Frøken Christiansen skriver:
ja havde jo besøg af sundhedsplejersken for 10 dage siden og på det tidspunkt drak min lille pige en hel sutteflaske hver 3. time 125ml mælk. Hvor sundhedsplejersken synes hun skulle nøjedes med 80 men så måtte hun aller højest drikke de 125 ml. Men i denne uge er hun altså op og drikke mellem 140-180 men det kan hun godt klare sig på i 4-5 timer. Også mener jeg at man bør lytte til sig selv end at sulte sit barn fordi mener ikke jeg overfodrer hende når hun kan vente så mange timer med at spise.. Selvom de der fag personer er så kloge engang imellem..
Alle fagpersoner anbefaler, at der altid er en smule MME tilbage i flasken, når barnet har spist, så man er sikker på, at barnet er blevet mæt - så jeg synes helt sikkert, du skal fortsætte som du gør! 

Det anbefales jo, at barnet får 1/6 MME af deres kropsvægt i døgnet og så er det (for mig) underordnet om det sker ved 6 eller 8 flasker i døgnet.
Anton var også flaskebarn - nogle gange spiste han 6 flasker i døgnet, andre gange 8-9 flasker i døgnet, men den samlede mængde var ens i sidste ende 
Anmeld