Hvordan med de der blomstergrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

887 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. oktober 2011

Ansemusen

Jeg skal lave en kage til min Fars og hans kærestes fælles fødselsdag og har tænkt mig at lave noget med en stor blomstergren. Køber I grenene færdigt? Og hvordan funker det med at sætte dem sammen til en større gren?

Nogle særlige tips og idéer, så det bliver ekstra pænt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

igt

Man tager - eller Jeg tager nogle blomstertråde i metal og beklæder dem med blomstertape. derefter kommer jeg brunt fondant om dem, altså ruller en pølse og trykker tråden ind i fordanten. derefter kan du forme grenen som du vil indtil du er tilfreds med faconnen. Skal du have sidegrene, forskyder du bare metaltrådene og trækker enderne ud som grene og beklæder dem på samme måde. Det kan gøres i en uendelighed, du skal bare blive ved med at tilføre tråde i forlængelse af hinanden - er det til at forstå?

Tilsidst lægger du grenen på kagen i den facon du vil have og limer dine blomster på med tyloselim eller varmt vand. Du kan også trykke blomsterne fast i grenenderne hvis du har lavet blomsterne lidt tykke.

Anmeld

7. oktober 2011

Ansemusen

igt skriver:

Man tager - eller Jeg tager nogle blomstertråde i metal og beklæder dem med blomstertape. derefter kommer jeg brunt fondant om dem, altså ruller en pølse og trykker tråden ind i fordanten. derefter kan du forme grenen som du vil indtil du er tilfreds med faconnen. Skal du have sidegrene, forskyder du bare metaltrådene og trækker enderne ud som grene og beklæder dem på samme måde. Det kan gøres i en uendelighed, du skal bare blive ved med at tilføre tråde i forlængelse af hinanden - er det til at forstå?

Tilsidst lægger du grenen på kagen i den facon du vil have og limer dine blomster på med tyloselim eller varmt vand. Du kan også trykke blomsterne fast i grenenderne hvis du har lavet blomsterne lidt tykke.

Jep  SUper god forklaring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.