Hej -
jeg er 31+5 i dag og har taget ca. 10 kg. på.
Jeg har stort set ikke haft graviditetsgener, men nu hvor jeg har 4 uger til jeg kan gå på barsel, begynder jeg at føle mig lidt presset. Og det værste er, at jeg ved, det kun er begyndelsen. Det bliver kun værre... :-(
Det trykker sådan i min bug
. Jeg synes, det er meget ubehageligt og nu er jeg begyndt at få opstød og jeg har sværere ved at få vejret. Jeg kan ikke ligge på ryggen uden pludselig at få det somom jeg har holdt vejret. Mine fødder kan gøre så ondt at jeg ikke kan holde ud at stå eller gå - det er hælesålen. Mine bækkenled er også begyndt at gøre ondt og jeg mærker hvordan muskulaturen i bækken, lænd og balder hurtig bliver træt. Og trætheden er vendt tilbage. Jeg kan "sove til middag" flere gange om dagen hvis det er muligt
.
Alt sammen påvirker mit humør og jeg bliver mere og mere irritabel og vrissen
.
Jeg ved jo godt, at jeg slet ikke har gener i forhold til så mange andre, men jeg bliver meget modløs af at tænke på, at der er 4 uger til jeg kan gå på barsel og slippe for at "skulle" noget. Derimod kan jeg se frem imod 4 uger med overarbejde pga. ferie og projekter :-(
De der scanninger I snakker om, er det scanninger I selv betaler eller er det fordi der er mistanke om problemer? For jeg har da ikke hørt om andre scanninger via det offentlige end nakkefoldsscanningen og misdannelsesscanningen.
Så hermed er lidt sure opstød videregivet....
Moms
Anmeld