Migræne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.361 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg er 6 uger henne første gang, og nu har jeg inden for de seneste 3 døgn haft 4 migræneanfald, imorges med opkast. Findes der nogle gode råd for at undgå så meget migræne? Jeg har taget 2 pinex og det holder det nede på et holdbart niveau, men ville jo helst gerne helt være foruden...Hjæælp:-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

Ryberg

drik masser af væske.... og husk at slappe af, hvis det er spændings migræner og så få snakket med din læge om hvordan du skal forholde dig..

jeg selv lider af migræne anfald også, og ved hvert anfald under min graviditet ringede jeg til lægen/vagtlægen og rådførte mig med dem omkring indtagelse af migræne piller..

den ene gang var så slem, at jeg tog to migræne piller på under et døgn...

Snak med din læge om det.. gå til fys og få massage... det var det der hjalp på mig...

Anmeld

6. oktober 2011

VNB

Anonym skriver:

Hej piger. Jeg er 6 uger henne første gang, og nu har jeg inden for de seneste 3 døgn haft 4 migræneanfald, imorges med opkast. Findes der nogle gode råd for at undgå så meget migræne? Jeg har taget 2 pinex og det holder det nede på et holdbart niveau, men ville jo helst gerne helt være foruden...Hjæælp:-(

jeg har altid haft migræne, men under min graviditet gik det helt amok! 

de første 14 uger havde jeg anfald hver eller hveranden dag! jeg var seriøst ved at dø... 

jeg tog til min læge for at høre hvad jeg kunne gøre, og det er INTET man kan gøre...  man må ikke tage migræne medicin, og helst heller ikke pinex for tit... kun de gange hvor man virkelig ikke kan holde det ud! jeg tog 2 panodiler 1 gang! resten bed jeg i mig, og lå og vred mig i sengen!

da jeg var 14 uger henne (13+) forsvant migrænen som dug for solen! og jeg har SLET ikke haft et anfald siden! hverken under resten af graviditeten eller efter jeg har født! det er så vildt 

så mit råd, er nok at du må holde ud, selvom det er MEGA hårdt! 

drik masser af vand, hvil så meget du kan, gå tidligt i seng, undgå stress og læg en kold klud over øjenen når anfaldene er der. 

Anmeld

6. oktober 2011

Clisolka

Jeg havde 2 migræneanfald under min graviditet - og det har jeg aldrig prøvet før. Jeg har heller ikke haft siden jeg har født. Meget mystisk. 

Jeg lagde mig i vores soveværelse, hvor der var mørkt - og kunne intet. Jeg prøvede at tage 2 pamol, men intet hjalp. 

Anmeld

6. oktober 2011

Mikkel's mor <3

Anonym skriver:

Akupuntur og treo kan jeg anbefale, lider selv næsten dagligt af migræne dog har det hjulpet mig meget med akupuntur.
med hensyn til opkast/kvalme kan du købe nogle sea band tror jeg de hedder, der er noget akupressur.

Anmeld

6. oktober 2011

Anonym trådstarter

Tak for svaret, jeg skal til sygeplejersken på onsdag, så vil høre dem ad også...

Anmeld

7. oktober 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det er altså ikke korrekt,at man ikke må få migræne medicin,der findes faktisk op til flere,som gravide gerne må tage.

Man må også godt spise ibuprofen,man skal bare stoppe når man kommer til 3.trimester.

Ellers så er der kun kolde og mørke rum tilbage,søvn og masser af væske.

Treo må man så ikke indtage når man er gravid.

Anmeld

7. oktober 2011

VNB

mea skriver:

Det er altså ikke korrekt,at man ikke må få migræne medicin,der findes faktisk op til flere,som gravide gerne må tage.

Man må også godt spise ibuprofen,man skal bare stoppe når man kommer til 3.trimester.

Ellers så er der kun kolde og mørke rum tilbage,søvn og masser af væske.

Treo må man så ikke indtage når man er gravid.

hvor har du fået det afvide? 

jeg spurgte min læge grædende dengang om der ikke var et eneste præperat man som gravid måtte få! hun undersøgte foran snuden på mig på sin computer og i sine bøger, og hun sagde at der ikke var et eneste migræne præperat som var godkendt til gravid - altså der var for lidt belæg for hvad evt bivirkninger kunne være... der er jo ikke særlig mange gravid som frivilligt går med til at "teste" et præperat... 

min læge er meget forstående, og jeg tror virkelig hun ville have fundet noget jeg måtte tage hvis det var, for jeg led så meget under det at jeg ikke kunne komme ud af sengen og møde op i skole mange af dagene... 

men jeg er da meget spændt på at høre hvor du ved det fra, og om du evt kunne give mig et navn på medicinen så? for hvis jeg får migræne på samme måde i min næste graviditet ville jeg være overlykkelig hvis der findes noget som hjælper 

Anmeld

7. oktober 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Som gravid må man godt tage sumatriptan.

Du kan jo evt. selv gå ind på www.medicin.dk vælg pro så har du alle oplysninger,og der står at gravide kan tage det,så din læge har ikke ret.

Anmeld

7. oktober 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Akupunktur evt... 

Har selv en kæreste der har migræne som får medicin og akupunktur i mod det.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.