Min datter er startet på samvær med hendes far, som kun sker fordi jeg konstant strækker mig. Så har han nu snakket med vores datter om at han vil ned og se hendes børnehave, så det skal så ske i morgen. Vi aftalte så, at jeg kørte dem hjem til ham bagefter, hvilket er 200 km hver vej, og at han så skulle komme ned med hende på søndag.
Jeg skal så arbejde søndag 9-15, og nu er han så kommet i tanke om, at han vil tage toget hjem med hende i morgen eftermiddag, for ellers kommer han til at skulle betale for en ekstra togtur, helt korrekt, men da det er ham der pludselig vil her ned, så må det stå for egen regning. Han vil så have at jeg henter søndag, men det har jeg så sagt ikke sker, da jeg ikke kan køre i 4½ time efter at have været på arbejde i 8 timer, og det bliver alt for sent inden vi kommer hjem søndag aften, når vi skal tidligt op næste morgen.
Min begrundelse for at køre dem hjem i morgen er:
- Vores datter er meget sart overfor forandringer, og en fredag eftermiddag i et tog op til Østjylland og en stor mundfuld, når hun ikke har det godt med mange mennesker på et sted.
- Jeg ville køre dem for at de havde mere tid sammen fredag aften, for det ville ikke blive til meget, hvis de tager toget
- det plejer at være mig, der aflevere, for at det gøres mest tryg for vores datter
Nogle råd til hvordan det løses bedst muligt? Men til vores historie hører at han helst vil styre alt, og manipulerer konstant 
Har valgt ikke at lave indlægget anonymt, da mange af jer kende en del til vores forhistorie, hvilket betyder at i ved hvilke problemstillinger der er i spil også.
Anmeld