Jeg skal bare lige hælde lidt vand ud af ørerne. Da jeg er lidt frustreret.
Jeg er sådan lidt øv over hvad der foregår i vores institution. Nogen kan måske huske at jeg skrev om vores middagslusproblemer med Cecilie. Det endte jo med at de accepterede at vække hende efter 1 time. Men nu sover hun igen først 21.45, så jeg har på fornemmelsen at de ikke overholder det, selvom de påstår at hun kun sover 1 time.... Men ellers vil jeg jo mene at hun så bare ikke skal sove middagslur mere - det gør hun aldrig i week-enden. Men det vil de ikke gå med til, da de mener hun har behov for det. Og det er jo klart at de oplever at hun er træt ved frokosttid, når hun først er kommet i seng 21.45. Det fatter de bare ikke - eller også vil de ikke fatte det....
Nå men nu er den så også gal i børnehaven. Amalie har al sin tid i børnehaven været del af en "klike" på 3 piger. Den ene flyttede til Færøerne i august, så nu er de kun 2 tilbage. Den anden pige møder først 9.30 og bliver tit hentet kl.15. Amalie bliver afleveret 8.15 og hentet 15.45 og er dybt ulykkelig om morgenen fordi hendes veninde ikke er der. Hun har haft meget svært ved at finde nogle andre at lege med, fordi børnene er meget klike-opdelte dernede (det er en længere historie, og de er klar over problemet dernede) Men endelig har hun fundet en pige, som hun er glad for at lege med og det dyrker vi selvfølgelig alt hvad vi kan. Nu har de så besluttet at de vil opdele børnehavegruppen i stuer - i dag er det en stor blanding som frit leger på begge stuer og det er meget uoverskuligt, så det er sådan set fint nok. Men Amalie og hendes veninde er kommet på modsat stue af dem de ellers plejer at være i gruppe med når de tage på ture eller laver aktivitetet og selvfølgelig også modsat gruppe af den pige hun endelig er begyndt at lege med. Desuden er der kun tilknyttet voksen som hun ikke kan lide. Hendes kommentar da jeg fortalte hende det var "åhh nej det er alle de dårlige. Dem kan jeg ikke lide". Og jeg forstår hende godt. Den ene har ingen indføling med Amalies behov, den anden taler som en havnearbejder og råber af børnene og den 3. er bare ny og har kun haft med skolegruppen at gøre endnu, så hun kender ikke Amalie. På den anden stue kommer de omsorgsfulde pædagoger samt 1 som har haft Amalie siden vuggestuen og virkelig kender hendes lidt ekstra store behov for tryghed (Hun er jo high need barn)
Vi har virkelig kæmpet for at få afleveringerne til at køre om morgenen og få opbygget et nyt venskab, og det har fungeret super og nu er det bare ødelagt igen. Det er bare SÅ frustrerende!!!!
Jeg har brokket mig dernede, men jeg er ikke sikker på at det vil blive ændret, for der er jo mange ting der skal gå op i sådan et puslespil med opdeling af stuerne.
Samtidig har stort set alle de gode pædagoger sagt op, så der er nærmest ingen tilbage som var ansat for 1 år siden.
Kh Fie
Anmeld