Sygeplejersker - hjælp til ?? om uddannelse :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2011

klmf

K&S skriver:

Er du ellers glad for at have taget uddannelsen?

JA! Jeg har fået en god grunduddannelse og jeg synes bare man har så mange muligheder som sygeplejerske, langt flere end som soc. og sundhedsass. fx. Det er sådan set bare at prøve en masse specialer af og så fordybe sig der, hvor man føler sig bedst tilpas.

Ulempen er tempoet, der er travlt rigtig mange steder, så en almindelig sengeafdeling kommer jeg aldrig på igen, min ryg kan ikke holde til det.

Hvor bor du? Hvis det er i nærheden af mig, så vil jeg da gerne møde dig en dag og vise dig noget af det du kan komme ud for i uddannelsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

K&S

lotchen skriver:

JA! Jeg har fået en god grunduddannelse og jeg synes bare man har så mange muligheder som sygeplejerske, langt flere end som soc. og sundhedsass. fx. Det er sådan set bare at prøve en masse specialer af og så fordybe sig der, hvor man føler sig bedst tilpas.

Ulempen er tempoet, der er travlt rigtig mange steder, så en almindelig sengeafdeling kommer jeg aldrig på igen, min ryg kan ikke holde til det.

Hvor bor du? Hvis det er i nærheden af mig, så vil jeg da gerne møde dig en dag og vise dig noget af det du kan komme ud for i uddannelsen

Skønt at høre du er glad for dit valg af uddannelse

Var du uddannet soc. og sundhedsass. inden?

Jeg har jo ingen tidligere uddannelse indenfor sundhedssektoren - er det en ulempe?

Jeg bor 15 km. syd for København, men kommer jeg til Fyn en dag, vil jeg meget gerne tage imod dit tilbud, tusind tak

Anmeld

7. oktober 2011

132319

K&S skriver:

Er du jobsøgende nu eller har fundet arbejde indenfor en anden branche?

Ja jeg er jobsøgende og det er håbløst at få job og spåes at være det, de næste 5 år!! Så ja, jeg skal helt sikkert finde noget indenfor en branche. Det var simpelthen det dummeste valg at tage den uddannelse.

Anmeld

8. oktober 2011

klmf

K&S skriver:

Skønt at høre du er glad for dit valg af uddannelse

Var du uddannet soc. og sundhedsass. inden?

Jeg har jo ingen tidligere uddannelse indenfor sundhedssektoren - er det en ulempe?

Jeg bor 15 km. syd for København, men kommer jeg til Fyn en dag, vil jeg meget gerne tage imod dit tilbud, tusind tak

Jeg var ikke uddannet hverken hjælper eller assistent inden, jeg havde arbejdet som ufaglært vikar i hjemmeplejen et år forinden studiestart.

For  ig var det ikke nogen ulempe, valget stod mellem at bruge min sproglige studentereksamen til sygeplejerske eller bruge tid på at læse HF-fag så jeg kunne søge ind på medcin. Hvor er jeg dog glad for at jeg ikke valgte det sidste

I forhold til sygeplejestudiet synes jeg det kan være en ulempe, hvis man ikke kommer i praktik de steder hvor man rigtig får mulighed for at blive god til den grundlæggende sygepleje, dvs. personlig hygiejne, hjælp til mad og drikke og alt det der (=sengeafdeling). Jeg har efterhånden mødt flere nyuddannede, der aldrig har prøvet at vaske en patient Det hænger slet ikke sammen for mig, for det er sikkerheden i den grundlæggende sygepleje, der skal danne basis for dine obervationer, refleksioner og deraf sygeplejehandlinger. Nå, det blev lige lidt fagpolitisk Så hvis du ved allerede nu, at du gerne vil have en masse viden, ansvar og mulighed for at arbejde en masse forskellige steder i sundhedssektoren så synes jeg da bare du skal springe direkte på sygeplejestudiet

Jeg har også en masse bøger til salg fra studiet (billigt til salg) hvis du kommer dertil, du siger bare til.

Hilsen Charlotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.