mælk til den lille..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

379 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. oktober 2011

bobbles

ja havde jo besøg af sundhedsplejersken for 10 dage siden og på det tidspunkt drak min lille pige en hel sutteflaske hver 3. time 125ml mælk. Hvor sundhedsplejersken synes hun skulle nøjedes med 80 men så måtte hun aller højest drikke de 125 ml. Men i denne uge er hun altså op og drikke mellem 140-180 men det kan hun godt klare sig på i 4-5 timer. Også mener jeg at man bør lytte til sig selv end at sulte sit barn fordi mener ikke jeg overfodrer hende når hun kan vente så mange timer med at spise.. Selvom de der fag personer er så kloge engang imellem..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

Tona

Frøken Christiansen skriver:

ja havde jo besøg af sundhedsplejersken for 10 dage siden og på det tidspunkt drak min lille pige en hel sutteflaske hver 3. time 125ml mælk. Hvor sundhedsplejersken synes hun skulle nøjedes med 80 men så måtte hun aller højest drikke de 125 ml. Men i denne uge er hun altså op og drikke mellem 140-180 men det kan hun godt klare sig på i 4-5 timer. Også mener jeg at man bør lytte til sig selv end at sulte sit barn fordi mener ikke jeg overfodrer hende når hun kan vente så mange timer med at spise.. Selvom de der fag personer er så kloge engang imellem..

Jeg bliver så gal når jeg gang på gang hører om at sp'er stadig vejleder på den måde. Det strider mod alt sund fornuft.

Både sundhedsstyrelsen og producenterne af mme (i alt fald Nan) anbefaler at man giver barnet den mængde som det har brug for. Der står højt og tydeligt på pakken at det er barnets appetit der afgører den endelige mængde det skal have.

Jeg har selv en lille pige som spiste meget mere mme end det der stod på gennemsnits-skemaet, men det fik hun da bare. Tænk at en sp kan finde på at anbefale at man skal sulte sit barn. Hvis man ammede ville man jo heller ikke have styr over hvor meget barnet fik at drikke. Man ville bare lade det drikke til det var mæt.

Jeg syntes at du gør det helt rigtige ved at følge dit eget instinkt

Anmeld

6. oktober 2011

Taniakb

Altså vi har den holdning herhjemme med vores datter - Hun ska bare spise til hun er mæt..

Men prøv regn sammen hvor meget hun spiser og hvor meget hun vejer. Man siger jo at hun ska spise ca. en 6 del af hendes vægt.. Så ved du ca hvor henne hun ligger

Anmeld

6. oktober 2011

K&S

Alle fagpersoner anbefaler, at der altid er en smule MME tilbage i flasken, når barnet har spist, så man er sikker på, at barnet er blevet mæt - så jeg synes helt sikkert, du skal fortsætte som du gør!

Det anbefales jo, at barnet får 1/6 MME af deres kropsvægt i døgnet og så er det (for mig) underordnet om det sker ved 6 eller 8 flasker i døgnet.

Anton var også flaskebarn - nogle gange spiste han 6 flasker i døgnet, andre gange 8-9 flasker i døgnet, men den samlede mængde var ens i sidste ende

Anmeld

7. oktober 2011

Nessie

Synes det er lidt fjollet at nogle åbenbart synes at den lille skal spise en bestemt mængde og efter så og så lang tid.

På sygehuset skulle Daniel have mad hver 4. time, men det var fordi jeg havde sukkersyge, så han skulle lige reguleres.

Hjemme spiste han når han var sulten, og vi hverken kiggede på klokken eller mængden. Han skulle da have hvad han havde behov for at få.

Anmeld

7. oktober 2011

Toshiba

selvfølgelig skal de have hvad de kan spise..

ALT for mange tager SP ord for LOV - men det er KUN forældrene der kender deres barn bedst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.