Kontrolmøde med kommunen?? (enlig forsørger)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.927 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg skal til møde med kommunen nu her om en halv time, fordi jeg har været enlig forsørger - eller de har nok ikke registreret det endnu, for det er ikke mindre end en uge siden at kæresten og jeg flyttede sammen og ændrede adresse.

Men de er åbenbart gået forbi hinanden, de breve...? Men altså; jeg skal åbenbart til møde fordi tror, jeg snyder??

Kæresten og jeg fandt ud af at de nye regler siger; 4 timers social samvær om ugen og det kunne vi da ikke holde, så istedet for netop at få sådan et brev, som jeg her fik, tænkte vi det rigtig godt igennem og valgte at flytte sammen

Ringede så til dem for lidt siden og ville høre om jeg stadig skulle møde op, når jeg nu ikke var enlig mere? Og en meget, meget sur dame fra "KONTROLLEN", som hun udtrykte meget klart, sagde "JA, det skal du da!" Øhhh, jo, jamen så ses vi snart??

Gad vide hvad det går ud på? Er jeg blevet meldt? Er de tbare standart-tjek? Eller hvad??

Nu må jeg se...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Ansemusen

Det er simpelthen så latterligt med de nye regler for enlige forsørgere! At man ikke må få besøg af fx. faren til sit lille barn, som endnu ikke kan være hos ham længe ad gangen. Det forhindrer nogle fædre og spædbørn i at have en ordentlig relation

Og det besværliggører jo også det at få en ny kæreste, hvis man enten næsten ikke må ses, eller bliver nødt til at flytte sammen, og manden evt. skal hjælpe med at forsørge et barn, som ikke er hans.

Hmm... Trist at nogle menneskers snyd med systemet skal ødelægge det for alle!

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Det er simpelthen så latterligt med de nye regler for enlige forsørgere! At man ikke må få besøg af fx. faren til sit lille barn, som endnu ikke kan være hos ham længe ad gangen. Det forhindrer nogle fædre og spædbørn i at have en ordentlig relation

Og det besværliggører jo også det at få en ny kæreste, hvis man enten næsten ikke må ses, eller bliver nødt til at flytte sammen, og manden evt. skal hjælpe med at forsørge et barn, som ikke er hans.

Hmm... Trist at nogle menneskers snyd med systemet skal ødelægge det for alle!

Vi flyttede jo netop, fordi vi vidste vi ikke kunne overholde reglerne, så nu håber vi da det kommer til og køre ellers må han lige sove ved sin far engang imellem, hvis det er. Har kun været sammen i 8 mdr. nu...

Anmeld

3. oktober 2011

wamse

Jeg har været enlig i 2 år nu, og har aldrig hørt om et sådan møde. Men kom da lige med en opdatering efter dit møde, for det er da underligt.

Held og lykke med mødet 

Anmeld

3. oktober 2011

henh01

jeg tænker at det da må være fordi nogle har meldt dig for social bedrageri siden lige neto du bliver kaldt til møde??

Ja desværre er der mange der snyder og det går også udover de der ikke gør-

Anmeld

3. oktober 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

Vi flyttede jo netop, fordi vi vidste vi ikke kunne overholde reglerne, så nu håber vi da det kommer til og køre ellers må han lige sove ved sin far engang imellem, hvis det er. Har kun været sammen i 8 mdr. nu...

Det var netop det jeg mente, at reglerne er alt for strenge! Var ikke en kritik af dig, men af samfundets indimellem FOR strenge regler!

Anmeld

3. oktober 2011

SjeBets

Er der kommet nye regler ?

da jeg var enlig var det noget med 3 overnatning mener jeg .. pr uge. Og kæresten måtte ikke tilføre noget til husholdningen

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

Opdatering: blev kaldt til møde fordi de fandt det mærkeligt, at min kæreste som er 31 år, boede hos sin far før vi flyttede sammen?! Det mente de ikke en voksen mand gjorde :/ Men svigerfar er altså syg! Meget endda og vi er hos ham hver dag. Vi havde endda snakket om at flytte hjem til ham istedet for at bo her, men så diskuterede vi oz privatliv... Nu ser vi lige Alt okay

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.