Lyver.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. januar 2009

Tina2

Filuca er jo lidt hård ved Milas engang imellem og omvendt. Det er vist bare ganske naturligt for søskende :-D

Dog er hun begyndt med noget træls....... Hvis hun har skubbet ham ud af sin hule, taget noget fra ham (eller flået) eller lign og han begynder at græde, så spørger vi selvfølgelig hvad der er galt og HVER gang har hun den sidste uge sagt "han slog hovedet ned i gulvet".... Og det passer IKKE!!!!

De fik frugttallerken her iaften og den skulle så stå MIDT på bordet og Thomas så hun på et tidspunkt FLÅEDE den fra ham og hev over til sig selv.... Han spurgte hvad der var galt (Milas græd) og så kom den "han slog hovedet ned i bordet" (ja her var det så bordet) men Thomas så det og det passede ikke!!!!

Nogle af jeres der gør det?
Vi snakkede om om nogle i BH havde sagt til hende at hun bare sku sige sådan, for jeg ved da virkelig ikke, hvor det kommer fra, eller om hun bare mener hun så kan slippe....?

Knus Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2009

Susan1978

ja ja .. den kender vi skam godt.. også i forbindelse med sin lillebror..
men så sent som i dag, sad hun og fortalte sin bedstemor at de ikke havde været i svømmehalen fordi de altså ikke lige kom afsted osv.. og det var LØGN. så jeg spurgte hende hvorfor at hendes håndklæde og badedragt var våd?
det har jeg holdt ind under bruseren..

gad vide hvor de får det fra.

Susan

Anmeld

29. januar 2009

Muslingen

Amalie skyder nogen gange skylden på Cecilie, hvis hun selv er kommet til at gøre noget hun ikke må. Men hun indrømmer det som regel igen. Hun er super dårlig til at lyve :-)

Kh Fie

Anmeld

29. januar 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Bare rolig tøser.. Det går over igen. Det er bare en periode de skal igennem.
Tag snakken med dem og sig at det ikke er i orden...
I kan jo i de fleste tilfælde godt gennemskue dem alligevel..

Både Jonas og Katrine har begge gjort det. Og holdt op igen. Tror pigerne er værre end drengene. Men Mikkel er også startet...

Rikke

Anmeld

29. januar 2009

karina1980

*GG* det går over igen, ikke sådan lige med det samme, men børn har en periode hvor de lyver, efterfølgende kommer der en periode med, at de siger: Det ved jeg ikke, når man spørger hvorfor de gjorde det, de nu engang gjorde,

den periode er vi nået i med den store, så vi har en der en gang imellem lyver og en der ikke ved hvorfor han gør de dumme ting han gør

DET ER SKØNT

men det går heldigvis over igen, men vi snakker meget om det, hvorfor man lyver og om at tænke sig om inden man gør noget dumt, selvom det kan virke sjovt

Anmeld

2. februar 2009

Tina72

Når William siger noget kan vi aldrig vide om det er sandt eller ej. Det kan være små ting, fx har du leget med Tobias i børnehaven i dag- nej han var der ikke- og vi vidste han var der og havde set de havde leget. Altså også ved ting som intet betyder.

Cecilie derimod har aldrig løjet på den måde. Helt fra hun var lille har hun altid fortalt sandheden, hvis jeg spurgte hende om noget vidste jeg hun svarede sandt. Men som nævnt hendes bror er totalt modsat :-)

Mht Filuca så ville jeg tolke det som "en klog pige" selvfølgelig ikke smart gjort i forhold til Milas, men squ snedigt udtænkt. Tit har vi faktisk snakket om at Cecilie ikke var klog/uspekuleret nok til at lyve. Jeg ved ikke om jeg bliver forstået rigtigt, jeg siger jo ikke min datter er dum, men håber I forstår hvad jeg mener:-)

Også med tillid, fx jeg har aldrig været nervøs for at Cecilie var med mindre børn, hvorimod jeg holder øje med William fx omkring babyer, for jeg er ikke sikker på at han altid er lige sød.

Heldigt vi har fået dem i den rækkefølge, hvor Cecilie er glad for mindre, og William ikke har meget tilovers for dem som er mindre end ham.

Nå nu er det vist sengetid

Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.