Hvor meget søvn - 2 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.526 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. oktober 2011

Juvelen

Min søn på 8 uger sover fra ca 21-07.30, han spiser ca kl 02, 05, og 06.30. Altså en god nattesøvn :-)

Derefter står han op og sover de fleste dage ikke meget i løbet af dagen. Omkring 2 timer fordelt på mange små lure af 10-20 minutters varighed. Han virker tit træt når han vågner, men lader jeg ham ligge, bliver han bare ved med at skrige.

Vi snakker/pludrer meget i løbet af dagen og han ligger også for sig selv på legetæppet.

Er det normalt? Synes jo han burde sove lidt længere ad gangen om dagen.

Hvordan sov jeres barn i den alder? Dag og nat?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

th

Juvelen skriver:

Min søn på 8 uger sover fra ca 21-07.30, han spiser ca kl 02, 05, og 06.30. Altså en god nattesøvn :-)

Derefter står han op og sover de fleste dage ikke meget i løbet af dagen. Omkring 2 timer fordelt på mange små lure af 10-20 minutters varighed. Han virker tit træt når han vågner, men lader jeg ham ligge, bliver han bare ved med at skrige.

Vi snakker/pludrer meget i løbet af dagen og han ligger også for sig selv på legetæppet.

min dreng sover max 3 timer fra kl. 8 om morgen til 21 om aften. han er oppe 1 eller 2 gange om natten.

han er dog glad i løbet af dagen. sådan har det været siden han var 2-3 uger han er nu 3½ md.

Anmeld

6. oktober 2011

camillakrath

Juvelen skriver:

Jeg synes min søns søvn var meget styret af hans måltider, pg jeg synes ikke der var så meget rytme.

Der omkring 2 måneders alderen blev han mere vågen, men sov stadig en del. Ofte sov han sov ca. 3 - 4 gange om dagen. Om formiddagen, midt på dagen, og sidst på dagen

Men ja - jeg synes det var meget forskelligt

Anmeld

6. oktober 2011

Juvelen

th skriver:

min dreng sover max 3 timer fra kl. 8 om morgen til 21 om aften. han er oppe 1 eller 2 gange om natten.

han er dog glad i løbet af dagen. sådan har det været siden han var 2-3 uger han er nu 3½ md.

Hvor længe sover han så af gangen om dagen ?

Anmeld

6. oktober 2011

Juvelen

camillakrath skriver:

Jeg synes min søns søvn var meget styret af hans måltider, pg jeg synes ikke der var så meget rytme.

Der omkring 2 måneders alderen blev han mere vågen, men sov stadig en del. Ofte sov han sov ca. 3 - 4 gange om dagen. Om formiddagen, midt på dagen, og sidst på dagen

Men ja - jeg synes det var meget forskelligt

Han har heller ikke en decideret dagsrytme endnu, så nogle dage kan han godt tage en lidt længere lur om dagen. Men som oftest er det nogle korte intervaller..

Kan godt være han bare ikke har brug for mere?!

Anmeld

6. oktober 2011

camillakrath

Juvelen skriver:

Han har heller ikke en decideret dagsrytme endnu, så nogle dage kan han godt tage en lidt længere lur om dagen. Men som oftest er det nogle korte intervaller..

Kan godt være han bare ikke har brug for mere?!

Hvis han er glad og tilfreds, så får han nok søvn

Anmeld

6. oktober 2011

MorTilSnartFire <3

min søn er knap 3 måneder nu og han har en fast rytme og har haft længe.

kl.9.00 puttes han og vågner og spiser kl.11-12...

vågen i ca. 2 timer og sover så 2 timer igen og bliver puttet til nat mellem 17.30-18 og sover til kl.06 næste morgen, hvor han kun lige spiser kl.23, men i søvne

Sådan sov min den første også... Jeg har så også selv hjulpet dem begge ind i deres rytme. så den passede med hvad jeg syntes Det tager et par uger, men så er den der også og alle er glade

Anmeld

6. oktober 2011

Juvelen

Sabrina17 skriver:

min søn er knap 3 måneder nu og han har en fast rytme og har haft længe.

kl.9.00 puttes han og vågner og spiser kl.11-12...

vågen i ca. 2 timer og sover så 2 timer igen og bliver puttet til nat mellem 17.30-18 og sover til kl.06 næste morgen, hvor han kun lige spiser kl.23, men i søvne

Sådan sov min den første også... Jeg har så også selv hjulpet dem begge ind i deres rytme. så den passede med hvad jeg syntes Det tager et par uger, men så er den der også og alle er glade

Kan man ikke kun hjælpe med en rytme til en vis grænse?

Man kan vel ikke få ham til at sove mere end han gør om dagen eller få ham til at spise mindre om natten?

Anmeld

6. oktober 2011

Juvelen

camillakrath skriver:

Hvis han er glad og tilfreds, så får han nok søvn

Altså han er jo glad og tilfreds meget af tiden. Men han har svært ved at overgive sig til søvnen, selv om jeg kan se at han er dødtræt og han når derfor at blive overtræt og pyldret. Og han vågner som sagt hurtigt, når han endelig falder i søvn og vil igen snakkes med.

Anmeld

7. oktober 2011

th

Juvelen skriver:

Hvor længe sover han så af gangen om dagen ?

CA 20-45MIN

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.