uge 29, og det blev da gjort helt til skamme ved jordemoderbesøget i går 

Jeg havde hverken målt langt nok nede eller langt nok oppe, og i stedet for knap 23 cm som jeg målte det til, var mit symfysemål på 29 cm 

Hvordan jeg kunne måle  forkert er mig en gåde, men jeg stopper bare med selv at prøve fra nu af, hehe...

Så alt var i den skønneste orden, lillepigen ligger fint med hovedet nedad og fødderne inde bag mine ribben i venstre side (hvilket jeg sagtens kan mærke nu). Hun blev skønnet til ca. 1400 gram, hvilket er lige omkring gennemsnittet, så det er jo også perfekt 

Grunden til at min mave ikke ser så stor og gravid ud var åbenbart at jeg havde så gode og stramme mavemuskler der "holder lige igen" på graviditetsmaven - men hun mente at det nok skulle komme.

Men det er da rart at vide at alle mine timer i Fitness World ikke har været forgæves...tænkt at jeg rent faktisk har mavemuskler 

Så alt er vel 

Haha Ja nogen gange skal man lade være med selv at ville al ting.

Fedt med at det ikke har været forgæves med Fitness!

Anmeld

7. oktober 2011

Wimmie

DinNabo skriver:

Haha Ja nogen gange skal man lade være med selv at ville al ting.

Fedt med at det ikke har været forgæves med Fitness!

Ja, lidt fjollet sådan at bekymre sig uden grund...men sådan er nok bare generelt at være gravid 

Anmeld

7. oktober 2011

Dinna88

Hehe - lidt sjovt alligevel men skønt, at der intet var i det alligevel.

Men er det så rigtigt, at jo bedre form man er i = jo mindre mave? Altså, jeg hørte i TV engang at Mary var så lille om maven fordi hun var i super form. Og så tænkte jeg whaaaat, har det betydning? Men hvis man har stenhårde mavemuskler, kan det altså komme en til gode på det område?

Anmeld

7. oktober 2011

Møn-Mor

Det var da dejligt, at det viste sig dine bekymringer for uden grund .

Ja maven skal med garanti nok nå at blive betragteligt større hehe.

Anmeld

7. oktober 2011

Noahmor

Wimmie skriver:

Ja, lidt fjollet sådan at bekymre sig uden grund...men sådan er nok bare generelt at være gravid 

Ja, og bekymringerne bliver ikke mindre, når babyen er kommet ud. 

Anmeld

7. oktober 2011

Camulla

Wimmie skriver:

Ha! Så kan jeg lære at overlade tingene til de professionelle - jeg havde jo små-bekymret mig lidt over at min mave og symfysemål var så lille i forhold til andre gravide i uge 29, og det blev da gjort helt til skamme ved jordemoderbesøget i går 

Grunden til at min mave ikke ser så stor og gravid ud er åbenbart at jeg har så gode og stramme mavemuskler der "holder lige igen" på graviditetsmaven - men hun mente at det nok skulle komme.

Så alt er vel 

Anmeld

7. oktober 2011

Nessie

Hvor skønt at alt er vel derinde
Ja, væk med målebåndet, du bliver bare unødigt bekymret

Hmm, hvis mavemusklerne er med til at afgøre størrelsen på den gravide mave, så havde jeg helt klart ingen mavemuskler, min mave var mega stor, meget tidligt

Anmeld

7. oktober 2011

K&S

Wimmie skriver:

Så alt er vel 

PLING, der gik da lige et lys op for mig - grunden til at min mave bulede meget hurtigt var, at jeg har INGEN mavemuskler har/havde 

Anmeld

7. oktober 2011

Kit

Ha ha...jeg fik det samme at vide med mavemusklerne ved første jordemoderbesøg og fik først en lille mave omkring uge 27 - var så glad for, at manden var med til besøget, så han også hørte det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.