Tidlig scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

490 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. oktober 2011

lotte-pigen

Jeg er bare så nervøs for at der skal ske noget med min lille spire i maven. Jeg er "kun i 5+5 i dag" og der er lang tid til en nakkefoldsscanning. Jeg går og tænker på det næsten hele dagen. Er der nogen af jer der har fået en tidlig scanning pga dette. Det skal siges at jeg for et år siden havde en depression og jeg tror det er den der blusser lidt op igen.

Jeg har allerede kvalme og en del ømme bryster. Kan det passe at det allerede er kommet? Min mor havde kvalme fra dag 1, næsten.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2011

Filippa & Liva

Kan fuldt ud forstå din bekymring og nervøsitet, tror de fleste kvinder har det sådan i starten/under deres graviditet især når baby er så højt ønsket.

Jeg ved det er en ringe trøst men prøv at slappe af og bare nyde at du er gravid, hvis du er meget bekymret kan du prøve at snakke med din læge omkring det men jeg tror desværre der skal være en større grund før de sender dig videre til en tidlig scanning.

Ellers kan du jo betale dig fra en?

Rigtig mange steder kan man købe en tidlig tryghedsscanning hvor du kan se hjerteblink og jeg mener det er fra uge 7+

Mht. kvalmen, så JA!

Jeg havde kvalme fra uge 5 ...

Anmeld

4. oktober 2011

lotte-pigen

Jeg tror at jeg vil forsøge at slappe af og nyde det. Tænke positive tanker, og håbe på at det hjælper. Hvilken uge er du blevet scannet i første gang.

Jeg synes godt nok det er tidligt at jeg skal "døje" med det. Har du nogle gode tricks? Det her er min første graviditet.

Anmeld

4. oktober 2011

DinNabo

lotte-pigen skriver:

Jeg er bare så nervøs for at der skal ske noget med min lille spire i maven. Jeg er "kun i 5+5 i dag" og der er lang tid til en nakkefoldsscanning. Jeg går og tænker på det næsten hele dagen. Er der nogen af jer der har fået en tidlig scanning pga dette. Det skal siges at jeg for et år siden havde en depression og jeg tror det er den der blusser lidt op igen.

Jeg har allerede kvalme og en del ømme bryster. Kan det passe at det allerede er kommet? Min mor havde kvalme fra dag 1, næsten.....

Har det på samme måde som dig. Overvejer også at købe en scanning, bare for at få lidt ro i hovedet.

Jeg er 6+2 og har også kvalme (kaster ikke op) men er noget utilpas

Anmeld

4. oktober 2011

regalprime

Først et stort tillykke med spiret Du bliver nød til at se om ikk du kan nyde det og ikk tænke alt for negativt, det løser sig ikk desværre. Havde det selv på helt samme måde, jeg kom så til scanning i uge 9 da jeg fik VOLDSOM ondt i maven og de var bange for det var udenfor livmoderen, men det var det heldigvis ikk Bøvlede slet ikk med kvalme, men med MEGET ømme babser;( Håber ikk du ksla bøvle med kvalme resten af tiden ud;(

Anmeld

4. oktober 2011

Filippa & Liva

lotte-pigen skriver:

Jeg tror at jeg vil forsøge at slappe af og nyde det. Tænke positive tanker, og håbe på at det hjælper. Hvilken uge er du blevet scannet i første gang.

Jeg synes godt nok det er tidligt at jeg skal "døje" med det. Har du nogle gode tricks? Det her er min første graviditet.

Ja, det synes jeg lyder som en rigtig god idé selvom jeg godt ved det kan være svært "bare" at slappe af ...

Jeg blev scannet da jeg var 7+ men det var en henvisning fra min egen læge da jeg slet ikke nåede at have menstruation før jeg blev gravid, så vi havde ingen anelse om hvor langt jeg var henne da jeg i sin tid testede positivt.

Kan godt forstå du synes det er tidlig og ikke mindst træls at skulle døje med kvalme ...

men jeg er nok den forkerte at spørge mht. gode råd omkring din kvalme for jeg led af meget voldsom og slem kvalme helt frem til uge 20 og INTET hjalp på mig.

Lå indlagt af flere gange pga. kvalme/opkast og vægttab og kunne intet spise, prøvede alle de gode råd som skulle hjælpe mod graviditets kvalme, men intet duede her, desværre.

Håber du slipper hurtigt af med din kvalme for det er bare møg ubehageligt at døje med.

Anmeld

4. oktober 2011

Linda-M

Først tillykke

Det er helt naturligt at du er nervøs, det tror jeg vi alle har været i graviditeten. Jeg er selv 8+1 i dag og gik igennem en SA i August. Jeg er stadig bange for at se blod hver gang jeg er på toilet og tror der går længe før jeg kommer mig over forskrækkelsen.

Jeg blev scannet i uge 7, da de var bange for den var uden for livmoderen, men den lå fint i livmoderen og hjertet blinkede til mig  så nu har jeg mere ro på.

Hvis du fortsat er meget nervøs og det stresser dig, så kan du som andre skriver, vælge at betale for at blive scannet - men vent til uge 7, så du kan se hjerteblink

Anmeld

4. oktober 2011

Jelles

lotte-pigen skriver:

hey med dig :-D

jeg er 6+2 idag og har de samme bekymringer.... :-)

tror det er normalt.... jeg skal op og se hjerteblink i morgen, og har totalt klump i halsen, om man kan se hjerte, og hvis man kan, så vil jeg bekymre mig for NF, tror aldrig man slapper af...

Anmeld

4. oktober 2011

MissTas

Tillykke med graviditeten

Først og fremmest så har alle gravide haft det på akkurat samme måde som dig! Jeg selv var utrolig nervøs de første måneder, netop fordi baby er så højt ønsket! Men at man er nervøs konstant, hjælper intet.

Jeg prøvede at tænke positive tanker og tænke at nu er jeg blevet gravid, så hvorfor skulle det ikke fortsætte med at gå godt! Nervøsiteten og uroen omkring sin lille øjesten forsvinder ALDRIG! tro mig. Jeg er stadig nervøs for at min prinsesse ikke har det godt og jeg er 20+0 i dag. Men man må også tænke på, at så længe det hele føles rigtigt og man ikke har nogen symptomer på dødt foster eller abort, så må man tro på at alt er lige som det skal være

Prøv i hvert fald for din egen skyld bare at glæde dig over graviditeten og tro på at det går jer godt, ellers bliver graviditeten langt fra den glæde som den burde være .

Alt held og lykke herfra

Anmeld

5. oktober 2011

lotte-pigen

Det er så dejligt at læse alle jeres fine svar, og mange tak fordi i vil dele med mig. Jeg har besluttet, for at få lidt ro på, så vil jeg have lavet en tryghedsscanning på en privat klinik. Jeg har fundet et sted i Hobro hvor de gør det til 500 kr, så det er til at betale sig fra. Og når det ikke er dyrer så vil jeg hellere end gerne bruge de penge på at få be- eller afkræftet den super gode nyhed.

Jeg skal til læge i næste uge når jeg er 6+5, ved i hvad der skal ske til denne undersøgelse, det er mit første besøg hos lægen som gravid. (Eller faktisk mit andet, men jeg vidste ikke jeg var gravid den første gang. Men havde bøvl med ryggen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.