Fondant opskrift til pynt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.114 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. oktober 2011

ModerNatur

Hej i kyndige kagemennesker

Jeg er gået i gang i det små med at bage de der fantastiske kager, og det går faktisk overraskende godt!.. Er startet bare med at lave en enkel kage overtrukket med MMF.. Og nu til pynten!

Skal jeg bruge en anden slags fondant (opskrift), end den MMF jeg har betrukket kagen med til at lave fx blomster og perlerækker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

M&M's Mor

Issa skriver:

Hej i kyndige kagemennesker

Jeg er gået i gang i det små med at bage de der fantastiske kager, og det går faktisk overraskende godt!.. Er startet bare med at lave en enkel kage overtrukket med MMF.. Og nu til pynten!

Skal jeg bruge en anden slags fondant (opskrift), end den MMF jeg har betrukket kagen med til at lave fx blomster og perlerækker?

her bruger jeg samme fondantopskrift til både at overtrække kagen med og til figurene/blomster mm...

Anmeld

6. oktober 2011

ModerNatur

M&M's Mor skriver:

her bruger jeg samme fondantopskrift til både at overtrække kagen med og til figurene/blomster mm...

Mange tak for svar!

Må man spørge hvilken opskrift du bruger?

Anmeld

6. oktober 2011

M&M's Mor

Issa skriver:

Mange tak for svar!

Må man spørge hvilken opskrift du bruger?

Ja selvfølgelig...

15 skumfigduser

2 spsk olie

4 spsk vand

1 pk flormelis...

smelter skumfigduser, olie og vand i micro og rør så flormelis i med håndmixer med dejkroge på indtil den næsten ikke kan trække det rundt mere...

Anmeld

6. oktober 2011

ModerNatur

M&M's Mor skriver:

Ja selvfølgelig...

15 skumfigduser

2 spsk olie

4 spsk vand

1 pk flormelis...

smelter skumfigduser, olie og vand i micro og rør så flormelis i med håndmixer med dejkroge på indtil den næsten ikke kan trække det rundt mere...

Tusind tak.. Det var en stor hjælp!

Anmeld

6. oktober 2011

Happiness

M&M's Mor skriver:

Ja selvfølgelig...

15 skumfigduser

2 spsk olie

4 spsk vand

1 pk flormelis...

Undskyld jeg blander mig i TS tråd...

Men kan man putte alm. frugtfarve i den( har noget der hedder konditorfarve..)? Eller skal det være det der hedder pasta?

Anmeld

6. oktober 2011

ModerNatur

Happiness skriver:

Men kan man putte alm. frugtfarve i den( har noget der hedder konditorfarve..)? Eller skal det være det der hedder pasta?

Bland du bare!!   Det ku jo være jeg ku lære noget

Anmeld

6. oktober 2011

M&M's Mor

Happiness skriver:

Ja har jeg haft gjort hvis jeg har glemt at købe pastafarve...den skal bare have lidt mere flormelis da det bliver mere klæbeligt af frugtfarve men kan godt lade sig gøre...

Anmeld

6. oktober 2011

M&M's Mor

Issa skriver:

Tusind tak.. Det var en stor hjælp!

Kun så lidt da...der er jo så mange forskellige opskrifter osv på fondant...har selv nogle stykker men er denne jeg bedst kan lide selv...

Og hvis du skal beklæde en hel kage med det kan du lægge den mængde du skal bruge imellem 2 stykker bagepapir og rulle det ud på den måde istedet...bare husk lige at løfte det af papirene en gang imellem så det kan give sig...

Anmeld

6. oktober 2011

Happiness

Issa skriver:

Bland du bare!!   Det ku jo være jeg ku lære noget

Tark Skal nemlig selv igang med min første kage her i aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.