Kønsskanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

863 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. oktober 2011

NoName

Hejsa

Nu skriver et familiemedlem til mig og jubler over at de har været til kønsskanning i uge 14 og at de skal have en prinsesse....

Det er jo bare super dejligt, men en lille pige mere i familien.

Men nu er det så jeg tænker, hvor sikker er en kønsskanning i uge 14??? Jeg har hele tiden troet at men skulle være i 20. uge altså omkring halvvejs før man kan være HELT sikker...

Hvad er jeres erfaringer?? hvorlangt var i henne da i fik kønsskanning???

Selv var jeg 20+ og fik en kønsskanning samme dag som jeg var til MD, da jordemoderen ikke kunne se om det var det ene eller det andet...

NoName

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2011

Muffinmus

Nej, mange privat klinikker kan se det fra 14+0 nu:-)

Anmeld

4. oktober 2011

Vivian87

Altså, en scanning er jo aldrig 100% sikker, så skal man ha taget en eller anden form for prøve (kan ikke huske hvad det hedder ), men mange steder tilbyder en kønsscanning allerede fra uge 14-15 stykker.

Anmeld

4. oktober 2011

Kofoed.

Jeg så mine var piger 15+1 og fødte to piger for 14 dage siden, så hos mig passede det i hvert fald Men normalt siger man, at det er sikkert fra 17+0, men nogle klinikker har lært hvordan man ser det allerede 14+0.

Anmeld

4. oktober 2011

CmarianN

Nu ville vi ikke selv vide kønnet på Junior, men har ladet mig fortælle at den er meget sikker fra uge 16 (15+) - men hvad ved jeg... Har jo ikke prøvet 

Anmeld

4. oktober 2011

Nille-pigen

vi var til en kønsskanning i uge 16, og der mente hun at det var en dreng, men til skanningen i går mente de at det var en pige, så jeg ved ikke helt hvilket men jeg skal stå på og hvem jeg skal sætte min lid til... 

Anmeld

4. oktober 2011

LinLin

noname skriver:

Hejsa

Nu skriver et familiemedlem til mig og jubler over at de har været til kønsskanning i uge 14 og at de skal have en prinsesse....

Det er jo bare super dejligt, men en lille pige mere i familien.

Men nu er det så jeg tænker, hvor sikker er en kønsskanning i uge 14??? Jeg har hele tiden troet at men skulle være i 20. uge altså omkring halvvejs før man kan være HELT sikker...

Hvad er jeres erfaringer?? hvorlangt var i henne da i fik kønsskanning???

Selv var jeg 20+ og fik en kønsskanning samme dag som jeg var til MD, da jordemoderen ikke kunne se om det var det ene eller det andet...

NoName

jeg var til 2d kønsscanning da jeg var 16+5 - det passede med en dreng

Anmeld

4. oktober 2011

norenberg

i vores tilfælde kunne man ikke regne med det uge 18+0 scannet til en pige og 19+0 scannet til en dreng og vi fik en dreng...og anden gang havde hun ingen bud i uge 18+2 og blev scannet igen 19+5 og fik at vide at det var en dreng, og det fødte jeg også...begge scanninger er fortaget på privat klinik hvor de mener de kan se det allerede ved uge 14....så en scanning så tidlig ville jeg ikke regne med, og da slet ikke når der bliver scannet til en pige, det hun sad og viste os på billede og fortalte var skamlæber...viste sig at være pung og tissemand....og hun havde 22 års erfaringer i scanninger...så jeg havde da nok lige en del nykøbt lyserødt tøj som skulle byttes....

Anmeld

4. oktober 2011

NoName

Hmmm, delte meninger...

Jeg synes jo det er tidligt i 14 uge at skanne efter køn...

Anmeld

4. oktober 2011

NoName

DAs mor skriver:

jeg var til 2d kønsscanning da jeg var 16+5 - det passede med en dreng

Det er rigtigt, men du var jo også noget længere henne end hende i min familie...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.