hvilken str cykel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.456 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. oktober 2011

henh01

Min datter på 7 år skal have en cykel i julegave.. Jeg er bare SÅÅ meget i tvivl om hvilken str. jeg skal vælge. En 20" ville måske være ideel nu og her, men vil hun så måske være vokset ud af den til sommer? Og en 24" er den for stor? Kan se at nogen børn har taget en 24" i brug som 10-12 årig..

Hvad str cykel har Jeres 7 årige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

Vivian67

vores datter blev 7 år i maj hendes cykel er 20" og jeg tror hun kan passe den længe endnu. I tøj bruger hun str. 128 - så  du lidt fornemmelse af hvor høj hun er.

Vi kiggede også på en 24" men syntes den blev for stor, vi valgte så at købe en meget pæn brugt cykel til hende, så får hun en helt ny næste gang, da jeg tror str. 24 passer i lidt længere tid.

Anmeld

6. oktober 2011

henh01

Vivian67 skriver:

vores datter blev 7 år i maj hendes cykel er 20" og jeg tror hun kan passe den længe endnu. I tøj bruger hun str. 128 - så  du lidt fornemmelse af hvor høj hun er.

Vi kiggede også på en 24" men syntes den blev for stor, vi valgte så at købe en meget pæn brugt cykel til hende, så får hun en helt ny næste gang, da jeg tror str. 24 passer i lidt længere tid.

min datter er lige under 130 cm høj...

Anmeld

6. oktober 2011

ekzunz

Lukas fik ny cykel for et par mdr. siden og det er en  20" Han bliver 7 til december og er også ca. 130 cm. høj. Han er ikke så vant til at cykle, så jeg tror slet ikke han ville kunne styre sådan en stor cykel.

Og så kostede den kun 1.000 kr. i Bilka incl. levering, så den må holde så længe den nu kan

Anmeld

7. oktober 2011

Mi

Her har de en 20", de er 7½ og ca 128 cm. Den kan de passe et stykke tid endnu. Jeg tror i hvert fald at en 24" vil blive alt for stor til dem.

Anmeld

7. oktober 2011

kirsti

vi fik af cykelhandleren af vide at sadlen skal være ud for numsen så passer den

Anmeld

7. oktober 2011

henh01

Znuzke skriver:

Lukas fik ny cykel for et par mdr. siden og det er en  20" Han bliver 7 til december og er også ca. 130 cm. høj. Han er ikke så vant til at cykle, så jeg tror slet ikke han ville kunne styre sådan en stor cykel.

Og så kostede den kun 1.000 kr. i Bilka incl. levering, så den må holde så længe den nu kan

Jeg læste lidt om at det kom an på skridt længden og at et skridtlængde på 62-68 passede til en 24" - min datters skridtlængde er ca 60,5 Tænker bare at hun jo først skal cykle på den til foråret - nu det er en julegave og der forhåbentlig kommer lidt sne i år Jeg er virkelig splittet - hun ville sagtens kunne cykle på en 20" spørgsmålet er bare om hun vokser for hurtigt ud af den...

Anmeld

7. oktober 2011

henh01

Mi skriver:

Her har de en 20", de er 7½ og ca 128 cm. Den kan de passe et stykke tid endnu. Jeg tror i hvert fald at en 24" vil blive alt for stor til dem.

Det er bare fordi jeg skal ud og købe en NU hvor hun ligger lige mellem to str.. Jeg er sikker på at en 20" ville være fin på nuværende tidspunkt, men hvor er det dyrt hvis hun kun kan cykle på den i ½ år og om et ½ år er der ikke råd til at smide dyre domme efter en cykel - det er nok derfor jeg tænker lidt frtemad. Men det nytter jo heller ingenting hvis ikke hun kan cykle på den..

Anmeld

7. oktober 2011

henh01

kirsti skriver:

vi fik af cykelhandleren af vide at sadlen skal være ud for numsen så passer den

Det tror jeg du har ret i, men nu hvor hun ikke kan komme med, så må jeg prøve at måle hendes ben når hun står og så tage det mål med op i cykelforhandleren og måle de forskellige cykler

Anmeld

7. oktober 2011

Mi

henh01 skriver:

Det er bare fordi jeg skal ud og købe en NU hvor hun ligger lige mellem to str.. Jeg er sikker på at en 20" ville være fin på nuværende tidspunkt, men hvor er det dyrt hvis hun kun kan cykle på den i ½ år og om et ½ år er der ikke råd til at smide dyre domme efter en cykel - det er nok derfor jeg tænker lidt frtemad. Men det nytter jo heller ingenting hvis ikke hun kan cykle på den..

Har du overvejet at købe en brugt cykel til hende, så gør det knapt så meget at hun måske ikke kan passe den i flere år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.